וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"פירקתי בקבוק וודקה": דורס הנער אילון שלו אמסלם בת"א הואשם בהריגה

הנהג אליהו בר זכאי, הואשם שנהג בשכרות ואף פעל לשיבוש הליכי משפט, כשניסה לטשטש את סימני האלכוהול בגופו ואף מחק שיחות שהוקלטו בטלפון הנייד שלו, במהלכן הודה כי נהג "מסטול מת". הפרקליטות: "מעשיו מלמדים על המסוכנות הרבה הטמונה בו"

צילום: ניב אהרונסון, עריכת וידאו: ניר חן

כתב אישום הוגש הבוקר (חמישי) נגד אליהו בר זכאי בגין דריסת הנער אילון-שלו אמסלם לפני כחודש. כתב האישום ייחס לבר זכאי הריגה, נהיגה בשכרות, וכן שיבוש מהלכי משפט וניסיון להשמיד ראיות.

כתב האישום מגולל את רצף האירועים שהתרחשו לפני כחודש בצפון תל אביב, אז הנער נדרס למוות. בין השאר נכתב כי בר זכאי וחברו הלל דיוויס נסעו מירושלים לפתח תקווה לביתו של חברם, ובדרך הצטיידו במשקאות אלכוהוליים. לאחר מכן, בר זכאי קבע טלפונית מפגש עם חבר נוסף בנמל תל אביב, וציין בפניו כי הוא "אחרי פירוק בקבוק בלוגה (וודקה)". בטרם הגיע לתל אביב, הגיע בר זכאי עם חבר נוסף לביתו של חבר אחר בגבעתיים.

לקריאה נוספת:
הנהג שדרס את אילון חשוד שהשתמש בטלפון - ולכן לא בלם
אילון בן ה-13 נהרג בתאונה בת"א; הוריו שהו בחופשה בחו"ל
התאונה הקטלנית בתל אביב: חברי הנהג העידו כי שתה עמם אלכוהול

"מביע חרטה עמוקה" - החשוד בדריסתו למוות של אילון שלו-אמסלם: "ליבי עם המשפחה וההורים היקרים". ניב אהרונסון
בר זכאי בבית המשפט/ניב אהרונסון

אחרי ששהו בדירה בפתח תקווה, החליטו השלושה להמשיך לביתו של חבר אחר בגבעתיים. הקבוצה החליטה כי החבר מפתח תקווה ישמש כנהג תורן משום שלא שתה עד כה.

כשהגיעו לדירת החבר הנוסף בגבעתיים, צעק בר זכאי לעבר הנוכחים "כולם פה סאחים" ודרש מחבריו, עמם הגיע לדירה, לעזוב איתו את המקום ולהמשיך לתל אביב אל המועדון. אולם, הלל והחבר ששימש כנהג דחו את ההצעה, ובר זכאי עזב בזעם ונסע מהמקום. הלל, שהבחין כי בר זכאי שתוי, ניסה להפציר בו להימנע מהמעשה: "אתה לא תצא למועדון, אתה תגיע לשלוותה עם שלילה לכל החיים כפרה עליך".

בר זכאי המשיך לתל אביב. בזמן שנהג ברחוב ש"י עגנון בתל אביב, הגיע למקום הנער אילון שלו-אמסלם עם חבר נוסף. השניים המתינו בצומת לחילופי אור הרמזור להולכי רגל, מאדום לירוק. בר זכאי, הגיע אל הצומת במהירות גבוהה ביותר, תוך חריקת צמיגים ומזגזג מצד לצד. עם הגיעו לעקומת הכביש, במקום להאט ולהתאים את מהירות נסיעתו לתוואי הדרך ולנתיב הנסיעה המשורטט על גבי הכביש, המשיך בר זכאי ועלה עם הרכב על המדרכה הממוקמת בחלקו המערבי של הצומת, ופגע חזיתית, בעוצמה רבה, בשלו אמסלם ובחברו.

אילון, שהועף בשל עוצמת הפגיעה למרחק של 26 מטרים, מת מפצעיו בבית החולים. חברו נפצע ואושפז לאחר מכן בבית החולים איכילוב.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
אילון שלו-אמסלם, שנהרג מפגיעת כלי רכב בתל אביב, 27 ביולי 2018. באדיבות המשפחה
אילון שלו אמסלם/באדיבות המשפחה

לאחר מכן, בכתב האישום מתואר סעיף נוסף הנוגע לשיבוש מהליכי משפט. עם יציאתו של בר זכאי מהרכב ההרוס, עוד בטרם פונתה גופתו של שלו אמסלם מהמקום, הוא ניסה להסתיר מהמשטרה את אחריותו לתאונה בשל היותו שיכור. בעודו בזירת התאונה, שוחח בר זכאי טלפונית עם הלל ואמר לו בלחש, כדי שלא ישמעו אותו האנשים שהיו במקום - "הלל תקשיב, אני מסטול מת, תביא לי מים... הבן אדם פה גוסס... תבוא לפה מהר...", וכל זאת בכדי להעלים את סימני האלכוהול מגופו באמצעות שתיית מים מרובים ככל הניתן, טרם בדיקת הינשוף המשטרתית לאיתור סימני אלכוהול.

בהמשך, כשראה הנאשם שהלל לא מגיע למקום, ביקש הנאשם מפקח עיריית תל-אביב-יפו שנקלע למקום לשתות מים. פקח העיריה מסר לנאשם בקבוק מים בנפח ליטר וחצי, והנאשם שתה את כל תכולתו. כשביקש בקבוק נוסף, הדבר עורר את חשד הפקח והוא סירב.

הלוויתו של אילון שלו-אמסלם שנהרג בתאונת דרכים בתל אביב ב-29 ביולי 2018. ניב אהרונסון
הלווייתו של אילון שלו אמסלם/ניב אהרונסון

אחר כך שוחח שוב עם הלל בניסיון לשכנעו למסור הודעת שקר: "הלל, תקשיב לי שניה. לא שתינו, אף אחד לא שתה, הכל בסדר תבוא לפה, פינו פה שני אנשים לבית חולים". הוא אף ניסה להקיא במטרה לטשטש את סימני האלכוהול מגופו. משלא הצליח, עדכן בכך את הלל, שבתגובה ייעץ לו לאכול סוכריית מנטוס על מנת לטשטש את סימני האלכוהול.

במהלך שהותו בזירה, כשנזכר כי כל שיחותיו מוקלטות באמצעות אפליקציה, מיהר בר זכאי ומחק את האפליקציה מתוך כוונה להעלים ראיות ולשבש את מהלך החקירה. בהמשך, התבקש הנאשם על ידי שוטרים לבצע בדיקת ינשוף. בתגובה, הכשיל הנאשם ארבע בדיקות ינשוף שנערכו לו בכך שנמנע מלתת דגימת אויר מספקת לצורך הבדיקה.

הפרקליטות ביקשה להשאיר את בר זכאי במעצר עד לתום ההליכים. "מעשיו של בר זכאי מלמדים על המסוכנות הרבה הטמונה בו", כתב עו"ד ארז ריכטנברג, מפרקליטות מחוז תל אביב. "כאשר המשיב פעל בפזיזות ושוויון נפש לשלומם של משתמשי הדרך, נהג את כלי הרכב בשעה שהוא שיכור, במהירות שאינה הולמת את תנאי הדרך. מעשי השיבוש וההדחה שביצע המשיב מיד לאחר התאונה, מקימים בעניינו גם את עילת המעצר הקשורה לחשש מפני שיבוש מהלכי משפטי והשפעה על עדים"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully