וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ: חושש שרוסיה תתערב בבחירות בנובמבר - לטובת הדמוקרטים

24.7.2018 / 20:05

בעוד שבארה"ב מבקרים אותו על כך שהוא אינו מכיר במסקנות סוכנויות המודיעין, טוען הנשיא כי מוסקבה צפויה להמשיך לבחוש בפוליטיקה האמריקנית - אך לטובת יריביו. "הם לא רוצים את טראמפ"

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמר היום (שלישי) כי הוא מאמן שמוסקבה תנסה להשפיע על הבחירות לטובת הדמוקרטים בבחירות לקונגרס שיתקיימו בנובמבר, אך לא הציג שום ביסוס לטענותיו. "אני מאוד מודאג שרוסיה תילחם בשביל שתהיה לה השפעה על הבחירות הקרבות", כתב טראמפ בחשבון הטוויטר שלו.

טראמפ אמר את הדברים שבוע אחרי שפגישתו עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בהלסינקי עוררה סערה מבית אחרי שסירב להכיר במסקנות סוכנויות המודיעין. לפיהן, מוסקבה התערבה בבחירות ב-2016 כדי לפגוע ביריבתו הילרי קלינטון ולעזור לו. עוד הן קבעו כי הקרמלין מתכנן לפגוע בבחירות לקונגרס ב-6 בנובמבר. רק בשל הביקורת החריפה, הוא חזר בו ואמר כי מעד בלשונו.

"לאור העובדה ששום נשיא לא היה קשוח נגד רוסיה כמוני, הם ינסו לפעול חזק לטובת הדמוקרטים", טען טראמפ. "ללא ספק הם לא רוצים את טראמפ". פוטין עצמו הודה כי רצה שטראמפ ינצח בבחירות ב-2016 במהלך מסיבת העיתונאים שכינס עמו בהלסינקי, שבה צידד בו נשיא ארצות הברית ואמר כי הוא מאמין להכחשותיו על המעורבות בבחירות.

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ ונשיא רוסיה ולדימר פוטין במהלך מסע"ת במסגרת הפסגה בהלסינקי, פינלנד 16 ביולי 2018. רויטרס
טראמפ ופוטין בפסגה בשבוע שעבר/רויטרס

הדמוקרטים רוצים להשתלט על בית הנבחרים והסנאט בנובמבר. אם יצליחו להחליף את השליטה הרפובליקנית, גם באחד מבתי הקונגרס, יוכלו הדמוקרטים לבלום או לעכב את מרבית המהלכים של הממשל, ולהגביר את הפיקוח והחקירה על הבית הלבן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully