וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יצרני הסיגריה האלקטרונית לבג"ץ: בטל את הצו האוסר על שיווק המוצר

לאחר שנתניהו, המשמש גם שר הבריאות, הודיע על איסור שיווק המוצר של חברת "ג'ול", היצרנים טענו בעתירתם כי הצו פסול ונועד למנוע שיווק רק של מוצר מסוג זה, בזמן שהמתחרים ממשיכים למכור את מוצריהם. "הצו לא מבוסס, לא חוקתי ופוגע בחופש העיסוק"

JULL. https://www.juul.com/, אתר רשמי
סיגריות "גול" אשר נאסרו לשיווק בארץ/אתר רשמי, https://www.juul.com/

יצרני הסיגריה האלקטרונית "ג'ול" הגישו הבוקר (חמישי) עתירה לבג"ץ, בה דרשו לבטל את הצו שהטיל בתחילת השבוע ראש הממשלה ושר הבריאות, בנימין נתניהו, האוסר על שיווק המוצר בישראל. בעתירה שהוגשה על ידי עו"ד איתן האזרחי, נטען כי הצו שהוציא נתניהו פסול ונועד למנוע את השיווק רק של סיגריית "ג'ול", בזמן שמתחרים יוכלו להמשיך למכור מוצרים דומים.

בעתירה נכתב כי "הצו מכוון באופן סלקטיבי לעותרות, למוצר שלהן ולו בלבד, ולמעשה מותיר את הדלת פתוחה לרווחה למתחרות, למכור מוצרים דומים ולהמשיך לעשות ככל העולה על רוחן".

עוד בוואלה! NEWS
גשר אחד רחוק מדי: כץ רשם הישג עם החרדים אך לא חמק מהביקורת של נתניהו
קרשים, אבנים וניסיונות דריסה: פצועים בקטטה בגליל התחתון
ראש העיר המכהן או סגניתו? המרוץ לעיריית הרצליה מתחמם

נער מעשן. ShutterStock
נער מעשן. אילוסטרציה/ShutterStock

עוד טוענים העותרים כי הליך השימוע שנערך להם היה פגום, וכי ההחלטה בעניין תוך כדי שהמשיבים אימצו לכאורה את הדירקטיבה האירופאית ביחס לכמות ניקוטין בנוזל, אך לא הציגו אף ראיה מדעית אירופאית. "הטענה כי המשיבים מבססים החלטתם על אימוץ הדירקטיבה האירופאית אינה יכולה להתקבל במקום בו הם מאמצים רק חלק מהדירקטיבה- ורק ביחס למוצר של העותרות", נכתב בעתירה. "אשר על כן, הצו אינו כשר מנהלית, אינו מבוסס, אינו חוקתי, נעשה בחוסר סמכות, פוגע בחופש העיסוק, בחופש הקניין, בעקרון השיוויון, לוקה בחוסר דמוקרטיות, ודינו להיפסל".

ה"ג'ול" היא סיגריה אלקטרונית המכילה ריכוז גבוה יחסית של ניקוטין והפכה נפוצה מאוד בארצות הברית שם תפס תאוצה בשנים האחרונות ומהווה כ-54% משוק הסיגריות האלקטרוניות, בין היתר בקרב צעירים. בהודעת משרד הבריאות מתחילת השבוע נמסר כי "ההחלטה לאסור את יבואו ושיווקו של המוצר (JUUL) שמכיל ניקוטין בריכוז העולה על 20 מיליגרם למיליליטר, התקבלה בשל הסכנה החמורה לבריאות הציבור". מדובר, לפי ההודעה, בהיצמדות לתקן האירופי שמגביל את כמות הניקוטין במוצר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully