וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא מצביעים שחיתות - הבחירות הנקיות מגיעות לעיר ירוחם

לקראת הבחירות המקומיות בעוד שלושה חודשים, התנועה לאיכות השלטון בשיתוף וואלה! NEWS השיקו קמפיין למאבק בשחיתות ולקידום שלטון נקי ואיכותי. התנועה הגיעה לירוחם, שם קראו למועמדים לחתום על אמנה מיוחדת

אירוע במה של התנועה לאיכות השלטון בירוחם, 16 באוגוסט 2018. שי מכלוף
האמנה למאבק בשחיתות. ירוחם, היום/שי מכלוף

הבחירות לרשויות המקומיות יוצאות לדרך, ובעוד שלושה חודשים, מיליוני ישראלים יגיעו אל הקלפיות לבחור את המועמד שינהיג את עירם לחמש השנים הקרובות. התנועה לאיכות השלטון ואתר וואלה! NEWS השיקו השבוע קמפיין ארצי למאבק בשחיתות בשלטון המקומי ולקידום שלטון נקי ואיכותי ברשויות המקומיות. היום (חמישי) הגיעה התנועה לאיכות השלטון לירוחם שם קיימה אירוע חגיגי הקורא למועמדים לחתום על אמנה בה הם מתחייבים לשלטון ללא שחיתות.

לא בוחרים שחיתות.
מסע מעיר לעיר. המשאית הנודדת של התנועה לאיכות השלטון וואלה! NEWS

במסגרת הקמפיין, תגיע התנועה לעשרות רשויות מקומיות ברחבי הארץ ותקיים אירוע חגיגי וטקס חתימה על האמנה למאבק בשחיתות ברשויות המקומיות. במהלך האירוע יוזמנו ראש העיר ונציגי הרשימות השונות להציג אחד אחרי השני את תפיסתם בנושא המאבק בשחיתות בשלטון המקומי. כמו כן, יוזמנו המתמודדים לחתום על האמנה למלחמה בשחיתות בשלטון המקומי.

כחלק מהאמנה, יתחייבו המועמדים לרשויות המקומיות להצטרף למאבק בשחיתות, להתחייב לפעול בשקיפות, לשמור על טוהר המידות, להימנע מניגוד עניינים ולא למעול באמון שהציבור נתן בהם. עוד מתחייבים החותמים: לאמץ במצעם עקרונות ליישום מאבק בשחיתות, לפעול במלוא העוצמה למיגור השחיתות, מידי יום ביומו עד הבחירות, בעת הבחירות ולאחריהן. להימנע מניגוד עניינים, מקבלת טובות הנאה, ממינויים פוליטיים.

עוד באותו נושא

לא מצביעים שחיתות: בבחירות המקומיות הקרובות בוחרים נקי

לכתבה המלאה
אמנת התנועה לאיכות השלטון - 17 אוגוסט 2018. התנועה לאיכות השלטון, מערכת וואלה! NEWS
אמנת התנועה לאיכות השלטון - 17 אוגוסט 2018/מערכת וואלה! NEWS, התנועה לאיכות השלטון
אירוע במה של התנועה לאיכות השלטון בירוחם, 16 באוגוסט 2018. שי מכלוף
המשאית הנודדת בעיר ירוחם, היום/שי מכלוף

במסגרת הקמפיין, גם הציבור נקרא לחתום על עצומה, הדורשת מהמועמדים לאמץ את האמנה נגד השחיתות. "תראו להם שאמון הציבור הוא לא משחק. שאכפת לכם מהתנהלות הנבחרים גם ברשות המקומית ולא רק בכנסת ובממשלה. תראו להם ששקיפות וטוהר מידות חשובים לכם".

לחצו כאן לחתימה על העצומה - ואל תצביעו שחיתות!

הקרב על ירוחם

כמעט על כל בית בירוחם מוצב שלט לקראת הבחירות הקרובות לראשות המועצה, אבל ההפתעה היא שרוב השלטים הם של נשים. שתי נשים מעוניינות לשבת על הכיסא והסיכוי שלהן הוא לא קטן. נראה כי רוב התושבים יצביעו לנשים בעיר, שרוב אוכלוסייתה מסורתית וכ-20% ממנה הם חרדים - מדובר במהפכה.

מצד אחד טל אוחנה, סגנית ראש המועצה שמקורבת למפלגת כולנו ולשר האוצר משה כחלון, ומצד שני נילי אהרון, נשואה ואם לשני ילדים בת 30, אשת ליכוד המקורבת לשרים וחברי כנסת, שזוכה לתמיכתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. אוחנה טוענת שראש המועצה מיכאל ביטון שהחליט ללכת לפוליטיקה הארצית השאיר עיר בהתקדמות עצומה, ומנגד אהרון טוענת שבתקופתו ירוחם רק שינתה את תדמיתה, אך העיר עצמה הלכה אחורה.

ביטון עשה מהפכה בעיר ושינה את תדמיתה. לא עוד בכיינות, לא עוד נזקקות, אלא דרישות מהממשלה. בתקופתו מחירי הדיור הרקיעו שחקים - דירת ארבעה חדרים בעיר מגיעה ליותר ממליון שקלים, תושבים ממרכז הארץ הגיעו לירוחם ומעיר שכל שבוע נסגר בה מפעל ומפוטרים אנשים, הצליח ביטון למתג את ירוחם כעיר חדשנית עם יזמי הייטק שמשקיעים בה.

מתנגדיו, ויש לא מעט כאלה, טוענים שהכל יחסי ציבור והשינוי הוא רק בתדמית; תומכיו סבורים שביטון הצעיד את ירוחם עשרות שנים קדימה, מה שקודמיו לא הצליחו לעשות. בסופו של דבר כולם יודעים כי מי שיקבע את תוצאות הבחירות יהיו החרדים. הם יחכו עד לשבוע האחרון וילכו עם האישה או האיש שיהיו לו סיכויי הזכייה הגבוהים ביותר.

אירוע במה של התנועה לאיכות השלטון בירוחם, 16 באוגוסט 2018. שי מכלוף
האמנה למאבק בשחיתות. ירוחם, היום/שי מכלוף
אירוע במה של התנועה לאיכות השלטון בירוחם, 16 באוגוסט 2018. שי מכלוף
אירוע התנועה לאיכות השלטון בירוחם, היום/שי מכלוף
אירוע במה של התנועה לאיכות השלטון בירוחם, 16 באוגוסט 2018. שי מכלוף
הבמה בירוחם, היום/שי מכלוף
  • עוד באותו נושא:
  • ירוחם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully