וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האפיפיור בביקור באירלנד: "הפגיעה המינית בילדים היא בושה לכנסייה"

25.8.2018 / 18:55

במפגש עם קורבנות תקיפה מינית מצד כמרים בדבלין קרא פרנציסקוס להשגת צדק וריפוי לנפגעים. ראש ממשלת אירלנד אמר בפגישה עמו כי יש להבטיח שמילים יובילו גם למעשים. מוביל מאבק נגד התעללות כמרים: האפיפיור מסית את האש מהוותיקן

האפיפיור פרנציסקוס גינה תקיפה של נערים בידי כמרים באירלנד/צילום: רויטרס, עריכה: ניב מעוז

האפיפיור פרנציסקוס כינה היום (שבת) את כישלון רשויות הכנסייה לפעול נגד מקרים של פגיעה מינית בילדים מצד כמרים באירלנד בושה עבור הקהילה הקתולית. בביקורו בדבלין - הראשון זה 39 שנה של אפיפיור במדינה בעלת הרוב הקתולי - הוסיף פרנציסקוס כי אינו יכול להתעלם מ"הסקנדל החמור" שאירע באירלנד, שבו התעללו חברי הכנסייה בנערים ובצעירים, "בזמן שהיו אמונים על חינוכם ועל ההגנה עליהם".

בדברים שנשא בפני קהל מאמינים שבו נכחו גם צעירים שחוו בעבר התעללות הוסיף פרנציסקוס כי "כישלון הבישופים, הכמרים והמנהיגים הדתיים האחרים לטפל כראוי בפשעים הנתעבים הללו הביא, בצדק, לתרעומת ומוסיף להוות מקור של כאב ובושה עבור הקהילה הקתולית".

קולם או'גורמן, אחד הצעירים שנכחו במקום, אמר לסוכנות "רויטרס" כי דבריו של האפיפיור היו תרגיל הסחה מאלף שנמנע מלהכיר בחלקו של הוותיקן בהסתרת אותם פשעים. "למען האמת, זה היה די מדהים", הוסיף או'גורמן, המוביל מאבק ציבורי נגד התעללות מצד כמרים.

לקריאה נוספת:
האפיפיור מגנה את שערוריות המין בכנסייה: "לגדוע את תרבות המוות"
התעללו באלף ילדים: נחשפה פרשת טיוח חמורה בכנסייה בארה"ב

האפיפיור פרנציסקוס בנאום בדבלין, בירת אירלנד, 25 באוגוסט 2018. רויטרס
קרא להשגת צדק לקורבנות. האפיפיור פרנציסקוס נואם בדבלין, היום/רויטרס

פרנציסקוס הוסיף עוד כי על ראשי הכנסייה לתקן את טעויות עבר ולאמץ נורמות מחמירות כדי להבטיח שמקרים של פגיעה מינית לא יתרחשו עוד. ראש ממשלת אירלנד ליאו ורדקאר קרא לאפיפיור לפעול להשגת צדק וריפוי לקורבנות של מקרים אלה.

לדבריו, פצעיהם של מי שנפגעו בידי כמרים עדיין פתוחים ומהווים כתם על המדינה. ורדקאר התייחס גם לחשיפות האחרונות של התעללות מצד כמרים בנערים בארצות הברית, באוסטרליה ובצ'ילה וקרא "להבטיח שמעתה מילים יובילו למעשים".

עוד באותו נושא

אמרו כן להפלות: המבצר הקתולי שהפך לאי של ליברליות

לכתבה המלאה
האפיפיור פרנציסקוס במפגש עם ראש ממשלת אירלנד ליאו ורדקאר בדבלין, 25 באוגוסט 2018. רויטרס
"פצעים שלא ייעלמו". פרנציסקוס וראש ממשלת אירלנד ורדקאר, היום/רויטרס

בשבוע שעבר פרסם האפיפיור פרנציסקוס מכתב ל-1.2 מיליארד חברי הכנסייה הקתולית ברחבי העולם ובו גינה את מקרי הפגיעה המינית מצד כמרים בילדים. "הכנסייה הקתולית חייבת להיות מעורבת בכל מאמץ להוקיע התעללות", כתב והוסיף כי הוא מייחל לכך שקורבנות הפגיעה יסלחו לכנסייה. "אנחנו מבינים שהפצעים האלו לעולם לא ייעלמו והם ידרשו מאיתנו לגנות בתקיפות את הזוועות האלו ולאחד כוחות בעקירת תרבות המוות הזו".

לפני כשבועיים פרסם בית המשפט העליון של מדינת פנסילבניה בארצות הברית דוח ובו נחשפו פרטי פרשת התעללות נרחבת מצד כמרים קתוליים בילדים בשנות ה-70. יותר מאלף ילדים נכללו בדוח וכן 300 אנשי כת וכמרים. חקירת הרשויות במדינה העלתה כי הכנסייה טייחה באופן שיטתי את מקרי ההתעללות.

האפיפיור פרנציסקוס נוסע ברחובות דבלין לצד שלטי מחאה נגד מעורבות הכנסייה הקתולית בפגיעה מינית של נערים, 25 באוגוסט 2018. רויטרס
מפגין מרים שלט מחאה נגד פרנציסקוס ברחובות דבלין, היום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully