וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נזקים ב-50 מיליון שקלים": התביעה שמתכננים בעלי העסקים בשל העכברת

28.8.2018 / 13:53

בצל התפרצות המחלה בצפון, בעלי עסקי התיירות באזור צפויים להגיש את התביעה לאחר שספגו הפסדים גדולים במיוחד. עורך דינם: "המדינה רצתה לחסוך כסף, ועכשיו אנשי התיירות נאלצים לשלם את המחיר על כך"

צילום: יניב כהן, רט"ג ודליה גולדנברג, משרד החקלאות עריכה: שניר דבוש

בעלי עסקי התיירות מהגליל העליון ומרמת הגולן מתכוונים לתבוע את המדינה בעקבות הפסדים כספיים כבדים שנגרמו להם נוכח התפרצות מחלת העכברת. אתמול (שני) נפגשו כמה מהם בצפון הארץ, ובתום התייעצות החליטו על המהלך.

ההחלטה שהתקבלה בקרב התיירנים באה כשבועיים לאחר שנודע על ההתפרצות בנחלים ברמת הגולן. למרות שאתמול נפתח נחל זוויתן מחדש למטיילים, שאר הנחלים עדיין סגורים, והעוסקים בתיירות באזור ממשיכים לספוג את הנזקים.

לקריאה נוספת:
התפרצות העכברת בצפון: הנחלים סגורים - המטיילים בורחים
התפרצות העכברת: נחלים נוספים נסגרו, פורסמו הנחיות למטיילים

בריכת המשושים ברמת הגולן ריקה בעקבות החשש מעכברת. חיים שפיר, מערכת וואלה! NEWS
הפסדים כספיים גדולים, בריכת המשושים ריקה (צילום: חיים שפיר)/מערכת וואלה! NEWS, חיים שפיר

"הייתה כאן התנהלות חפיפניקית של מוסדות המדינה", אמרו עורכי הדין חיה ודוד מנע, המייצגים את בעלי העסקים. "כבר שנים מדובר על כך שצריך להרחיק את הבקר ממקורות המים בצפון, אבל דבר לא נעשה כדי ליישם את התכנית הזאת. המדינה רצתה לחסוך כסף ועכשיו אנשי התיירות משלמים את המחיר על כך".

השניים הוסיפו כי מחדלי המדינה לא הסתכמו בכך. "משרד הבריאות הפריז מאוד במידע שהעביר וגרם לרעש מיותר שהביא לבהלה בציבור ובעקבות כך נגרמו הפסדים כבדים לאתרי תיירות שכלל לא היתה להם נגיעה למחלת העכברת", אמרו. "בין השאר הופץ בתקשורת מידע שעומדים לסגור אתרי קיאקים בגליל העליון. מדובר באתרים שבהם לא היה דבר. זה היה רעש מיותר לגמרי".

התיירנים מצדם, הציגו הערכה ראשונית של הנזקים לפיה נגרמו הפסדים שעלולים להגיע ל-50 מיליון שקלים. "אנשים פשוט לא הגיעו לצפון, אתרי תיירות כמו פארק הירדן הכניסו 500 שקל ליום בהשוואה לשנים קודמות בעונה זו, בה היו הכנסות של כ-200 אלף שקל ליום", הסבירו עורכי הדין. "בחג הקורבן השנה הגיעו מעט מאד נופשים לאתרים רבים שאליהם מגיעים מדי שנה בחג ועדיין נרשמים ביטולים, אנחנו עדיין באפטר שוק של בהלת העכברת".

עוד באותו נושא

הוסר החשש לעכברת: נחל זוויתן שבגולן נפתח מחדש למבקרים

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עדיין סגור למבקרים. נחל הזאכי/מערכת וואלה!, צילום מסך

לדברי עורכי הדין גם לרשות המים, למשרד להגנת הסביבה ולרשות הטבע והגנים יש חלק במחדל, אבל עכשיו מנסים להעביר את האחריות ממשרד למשרד. דוגמה לכך נמצאת בהתייחסות משרד החקלאות לנושא הקושרת את המחלה בתחלואה בחזירי בר שהשליטה בהם, נמצאת בסמכות רשות הטבע והגנים.

אלא שמנתוני הבדיקות שנעשו בשלוש השנים האחרונות בחיות בר אכן העלו כי כ-16 אחוז מחזירי הבר שנבדקו ברחבי הארץ נדבקו בחיידק המדובר, אולם אף לא אחד מאותם חזירים היה מרמת הגולן. ממצא זה מגביר את החשד כי מקור מרכזי של המחלה הם עדרי הבקר הרועים ברמת הגולן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully