וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרקליטות הכריעה: נסגרו תיקי חקירות ראשי העיר צפת וקריית שמונה

29.8.2018 / 16:15

הפרקליטות החליטה לגנוז את תיקי החקירה נגד אילן שוחט וניסים מלכה שנחקרו בכמה פרשות הכוללות חשד לטובות הנאה, שוחד בחירות, שיבוש הליכי משפט והלבנת הון. חלק מהתיקים נסגרו מהיעדר ראיות והיתר מחוסר אשמה. שוחט: "נעשה צדק". מלכה: "האמת יצאה לאור"

עריכת וידאו:ניר חן

פרקליטות מחוז צפון החליטה היום (רביעי) לגנוז את תיקי החקירה של ראש עיריית צפת אילן שוחט ושל ראש עיריית קריית שמונה ניסים מלכה. ההחלטה על סגירת התיקים התקבלה על דעת פרקליט המדינה והמשנה לפרקליט המדינה (פלילי), חלקם בעילה של חוסר ראיות וחלקם בעילה של חוסר אשמה. בין היתר עמדו נגד ראשי העיר חשדות של טובות הנאה, שוחד בחירות, שיבוש הליכי משפט והלבנת הון.

שוחט נחקר בחשד שבעת בניית בית מגוריו קיבל הנחיות מבעלי מקצוע ומספקים שונים, זאת בתמורה לטובות הנאה לכאורה שקיבל קבלן מהעירייה. הפרקליטות קבעה כי "לאחר בחינת מכלול הראיות נמצא כי אין ראיות ברמה הנדרשת הפלילים".

שוחט נחקר גם בחשד לשוחד בחירות, לאחר שלכאורה מינה אדם לתפקיד בעירייה בתמורה לתמיכה פוליטית מצד משפחתו. בפרשה זו לא נמצאו ראיות כי שוחט הבטיח את המינוי הנטען או פעל לקידומו, כמו גם ראיות לכך שהליך המינוי היה לא ענייני.

עוד בוואלה! NEWS:
איש הצללים ששמר בתעוזה - ובחוצפה - על סודות הכור בדימונה
אין צירופי מקרים, אין מניע חברי: ההכרעה שהכניסה את דנקנר לכלא
"נכה צה"ל שאהב את החיים": עקיבא נדרס למוות כשנסע בכיסא גלגלים

אילן שוחט ראש עיריית צפת שחשוד בהונאה וקבלת שוחד בבית המשפט השלום בחיפה, 12 בפברואר 2017. ערן גילווארג
"מה שחשוב הוא להסתכל קדימה". שוחט/ערן גילווארג

חשד נוסף שעמד נגד שוחט הוא של שיבוש הליכי משפט וטיוח תלונת צעירה ממשפחה נזקקת נגד קרוב של שוחט בתמורה לעזרה כלכלית. מחומר הראיות עולה כי ראש העיר סייע למשפחת הצעירה לפני הגשת התלונה ולאחריה - ולכן לא ניתן היה להוכיח את הקשר בין הסיוע הכלכלי לטיוח התלונה. החשד הרביעי שעמד נגד ראש עיריית צפת, שנגנז מעילה של היעדר אשמה פלילית, הוא מרמה והפרת אמונים בגין מתן טובות הנאה ורכישת טובין מכספי העירייה עבור מקורב לשוחט.

שוחט מסר בתגובה לסגירת התיק כי "היום נעשה צדק במדינת ישראל". הוא הוסיף: "צר לי על פגיעה בשמה הטוב של צפת, אך מה שחשוב הוא להסתכל קדימה, להפשיל שרוולים ולתת הכול לעוד חמש שנים של עבודה מאומצת לטובת פיתוח צפת בירת הגליל".

עורכי הדין רותי ליטבק ומוטי לזר, המייצגים את שוחט, מסרו: "אנחנו שמחים על ההחלטה לגנוז את עניין החקירה בעניין אילן שוחט. כמי שמלווים את התיק מתחילת החקירה טענו שבחינה משפטית שקולה ונקיה מלחצים תוביל לגניזת התיק. אנחנו בטוחים שאילן ימשיך בדרכו לפעול לטובת העיר צפת כפי שעשה עד היום".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

"גורמים אינטרסנטיים יצרו מצג שווא"

מלכה, ראש עיריית קריית שמונה, נחקר בכמה פרשות ששלוש מהן עוסקות בחשד לכך שהוא קיבל תרומות בבחירות 2013 משלושה אנשי עסקים בעיר בתמורה לקידום ענייניהם בעירייה. חומר הראיות שנאסף מלמד כי שתיים מהתרמות ניתנו על פי החוק. לגבי איש העסקים השלישי - לא נמצא כי הוא תרם למערכת הבחירות של מלכה. בנוסף לכך, לא נמצאו ראיות כי מלכה פעל לקידום ענייניהם של אותם אנשי עסקים בעיר או שהייתה בכוונתו לעשות כן. לא נמצאו ראיות גם לחשד לשיבוש הליכי חקירה שעלה נגד ראש העיר.

חשד נוסף שנחקר נוגע להבטחה שלכאורה ניתנה על ידי מלכה לחבר מועצת העיר, שלפיה הוא ימנה אותו למשרה ציבורית בתמורה לתמיכתו בישיבת המועצה במינוי שראש העיר היה מעוניין בו. הפרקליטות ציינה כי "אין ראיות המצביעות כי ראש העיר הבטיח הבטחה כלשהי בעניין הזה".

שיחה בין תושב קריית שמונה ליו"ר ועדת ההנחות בעיר. צילום מסך
"האמת יצאה לאור". מלכה/צילום מסך

בחקירה נוספת, בחשד להלבנת הון באמצעות שימוש בחשבון בנק של קרוב משפחה תושב חוץ, עלה כי העברות הכספים קשורות להשקעות של בעל החשבון בישראל - ולכן התיק נגנז מהיעדר אשמה פלילית.

מלכה מסר כי הוא שמח ש"האמת יצאה לאור" בכך ש"אין רבב התנהלותי האישית והציבורית". לטענתו, "היו ויש גורמים אינטרסנטיים, אנשי פוליטיקה מהזן הנמוך ביותר, שיצרו מצג שווא והזינו יום וליל את כל אמצעי התקשורת והרשתות החברתיות שאני כאילו אשם ואפילו עבריין נמלט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully