וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבת הנאשמת ברצח אמה ביקשה שחרור ממעצר - בטענה שזכויותיה הופרו

27.8.2018 / 5:00

סנגוריה של טרייסי קדיס מיפו, שנאשמת ברצח אמה פאדיה, טענו כי גביית העדות שהתבצעה לאחר המעשה הפכה לחקירה לכל דבר ועניין - מבלי שהוקראו זכויותיה. בדיון בבית המשפט נטען כי השוטרים גרמו לה להודות ורק אחר כך התעקשו לזמן לה סנגור ולחקור אותה כדין

צילום: דוברות משטרה

טרייסי קדיס, שנאשמת ברצח אמה פאדיה, טענה אתמול(ראשון) בדיון בבית המשפט כי המשטרה גבתה ממנה עדות שלא כדין. עורכי דינה טענו כי אחרי הרצח, שוטרים חקרו את טרייסי לכל דבר ועניין מבלי שנשמרו זכויותיה כחשודה. בסוף הדיון החליטה השופטת שרה דותן לדחות את ההחלטה בעניין מעצרה של קדיס.

בחודש יוני נרצחה פאדיה קדיס, אלמנתו של ראש העדה הנוצרית ביפו, שנרצח בעצמו לפני שש שנים. בתחילת החודש שעבר הוגש כתב אישום נגד בתה טרייסי ונגד בן זוגה של הבת, אמיר מרמש. השניים נאשמים בכך שרצחו את קדיס בשל התנגדותה לקשר ביניהם.

עוד בנושא רצח פאדיס קדיס:
"תגמור אותה כבר": התכתבות הווטסטאפ בין החשודים ברצח ביפו נחשפת

רצח פאדיה קדיס פוענח- צוות החקירה: "המניע לרצח הוא ככל הנראה התנגדותה של האם לקשר הרומנטי". אתר רשמי
על פי האישום החשודים רצחו אותה בשל התנגדותה לקשר ביניהם. פאדיס קדיס/אתר רשמי

בית המשפט המחוזי בתל אביב דן אתמול בבקשת הפרקליטות לעצור את השניים עד לתום ההליכים. פרקליטו של מרמש, עו"ד שרון דניאלי, הסכים לבקשה, והשופטת דותן קבעה כי מרשו יישאר במעצר עד לתום ההליכים. מנגד, סניגוריה של קדיס, עו"ד משה סרוגוביץ' ומיכל רובינשטיין מטעם הסנגוריה הציבורית, התנגדו.

סנגוריה של קדיס טענו תחילה כי חלקה ברצח היה קטן יותר, כי נוצלה על ידי מרמש וכי היא אינה מסוכנת לציבור - ולכן אין עילה להשאירה במעצר. בנוסף לכך, הם טענו כי זכויותיה הופרו משום שהשוטרים גבו ממנה עדות שלא כדין ולאחר מכן ניסו "להלבין" אותה, באמצעות עריכת חקירה אחרי שהחשודה למעשה כבר הודתה.

לדברי הסנגורים, כשהתגלתה גופתה של קדיס האם הובאו בני המשפחה, ובהם טרייסי, לתחנת המשטרה ונגבו מהם עדויות. בשלב מסוים, טען עו"ד סרוגוביץ', הפכה גביית עדות לחקירת חשודה לכל דבר ועניין - אולם, מבלי שנמסרה לה הודעה כל כך ומבלי שהוקראו לה זכויותיה, כפי שמחייב החוק. עוד טען הסנגור כי אף שהחוק מחייב תיעוד קולי וחזותי של כל החקירות בתיק רצח, תחילתה של החקירה לא תועדה.

עוד באותו נושא

מתגנב לבית, אורב לאם חברתו - ונמלט: התיעוד הדרמטי מהרצח ביפו

לכתבה המלאה
טרייסי קדיס, ביתה של פאדיה , חשודה ברצח אימה. פייסבוק, מערכת וואלה! NEWS
היא ובן זוגה חשודים ברצח האם. טרייסי קדיס/מערכת וואלה! NEWS, פייסבוק

"אחרי שהיא בתשאול הזה, בלי אזהרות, בלי יידוע (על זכותה להיוועץ בעורך דין, ד"ד), בלי כלום - מודה ונותנת את גרסת הבסיס - השוטרים עוברים לשלב שאני קורא לו 'שלב ההלבנה'", אמר. בשלב זה, לדבריו, לאחר שטרייסי כבר הודתה בצורה לא פורמלית, החוקרים החלו להקפיד על זכויותיה. הם העבירו אותה לחדר החקירות והתעקשו לזמן לה סנגור אף שלא ביקשה זאת.

"בשלב ההלבנה עושים את הכול לבן בוהק", אמר סנגורה בדיון. "אף שהיא עוד טרם אמרה מילה אחת בחקירה, מתחילים את השחזור, במצלמות, שברור להם שהוא הולך לקרות. אותו חוקר גבה ממנה את הגרסה, אייל עמית, מתיישב מולה: 'ואם אפשר רק לחזור בצורה מסודרת', והנה גביית הודאה שהיא הודאת אינסטנט, שהיא לפי דעתי פרקטיקה פסולה לחלוטין".

עורך הדין טען כי "מתן האזהרות והייעוץ בשלב הזה, כשהחשוד כבר מבין שאין לזה שום משמעות, כשהוא כבר הודה, איזה משמעות יש לזה? החשוד אומר 'אני כבר הפללתי את עצמי', לפני שסנגור אומר לו 'תשתוק ואל תודה?'".

(עדכון ראשון: 22:56)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully