וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התרסקות המטוס בנפאל: "הטייס בכה, עישן בשרשרת וגרם לתאונה"

28.8.2018 / 0:11

כחצי שנה לאחר התאונה בקטמנדו, שבה נהרגו 51 מ-71 הנוסעים, הגיעו לרויטרס חלקים מדוח החקירה שקובע כי הקפטן, טייס לשעבר בחיל האוויר הבנגלי, היה אשם. הוא היה נסער מדברים שאמרה לו עמיתה לעבודה, לא הפסיק לעשן ולא נשמע להוראות בקרי הטיסה. הוא היה אחד ההרוגים

עריכה: שניר דבוש

התרסקות המטוס הקטלנית בנמל התעופה הבינלאומי של נפאל הייתה אשמת הטייס, שהיה נסער, עישן בשרשרת בתא הטייס והתייפח במהלך הטיסה - כך עולה מדוח חקירת התאונה שאירעה בחודש מרץ, כשטיסה של חברת "US-Bangla" התרסקה בזמן הנחיתה בבירה קטמנדו והתלקחה. 51 מתוך 71 הנוסעים במטוס נספו באסון התעופה החמור ביותר במדינה זה 26 שנה.

לפי חלקים מטיוטת הדוח, שהגיעו לידי רויטרס, הטייס, עביד סולטאן, "נפגע מאוד" מעמיתה שלו, שפקפקה במעמדו בחברה. "הוא היה תחת לחץ רב בשל הנושא הספציפי הזה", נכתב. "זה הוביל אותו לעשן באופן רצוף בתא הטייס והוא גם נשבר כמה פעמים במהלך הטיסה".

בדוח, שהתבסס על שיחות בין תא הטייס לבקרים בנמל התעופה, נכתב כי הטייס "בכה והתעטש בכמה מקרים במהלך הטיסה". הנווט, כך נכתב, ניסה לנחם את סולטאן, שהיה בעבר טייס של חיל האוויר של בנגלדש.

לקריאה נוספת בנושא
לפחות 50 הרוגים בהתרסקות מטוס מבנגלדש בנמל התעופה של קטמנדו

שרידי מטוס שהתרסק בנמל התעופה של קטמנדו, נפאל, 12 במרץ 2018. רויטרס
שרידי המטוס לאחר התרסקותו/רויטרס

הקפטן לא נשמע גם להוראות של בקרי הטיסה, שהנחו אותו לנחות מדרום למסלול הטיסה היחיד, וניסה במקום זאת לנחות מכיוון צפון, המסובך יותר. הוא לא הצליח ליישר את המטוס לפני הנחיתה והוא סטה מהמסלול לשדה סמוך. סולטאן היה אחד ההרוגים.

ברויטרס הבהירו כי הם לא קיבלו לידיהם את הדוח המלא. בנוסף לכך, גורם בועדת החקירה אמר כי טיוטת הדוח "הודלפה בצורה לא חוקית" ויידרש זמן מה עד לפרסום הדוח המלא.

מנכ"ל חברת התעופה US-Bangla אימראן אסיף אמר מדאקה, בירת בנגלדש: "הדוח הרשמי טרם פורסם או שוחרר. אני לא יודע על איזה ראיות הם מדברים".

  • עוד באותו נושא:
  • נפאל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully