וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ופתאום הכול קורס: תיעוד חדש מהתמוטטות הגשר באיטליה

המשטרה פרסמה תיעוד של מצלמות האבטחה, שבו נראו כלי רכב נוסעים מתחת לגשר בגנואה ולפתע גושי בטון עצומים נוחתים על הכביש. מההריסות נראים מגיחים אדם וחתול. דיווח: מומחים הזהירו עוד בפברואר מקורוזיה בכבלים התומכים בגשר - אך לא נעשה דבר

צילום: טוויטר

תיעוד חדש שפורסם היום (שני) על ידי המשטרה באיטליה מראה את קריסת הגשר בעיר גנואה משתי זוויות שונות, שבהן נראים כלי רכב שנסעו מתחת לגשר בזמן של גשם כבד. מצלמות האבטחה קלטו את הרגעים שבהם קטע הכביש התמוטט מטה וקרס, ושניות לאחר מכן נראה אדם מגיח מההריסות, ואחריו גם חתול שרץ לאורך גושי הבטון העצומים. באסון נספו 43 בני אדם, שמכוניותיהם צנחו מגובה של כ-45 מטר.

במקביל, במגזין "אספרסו" דווח היום כי בפברואר קבעו מומחים כי הקורוזיה בכבלי המתכת התומכים בגשר החלישה את עוצמתו בכ-20%, אולם למרות הממצאים, נכתב, "משרד התחבורה או החברה לא שקלו אם הכרחי להגביל את התנועה, להסיט משאיות כבדות, להקטין את מספר הנתיבים לאחד או להפחית את המהירות".

עוד בנושא:
קרובי ההרוגים באיטליה החרימו ההלווייה הממלכתית: "מופע ראווה"
משפחה בדרך לטיול וכדורגלן חובב: קורבנות קריסת הגשר באיטליה

תיעוד חדש מהרגע הדרמטי של קריסת הגשר באיטליה בו נהרגו 43 בני אדם. אתר רשמי
שרידי הגשר שנחתו על הכביש שמתחתיו/אתר רשמי

האסון עורר זעם רב בציבור ושאלות רבות לגבי מצב התשתיות במדינה, אחרי שעורק תחבורה כה מרכזי קרס במהירות. חלק ממשפחות ההרוגים, שהיו בדרכם לטיול או לעבודה, אף החרימו את הטקסים הרשמיים שהתקיימו ביום שבת האחרון, בהשתתפות ראשי המדינה.

בעקבות הזעם, הממשלה הפופוליסטית החדשה הבטיחה להשקיע כספים רבים בחיזוק מבנים חיוניים, כולל בתי ספר, גם אם הדבר יהיה בניגוד לתקנות האיחוד האירופי המגבילים את גובה הגירעון הממשלתי.

"אוטוסטרדה פר ל'איטליה", החברה שמתפעלת את כביש האגרה המחבר את עיר הנמל לגבול צרפת, אמרה כי היא מקימה קרן לפיצוי הקורבנות ולשיקום הגשר. עם זאת, הממשלה מנסה לפעול בדרכים משפטיות כדי לבטל את הזיכיונות שלה על אף שטרם נקבעה באופן רשמי הסיבה שהובילה להתמוטטות הגשר, שנבנה בשנות ה-60.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
טקס הלווית הרוגי קריסת הגשר ליד גנואה שבאיטליה ב-18 באוגוסט 2018. רויטרס
חלק מהמשפחות זועמות על הממשלה. הלוויית ההרוגים, שבת/רויטרס

ביום שישי הודיעה הממשלה כי היא פותחת בהליך הבירוקרטי הממושך לביטול הזיכיונות של החברה, חלק מענקית הבנייה "אטלנטיה" האחראית על כ-3,000 ק"מ מרשת הכבישים של איטליה. היום דווח בעיתון "לה רפובליקה" כי הממשלה שוקלת להעביר חוק שיאיץ את התהליכים, אולם סגן ראש הממשלה ושר הפנים, מתאו סלביני, אמר כי הוא לא מודע לתכניות כאלו.

(עדכון ראשון: 19:14)

אסון הגשר בעיר גנואה שבאיטליה. רויטרס
משאית שנעצרה על פי התהום בגשר בגנואה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully