וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש העיר המכהן או סגניתו? המרוץ לעיריית הרצליה מתחמם

חמישה מועמדים לראשות העיר השתתפו באירוע "לא מצביעים שחיתות" של התנועה לאיכות השלטון ואתר וואלה! NEWS בהרצליה. מול ראש העיר פדלון המבקש כהונה נוספת מתמודדים סגניתו, נציג ועדי ההורים ואנשי עסקים מקומיים. העיר שהייתה עד כה "במצב שינה" עוברת ל"כוננות בחירות"

מסע"ת של התנועה לאיכות השלטון, מבואת חוף השרון 22 באוגוסט 2018. התנועה לאיכות השלטון, מערכת וואלה! NEWS
קמפיין התנועה לאיכות השלטון בהרצליה, הערב/מערכת וואלה! NEWS, התנועה לאיכות השלטון

בעוד כחודשיים ילכו תושבי הרצליה לקלפיות ויבחרו את ראש העיר שלהם לשנים הקרובות. היום (רביעי) השתתפו חמשת המתמודדים שרוצים לקבל את התואר הנכסף באירוע של מיזם "לא מצביעים שחיתות" - קמפיין ארצי של התנועה לאיכות השלטון בשיתוף וואלה! NEWS למאבק בשחיתות בשלטון המקומי ולקידום שלטון נקי ואיכותי.

יו"ר התנועה לאיכות השלטון אליעד שרגא אמר בפתח האירוע כי "הרשויות המקומיות זה החצר האחורית של השלטון". הוא הוסיף כי "ראש עיר נבחר בבחירות ישירות, מרכז סמכויות נרחבות, בין אם זה מכרזים יש הרבה כוח וכסף" וביקש לפנות לתושבים המצביעים בבחירות ולהם קרא "קחו בחשבון שאתם באים לבחור מי האדם הראוי לשרת אתכם כראש עיר וחבר מועצה".

במהלך האירוע המועמדים הציגו את ה"אני מאמין" שלהם בנושאי המלחמה בשחיתות וחתמו על אמנה שבה הם מתחייבים לפעול בשקיפות, לשמור על טוהר המידות, להימנע מניגוד עניינים ולא למעול באמון שהציבור נתן בהם. עוד התחייבו החותמים להימנע מניגוד עניינים, קבלת טובות הנאה, ומינויים פוליטיים.

עוד בנושא בוואלה! NEWS:
לא מצביעים שחיתות: בבחירות המקומיות הקרובות בוחרים נקי
לא מצביעים שחיתות - הבחירות הנקיות מגיעות לעיר ירוחם
רק מילה טובה: מתמודדים לרשויות המקומיות הסכימו לא ללכלך על יריבים

ראש עיריית הרצליה, משה פדלון. ויקיפדיה, מערכת וואלה! NEWS
משה פדלון, ראש העיר המכהן/מערכת וואלה! NEWS, ויקיפדיה

משה פדלון, ראש העיר המכהן, היה צריך להתייחס לתחקיר שפורסם שלשום ב"ידיעות אחרונות" ולטענות כי עיריית הרצליה הזמינה נסיעות מחברה ההסעות "רן-שי" המקורבת למשפחתו. על פי התחקיר, מאז 2013 סיפקה החברה לגופים עירוניים הסעות ביותר מ-1.3 מיליון שקלים. במטה הבחירות של פדלון מיהרו להכחיש את הטענה והכריזו שמדובר ב"פייק ניוז".

פדלון, בן 65, יסיים באוקטובר כהונה של חמש שנים כראש עיריית הרצליה זאת לאחר שבע שנים נוספות שעבד בעירייה במחלקת שיפור פני העיר, וינסה לכבוש מחדש את התפקיד בבחירות.

במהלך האירוע אמר פדלון כי "דמוקרטיה היא כמו עיר. אי-אפשר להקים אותה וללכת לנוח על זרי הדפנה, כי היא תישחק ותיעלם". הוא הוסיף כי "המלחמה בשחיתות היא מאמץ של כולנו, כי היא פוגעת בכולנו. הצלחה שלה, היא הצלחה למען כל אחד מאיתנו".

באשר לבחירות הקרבות ציין פדלון כי "כדי לשמור על טוהר המידות בבחירות הללו הצהרתי שלא אקח תרומות - כי ראש עיר חייב להיות ללא משוא פנים. יותר מזה, אנחנו מחתימים פעילים, מתנדבים ועובדים במטה על טופס בו הם יודעים שלא מצפה להם אף משרה בעירייה בתום מערכת הבחירות. וכך זכיתי לצידי לאנשים שרוצים לשנות את העיר לטובת כולנו, ולא כדי להבטיח לעצמם פרנסה לאחר הבחירות".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
ממלאת מקום ראש העיר הרצליה, מאיה כץ. ויקיפדיה, מערכת וואלה! NEWS
מאיה כץ, מאיימת על מקומו של ראש העיר פדלון/מערכת וואלה! NEWS, ויקיפדיה
מסע"ת של התנועה לאיכות השלטון, מבואת חוף השרון 22 באוגוסט 2018. התנועה לאיכות השלטון, מערכת וואלה! NEWS
קמפיין התנועה לאיכות השלטון נגד שחיתות, הרצליה, הערב/מערכת וואלה! NEWS, התנועה לאיכות השלטון

אחת המועמדות המובילות שקוראות תיגר על פדלון, היא סגנית וממלאת מקום ראש העיר, מאיה כץ, בת 32, שנבחרה למועצת העיר לראשונה לפני כעשור. מאז עברה שורה של תפקידים והספיקה לכהן כיועצת לשר החינוך גדעון סער. במסגרת תפקידה הנוכחי מחזיקה כץ בתיק התחבורה, ההתחדשות העירונית ותיק הצעירים בעירייה.

בסרטון שהעלתה לרשתות החברתיות כחלק מקמפיין הבחירות שלה היא פנתה לתושבים, "אני מבקשת שוב את אמונכם. צריך לומר את האמת - הרצליה היא עיר טובה ומשגשגת לא מהיום, אך כדי שהמדיניות תהיה באמת איך שאני חושבת לנכון אני צריכה להוביל אותה".

כץ אמרה באירוע כי "אנחנו פה כדי לשרת את הציבור. אם יש מודל שמתקיים בתל אביב ומצליח אין סיבה שלא ניישם את זה. אני רוצה שנתעקש על תקציב החינוך, הם חייבים להיות חלק אינהרנטי בנושא של השקיפות, הם נמצאים בשטח וכך בונים תוכנית חינוך נהדרת. השקיפות היא תהליך חשוב והכרחי להחזיר את האמון של הציבור בנבחרים". היא הוסיפה כי "אני מקדמת את הוצאת הטרולים ממערכות הבחירות, כי אנונימים שמכפישים את המועמדים משבשים את זכות הדמוקרטיה".

בשנת 2009, בזמן כהונתה של יעל גרמן כראשת עיר, עלתה הצעה לפיה העירייה תאמץ מודל שקיפות רחב ככל האפשר בו יושם דגש לנגישות המידע ואיכותו. למרות הבטחתה של כץ להוביל ולהנהיג שקיפות כראשת העיר היא הצביעה בעד הסרת ההצעה.

"לתושבים מגיע יותר"

מתמודד נוסף במרוץ המתחמם הוא יוסי פרי שתלה שלט גדול עם תמונתו בצומת הסירה בכביש החוף. למרות העדר הניסיון בזירה הפוליטית החליט פרי לקפוץ למים העמוקים והודיע כי יתמודד בבחירות הקרובות. פרי, בן 63, הקים לפני 15 שנה את חברת "גלילות מחזור פסולת" ולפני שלוש שנים הקים עמותה המפעילה הסעות לקשישים ובעלי מוגבלויות לקופות חולים ללא תשלום. "התחלתי מאפס, בניתי את עצמי במו ידיי", אמר פרי, "אני עוסק בנתינה למען תושבי העיר והכל עשיתי לבד. אני מאמין וידוע שיש לי את היכולות לתרום הרבה למען התושבים".

פרי תקף את ראש העיר פדלון ואמר כי "מאחר שאתה מתמודד ויש לך מלא חברים, שנותנים לך כסף בהלוואה הם מקבלים את זה חזרה בטובות הנאה. לא ייתכן שראש עיר בא עם תקציב של מאה שקלים, בשלט ענק לא רוצה תרומות. מאיפה הכסף? זה נקרא טובות הנאה".

גם עו"ד מישל מורג, סגן-אלוף במילואים, הגיש מועמדות לתפקיד לאחר ששירת יותר מ-12 שנה כקצין בחיל הים וכיהן כמנכ"ל חברת ביו-טק עד שנקרא לעבוד בעירייה. במסגרת עיסוקיו, כיהן מורג כמנהל מטה הבחירות של ראשי העירייה בעיר. "כהרצלייני ותיק ובעל חזון מגובש לעיר הרצליה אני מאמין כי לתושבי העיר מגיע יותר", הוסיף מורג. "הרצליה מובילה ומצטיינת בכל תחומי החיים ויש לה את מלוא הפוטנציאל לכך; מיקום גאוגרפי אטרקטיבי, אזורי תעשייה ועסקים מניבי ארנונה מסחרית גבוהה, תיירות, רצועת חוף מדהימה וכמובן ובעיקר איכות התושבים שבה".

באירוע אמר מורג כי "אנחנו שומעים רבות על ראשי רשויות שנלקחים לחדרי חקירות בגלל העדפה של יזמים, מקורבים ובני משפחה. לצערנו חלקם מורשע ויושב בכלא. הם מחתימים את כולנו. חובתנו להתנהל בניקיון כפיים החל בראשי העירייה וכלה בעובדים".

המועמד האחרון הוא איל פביאן, סגן יו"ר הנהגת ההורים בחטיבה בעיר וממובילי המחאה העירונית "לבינוי שפוי". בראיון שנתן פביאן לתקשורת המקומית בעיר לאחר הכרזתו אמר כי יוביל תנועת תושבים חדשה אשר תתמקד בבינוי שפוי ובחינוך בעיר. "קיבלתי את ההחלטה בעקבות השערורייה האחרונה בה גילתה העירייה שאין תשתיות מתאימות לביצוע כל תכניות תמ"א 38", סיפר פביאן, "זו דוגמה להתנהלות הבלתי אפשרית בתחום הפיתוח והבינוי בעירייה. אצל פדלון הכל הפוך - קודם כל פרויקטים חדשים ורק אחר כך מגלים שאין תשתיות להתחדשות עירונית". עוד טען פביאן כי רק ראש עיר חדש ונחוש שיביא מדיניות חדשה יוכל לבלום את הנזקים שנעשו בקידום תכנית המתאר בעיר.

פביאן ציין בקמפיין שהוצג הערב כי "המאבק בשחיתות מתחיל בשיתוף הציבור ככל האפשר. העיר שייכת לתושבים והמדינה לאזרחים. שלטון חייב לכבד גם את המתנגדים לו".

אייל פביאן, מועמד לראשות העיר הרצליה. באדיבות המצולמים
נחוש להביא מדיניות חדשה לעיר. איל פביאן/באדיבות המצולמים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully