וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התקפה מבית על ליצמן: "לא מקדם פתרון לגיוס כי חושש מהאדמו"ר"

28.8.2018 / 13:36

שני ח"כים מ"יהדות התורה" טענו כי סגן שר הבריאות לא מקדם פשרה לגבי חוק הגיוס - מחשש שישלם "מחיר כבד במגרש הפרטי שלו". בסיעות החרדיות האחרות סבורים כי יש לקדם את החוק בהקדם, אך האדמו"ר מגור מתנגד

צילום:רוני כנפו עריכת וידאו:ניר חן

גורמים ב"יהדות התורה" מתחו ביקורת חריפה נגד סגן שר הבריאות יעקב ליצמן, זאת על רקע משבר הגיוס בממשלה. בימים האחרונים שני ח"כים בתוך המפלגה טענו כי ליצמן, שהתבקש על ידי ראש הממשלה לקדם פתרון למשבר, "לא עשה דבר עד כה", כלשונם. אחד מהם, בכיר במפלגה, הוסיף כי ליצמן "חושש להוביל יוזמה של פשרנות כדי שמעמדו אצל האדמו"ר מגור לא ייפגע".

את הביקורת נגד ליצמן השמיעו שני הח"כים בשיחה סגורה בשבוע האחרון, וזו נחשבת לחסרת תקדים. היא באה ברקע חילוקי הדעות בתוך המפלגות החרדיות על משבר חוק שיפטור את החרדים מגיוס לצה"ל.

עוד בוואלה! NEWS:
"רעידת אדמה תוביל לפגיעה המונית": עשרות כיתות בסכנת התמוטטות
התרסקות המטוס בנפאל: "הטייס בכה, עישן בשרשרת וגרם לתאונה"
"הכריש הפנה את הראש - ונתן לי ביס": הצלם הישראלי ננשך בבהאמה

שר הבריאות יעקב ליצמן בפתח ישיבת הממשלה 25 ביוני 2017. מארק ישראל סלם, מערכת וואלה! NEWS
בכירים במפלגתו טוענים כי הוא "חושש להוביל יוזמה של פשרנות". ליצמן/מערכת וואלה! NEWS, מארק ישראל סלם

בעוד שבשתי סיעות - דגל התורה וש"ס - סבורים כי מדובר ב"חוק טוב" ויש לקדם אותו עוד קודם הבחירות, "אגודת ישראל", הסיעה החסידית ב"יהדות התורה" סבורה כי נוסח החוק בעייתי. למרות זאת, אף אחד לא גיבש רשימה של שינויים שאם ייעשו בחוק הוא יהיה מקובל על כל הסיעות החרדיות.

"מאז שנתניהו זרק את איום הבחירות לאוויר", אמרו הגורמים ב"יהדות התורה". "ליצמן לא עשה שום צעד כדי לרכך עמדות אצלו בסיעה או אצל האדמו"ר שלו. האדמו"ר שלו השמיע עמדה הכי קנאית נגד החוק ובגלל זה, ליצמן חושש שאם הוא יניע מהלך מסוים שייחשב פשרני - הוא ישלם על כך מחיר כבד במגרש הפרטי שלו". לטענתם, "לאף אחד אין תשובה טובה להעביר לנתניהו בתחילת השבוע. המצב נשאר כפי שהיה".

עוד באותו נושא

יו"ר הקואליציה אמסלם: המשבר סביב חוק הגיוס - "בעיה אמיתית"

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מרבית הסיעות החרדיות תומכות בקידום חוק הגיוס הנוכחי. חסידות גור/מערכת וואלה!, צילום מסך

הדד-ליין שנתניהו הציב בישיבת ראשי הקואליציה האחרונה לפני כשבועיים להסכמות על חוק הגיוס הולך ומתקרב, ובעוד פחות משבוע יתכנסו ראשי הקואליציה ויצטרכו לקבל החלטה. נכון לעכשיו, לא נראה שהחרדים - ובעיקר האדמו"ר מגור - קרובים להתגמשות בעניין הנוסח הנוכחי של החוק, ולדברי בכיר בקואליציה גם נתניהו לא עשה בשבועות האחרונים מאמץ גדול מדי כדי לפתור את המשבר. שר הביטחון ויו"ר מפלגת ישראל ביתנו אביגדור ליברמן גם לא מראה סימני התקפלות מול החרדים.

ההערכה היא כי למרות הדד-ליין שהציב נתניהו, ההחלטה על יציאה לבחירות או גיבוש מועד לבחירות לא תתקבל בימים הקרובים. זאת, בין היתר כי לקואליציה יש עוד זמן לפתור את משבר הגיוס עד לסוף חודש נובמבר, סמוך למועד פקיעת החוק הנוכחי. עם זאת, חוסר ההתקדמות והנכונות של הצדדים לפתור את הסוגיה מכניסה את המערכת הפוליטית לכוננות בחירות באופן שהקואליציה תתקשה לתפקד בצורה יעילה לאורך זמן מיד עם תחילת מושב הבא של הכנסת.

בלשכתו של סגן השר ליצמן סירבו להגיב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully