וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האפיפיור מגנה את שערוריות המין בכנסייה: "לגדוע את תרבות המוות"

20.8.2018 / 14:59

במכתב חסר תקדים עבור כל הקתולים בעולם, תקף פרנציסקוס את תרבות הטיוח והפגיעה בילדים שנחשפה במספר רב של כנסיות. "הפצעים לא ייעלמו, עלינו לגנות את הזוועות האלו"

צילום: רויטרס, עריכה: ניב מעוז

האפיפיור פרנציסקוס גינה היום (שני) את הפגיעה המינית בילדים בידי כמרים במכתב חסר תקדים שיועד ל-1.2 מיליארד חברי הכנסייה הקתולית ברחבי העולם. האפיפיור, המתמודד עם פרשות של התעללות מינית בידי כמרים בכמה מדינות, ייחל לסליחתם של הקורבנות. עוד אמר האפיפיור כי "הכנסייה הקתולית חייבת להיות מעורבת בכל מאמץ להוקיע התעללות".

במכתב, שנכתב עבור "אנשי האלוהים" ולא רק לבישופים או לתושבי מדינה מסוימת כמו בעבר, הוא גם הבטיח שלא ייחסכו שום מאמצים כדי למנוע התעללות בילדים ואת הטיוח שלה. "אנחנו מבינים שהפצעים האלו לעולם לא ייעלמו והם ידרשו מאתנו לגנות בתקיפות את הזוועות האלו ולאחד כוחות בעקירת תרבות המוות הזו", כתב.

במכתבו התייחס גם לחשיפת פרשת ההתעללות והטיוח בכנסייה הקתולית בפנסילבניה. בעוד שלדבריו רוב המקרים בדוח שפורסם בשבוע שעבר "שייכים לעבר", ברור שהתקיפות המיניות "זכו להתעלמות, הוסתרו או הושתקו במשך זמן רב". בנוסף לשערורייה בפנסילבניה, הכנסייה מתמודדות עם סקנדלים דומם בצ'ילה, באוסטרליה ובמקומות אחרים בארצות הברית. המכתב גם פורסם ימים לפני ביקורו של האפיפיור באירלנד, שבעצמה מתאוששת מפרשות מין קשות בכנסייה הקתולית.

האפיפיור פרנציסקוס נושא דברים בוותיקן, 1 באוגוסט 2018. רויטרס
מתמודד עם שורת משברים. האפיפיור נושא דרשה, בתחילת החודש/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully