וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: שומר הסף הכלכלי של טראמפ קיבל חסינות בתיק דמי השתיקה

אלן ווייסבלרג, איש הכספים הבכיר בתאגיד טראמפ, יעיד בפרשת הכספים שהעביר מייקל כהן לשתי נשים לפני הבחירות לנשיאות ב-2016. הוא אף זומן להעיד בפני חבר מושבעים

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

אלן ווייסלברג, הנחשב ל"שומר הסף" הכלכלי של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, קיבל חסינות במסגרת חקירת דמי השתיקה לנשים שטענו שקיימו רומן עם הנשיא - כך מסרו היום (שישי) גורמים המעורים בנושא. על פי הדיווח ב"וול סטריט ג'ורנל", החסינות הובטחה לווייסלברג בתמורה למידע על פרקליטו לשעבר של הנשיא, מייקל כהן, שמוקדם יותר השבוע חתם על הסדר טיעון.

ווייסלברג, איש הכספים הבכיר בתאגיד טראמפ, נקרא להעיד בפני חבר מושבעים מוקדם יותר השנה, כך על פי "וול סטריט ג'ורנל". לאחר מכן הוא דיבר עם חוקרים, אך לא ברור אם הופיע בפני חבר המושבעים. ווייסלברג עצמו לא הגיב לדיווח, וכך גם פרקליטו של טראמפ.

על פי החשד, טראמפ עבר על חוק מימון הבחירות האמריקני בכך ששילם את דמי השתיקה לשחקנית הפורנו סטפני קליפורד ולדוגמנית הפלייבוי קארן מקדוגל.

עוד בוואלה! NEWS:
מסניף KFC למקסיקו: מנהרת סמים סודית נחשפה באריזונה
בצל ההסדרה מול חמאס: אלפי פלסטינים מפגינים בגבול רצועת עזה
ימיו האחרונים: מקיין בחר להפסיק את הטיפול בסרטן

אלן וייסבלרג אלן וייסבלרג. מערכת וואלה! NEWS
עוד מקורב של טראמפ משתף פעולה עם החוקרים. אלן וייסבלרג/מערכת וואלה! NEWS

אמש ניתנה חסינות גם לדיוויד פקר, מו"ל הצהובון האמריקני "נשיונל אנקווירר", הנחשב כמקורב לטראמפ אף הוא. פקר החליט לשתף פעולה עם צוות החוקרים במדינת ניו יורק. בסוכנות הידיעות אי-פי דווח כי פקר, חברו האישי של טראמפ מזה שנים, החזיק כספת מיוחדת שבה נשמרו סיפורים שהיו יכולים לכאורה להסב מבוכה לטראמפ במטרה לגנוז אותם. לדברי גורמים שהתראיינו לאי-פי, חלק מהמסמכים שהיו ברשותו של הצהובון קשורים גם לפרשת דמי השתיקה.

עוד באותו נושא

מו"ל עיתון המקורב לטראמפ קיבל חסינות: "מחזיק במידע שעלול לפגוע בו"

לכתבה המלאה
יועצו לשעבר של נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, מייקל כהן, עוזב את בית המשפט הפדראלי בניו יורק 22 באוגוסט 2018. רויטרס
יעיד על פעילות תאגיד טראמפ. כהן/רויטרס

במקביל, הניו יורק טיימס דיווח הלילה מפי שני מקורות כי בעקבות עדותו של כהן, התובע המחוזי של מנהטן יבחן אם יש היבטים פליליים בהתנהלות תאגיד טראמפ. מדובר בשלבים ראשונים של בחינת ההיבטים הפליליים של המידע שמסר כהן, ולא התקבלה כל החלטה בנושא.

ביום שלישי השבוע חתם כהן על הסדר טיעון שבו הודה בשמונה אישומים הכוללים העלמת מס, הונאת בנק ועבירות מימון בחירות. באותו היום מנהל הקמפיין לשעבר של טראמפ, פול מנפורט, הורשע בשמונה מתוך 18 סעיפי אישום שעומדים נגדו. מתוך האישומים בהם הורשע מנפורט חמישה נוגעים לעבירות של הונאת מס, שניים קשורים להונאת בנקים וסעיף נוסף של הסתרת חשבונות בנק במדינה זרה.

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ במהלך טקס הענקת מדליית כבוד בבית הלבן בוושינגטון 22 באוגוסט 2018. רויטרס
עוד כאב ראש לנשיא. טראמפ/רויטרס
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully