וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצל ההסדרה מול חמאס: אלפי פלסטינים הפגינו בגבול רצועת עזה

24.8.2018 / 22:24

5,000 פלסטינים הפגינו בכמה מוקדים לאורך הרצועה וחלקם הבעירו צמיגים, יידו אבנים והשליכו בקבוקי תבערה. צה"ל ירה לעבר פלסטינים שניסו לפרוץ את גדר המערכת בשני מוקדים. בלון תבערה הצית שריפה בעוטף עזה. משרד הבריאות הפלסטיני מסר ש-189 בני אדם נפגעו

עריכה: איתי עמרם

(בווידאו: ביקור ליברמן בעוטף עזה, היום)

כ-5,000 פלסטינים הפגינו היום (שישי) בכמה מוקדים לאורך גבול רצועת עזה. חלק מהמפגינים הבעירו צמיגים, יידו אבנים לעבר כוחות צה"ל ואף השליכו בקבוקי תבערה. משרד הבריאות הפלסטיני מסר כי כ-189 פלסטינים נפצעו בהפרות הסדר בהם 50 מירי חי, 116 טופלו בשטח. אחד הפצועים הוא הבן של בכיר חמאס פתחי חמאד.

במהלך ההפגנות פלסטיני אחד ניסה לחדור את גדר המערכת ונמלט בחזרה לצד הפלסטיני. בנוסף לכך כמה פלסטינים ניסו לפרוץ את הגדר וצלפים של צה"ל ביצעו לעברם ירי. בתוך כך, בלון תבערה שוגר מרצועת עזה לשטח ישראל והצית שריפה באזור סעד. עוד דווח כי כוח צה"ל ירה לעבר פלסטיני לאחר שניסה לחתוך את גדר ההפרדה באזור בוריג'.

עוד בנושא:
ליברמן: "לא מאמין בהסדרה"; בנט: "טוב שהצטרף לעמדתנו"
יכשיל את ההסדרה? דריכות במערכת הביטחון לקראת הכרעת אבו מאזן
לא סומכים על ההסדרה: אתרי ניסוי ללוחמת תת-קרקע מוקמים בגבול עזה

אלפי פלסטינים מפגינים בגבול רצועת עזה ב-17 באוגוסט 2018. רויטרס
מפגין בגבול רצועת עזה/רויטרס

שר הביטחון אביגדור ליברמן הצהיר הבוקר כי הוא אינו מעורב במאמצים להשגת רגיעה מול חמאס ברצועת עזה. "לגבי ההסדרה - אין לי שום קשר", אמר השר בסיור בעוטף עזה. "אני לא מעורב בהסדרה ולא מאמין בהסדרה. ההסדרה היחידה היא המציאות בשטח".

בהערכת המצב השבועית שהוצגה אמש לשר הביטחון אביגדור ליברמן התמקדו בכירי מערכת הביטחון ביו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, שאמור להכריע ביום ראשון בעניין ההסדרה בין ישראל וחמאס. להחלטתו תהיה השפעה מכרעת על עתיד תהליך המשא ומתן מול ארגון הטרור, וכן על האפשרות לפתיחתה של מערכה אלימה במיוחד.

באחרונה תיווכו מצרים ושליח האו"ם למזרח התיכון, ניקולאי מלדנוב, בתהליך בין ישראל וחמאס. תהליך זה היה אמור להסתיים בהסדרה שתביא שקט לאזור, ותמנע מהפלסטינים להצית שדות בישראל ולשגר רקטות לעברה. לתהליך הצטרפו גם קטאר, גורמים ממדינות ערב אחרות כמו סעודיה, וכן גורמים מהמערב

אלפי פלסטינים מפגינים בגבול רצועת עזה ב-17 באוגוסט 2018. רויטרס
מפגינים בגבול רצועת עזה/רויטרס

בתוך כך, הפרקליט הצבאי הראשי אלוף שרון אפק הורה ביום שלישי האחרון על פתיחת חקירת מצ"ח בנוגע לנסיבות שתי תקריות במרץ וביולי שבהן נורו למוות פלסטינים מאש צה"ל בהפגנות בגדר המערכת בגבול רצועת עזה. בהפגנה ביום שישי האחרון, שהתקיימה זה השבוע ה-21 ברציפות, נהרגו שני פלסטינים ונפצעו כ-270 נוספים. אלפי פלסטינים הגיעו לקרבת הגדר, בהם אחד מראשי חמאס - יחיא סינוואר, שלא נראה זה זמן מה בציבור - הגיע לאוהלי המפגינים בקרבת הגבול כדי לעודד אותם

כוח צה"ל פתח בתחילת השבוע באש אל עבר מחבל שירה לעברם בקרבת גדר המערכת בצפון רצועת עזה. בתקרית לא היו נפגעים בקרב החיילים ולא נגרם נזק. הכוחות בשטח זיהו פגיעה במחבל, אך לא ברור מה מצבו.

(עדכון ראשון: 18:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully