וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר הקואליציה אמסלם: המשבר סביב חוק הגיוס - "בעיה אמיתית"

20.8.2018 / 21:33

ח"כ דוד אמסלם התייחס למשבר הפולטי סביב החוק וציין כי הוא "לא יודע לאן זה הולך". אמסלם רמז על הדרישות של חברי מועצת גדולי התורה ב"אגודת ישראל" לערוך שינויים בנוסח החוק. גורמים ביהדות התורה מסרו לוואלה! NEWS כי "לא חלה כל התקדמות במשבר סוגיית הגיוס"

צילום:שלומי גבאי, רוני כנפו, מאיר ועקנין עריכת וידאו:ניר חן

(בווידאו: דיווח על משבר חוק הגיוס)

יו"ר הקואליציה דוד אמסלם (הליכוד) התייחס הערב (שני) למשבר הפוליטי סביב חוק הגיוס והגדיר אותו כ"בעיה אמיתית" וציין כי הוא "לא יודע לאן זה הולך". הוא רמז על הדרישות של חברי מועצת גדולי התורה ב"אגודת ישראל", ובהם האדמו"רים מגור וסלונים, לערוך שינויים בנוסח החוק. על כך אמר כי "זו פוליטיקה שהיא מעבר לחברי כנסת" והוסיף כי זו "פעם ראשונה שאני מזהה שזה בשכבה מעלינו. הרצונות שלהם ידועים לי. השאלה היא אם כל המגזר החרדי יצליחו להגיע עם החלטה מאוחדת". גורמים ביהדות התורה מסרו לוואלה! NEWS כי "לא חלה שום התקדמות במשבר הנוכחי בסוגיית הגיוס".

בש"ס וביהדות התורה קיימים חילוקי דעות בנוגע לשאלה האם צריך לקדם את חוק הגיוס החדש ללא שינויים משמעותיים או לחתור לבחירות שאחריהן יוכלו להשיג חוק טוב יותר. בעוד שב"דגל התורה" ובש"ס סבורים כי יש לקדם את החוק בכפוף לשינויים מינוריים, באגודת ישראל סבורים כי יש לערוך בחוק שינויים משמעותיים, וככל שאלה יעוררו התנגדות, יש ללכת לבחירות. עד כה לא התגבשה עמדה רשמית מצד המפלגות החרדיות ואל הועברו באופן רשמי הדרישות שלהן לשינויים בחוק.

עוד בוואלה! NEWS:
ופתאום הכול קורס: תיעוד חדש מהתמוטטות הגשר באיטליה
רפורמת כלי הנשק יוצאת לדרך: יוצאי יחידות חי"ר יהיו זכאים לרישיון
שר הבריאות שהבטיח לפני 50 שנה: "אל דאגה, העכברת תודבר"

"242 נדבקו" - ליצמן אמר במהלך ישיבת חירום שכינס במשרדו כי 42 בני אדם אובחנו עד כה כחולים בעכברת. אבי כהן
בקואליציה מחכים לשמוע מה יש לליצמן להגיד בעניין חוק הגיוס/אבי כהן

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בישיבת ראשי הקואליציה האחרונה כי הוא מעוניין למצוא פתרון לחוק הגיוס ולאפשר לממשלה להאריך את ימיה אך הבהיר כי הכדור "נמצא בידיים של ליצמן". לדבריו של נתניהו "צריך לדעת איפה ליצמן בעניין הגיוס. אם יש רצון של החרדים להגיע לפשרה, ניתן לצלוח את זה". עד כה לא ברור האם מועצת גדול התורה של סיעת אגודת ישראל תתכנס לדיון מיוחד על נוסח החוק או שמא יסתפקו בסבב שיחות בין החברים בה תוך החלטה מוסכמת על כולם. בשבועיים הקרובים ייבחנו בקואליציה את רצון הסיעות החרדיות ואם לא יושגו הסכמות, ראשי הקואליציה יקבעו מועד בחירות.

שני המנהיגים הרוחניים שמביעים את הקו הקיצוני נגד החוק הנוכחי הוא האדמו"ר מגור והאדמו"ר מסלונים. את האדמו"ר מגור מייצג סגן השר ליצמן ואילו האדמו"ר מסלונים לא זוכה לייצוג פוליטי רשמי, אך סגן שר החינוך מאיר פרוש נחשב למקורבו וכמי ש"עושה דברו". עד עתה שניהם לא הביעו רצון למתן את עמדותיהם כלפי החוק והבעיה העיקרית מבחינתם בנוסח הנוכחי היא העובדה שאם החרדים לא יעמדו ב-85% מהיעדים במשך שלוש שנים ברציפות, החוק יבוטל מידית. מבחינתם יש להוסיף "תקופת מעבר" שתאפשר להשלים חקיקה של חוק חדש עד לפקיעתו של הקודם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully