וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התאונה הקטלנית בתל אביב: חברי הנהג העידו כי שתה עמם אלכוהול

חבריו של אלי בר זכאי, שלפי החשד גרם למותו של הנער אילון שלו-אמסלם, נחקרים במשטרה. החוקרים סבורים כי החשוד שתה אלכוהול בביתו של אחד מהם לפני שיצא ברכבו לבילוי הלילי שהסתיים באסון. עשרות התכנסו להדלקת נרות בזירת התאונה בת"א

צילום: יותם רונן, עריכה: שניר דבוש

כמה מחבריו של הנהג אלי בר זכאי בן ה-23 מירושלים, החשוד בהריגתו של אילון שלו-אמסלם בן ה-13 בתאונת הדרכים בתל אביב, נחקרים בשעה זו (שני) במשטרה. ככל הנראה בכוונת המשטרה לערוך עימות בין הנהג לבין חברו, זאת לאחר שהנהג הכחיש בחקירתו, באמצעות סנגורו עו"ד אורון איילון, כי שתה אלכוהול לפני שנהג.

המשטרה סבורה כי הנהג שתה כמה משקאות בבית חברו בפתח תקווה לפני שיצא לבילוי בנמל תל אביב, שהסתיים בתאונה הקטלנית. על פי הנחיית הפרקליטות, החליטו במשטרת תל אביב כי יש לחזק את הראיות לכך. החוקרים הצליחו לבנות את מסלול הנסיעה של הנהג לפני התאונה ולאתר את הבית שבו שהה בחברת חבריו. בהמשך איתרו את החבר, שעל פי החשד הנהג שתה בביתו אלכוהול, וכן כמה מחבריו הנוספים.

עוד בנושא:
"מנסה להתנחם בכך שלא סבלת": אילון שמת בתאונה הובא למנוחות
"המצחיק של השכבה": חבריו של אילון שנהרג בתאונה התכנסו לזכרו
אילון בן ה-13 נהרג בתאונה בת"א; הוריו שהו בחופשה בחו"ל

אילון שלו-אמסלם, שנהרג מפגיעת כלי רכב בתל אביב, 27 ביולי 2018. באדיבות המשפחה
מת מפצעיו בבית החולים. אילון שלו-אמסלם/באדיבות המשפחה
הדלקת נר זיכרון לזכר אילון שלו-אמסלם בן ה- 13 שנהרג בתאונה בש"י עגנון, תל אביב 30 ביולי 2018. אור רביד, מערכת וואלה! NEWS
הדלקת נר זיכרון לזכרו של אילון שלו-אמסלם סמוך לזירת התאונה, היום/מערכת וואלה! NEWS, אור רביד

בתוך כך, כ-400 בני נוער, צעירים ומשפחות התקבצו סמוך לצומת שבו התרחשה התאונה בליל חמישי. בין הנוכחים היו חבריהם של השניים, הורים, גולשים מהאינטרנט שהגיעו בעקבות פוסט של הזמר עומר אדם ותושבים שהסיפור העצוב נגע לליבם.

קובי, אביו של אילון שלו-אמסלם, אמר: "יצאנו מהשבעה הכואבת כדי לפגוש אתכם. האהבה שלכם מנחמת ומשמחת ברגעים הקשים האלה". לטענתו בנו "נרצח על ידי נהג שיכור" ו"שום דבר לא יחזיר לנו את האהבה שיצאה מאילון. מותו הכואב יכול להצמיח שינוי ובכוחם להביא לשינוי, שמותו לא יהיה לשווא. המדרכה היא כבר לא מקום בטוח". האב שלח רפואה שלמה לדניאל, שנפצע בתאונה.

הדלקת נר זיכרון לזכר אילון שלו-אמסלם בן ה- 13 שנהרג בתאונה בש"י עגנון, תל אביב 30 ביולי 2018. אור רביד, מערכת וואלה! NEWS
"אחד מילדינו היה יכול להיות במקומו". הדלקת הנרות סמוך לזירת התאונה, היום/מערכת וואלה! NEWS, אור רביד

מיכל, אחת ממארגנות ההתכנסות ואם מהשכבה שבה למד אילון שלו-אמסלם, אמרה: "מותו של אילון הימם את כולנו. זו פעם ראשונה שנהרג חבר לשכבה. אילון נהרג רק בגלל שאדם באור אדום. בזמן שאתם הייתם רחוקים, שאלנו את השאלות שהטרידו אותנו מאוד. יש דברים שלא לומדים בבית הספר ואי אפשר להתכונן אליהם. רצינו לרפא את הנשמה הפצועה שלכם היום. כל אחד מילדנו רץ במדרכה הזאת ויכול להיות שאחד מילדנו היה במקומו".

גיא, אביו של דניאל חכימי שנפצע באותה התאונה, הגיע גם הוא להדליק נר זיכרון. על החשד שהנהג שתה אלכוהול אמר גיא חכימי כי "זה לא מפתיע". הוא הוסיף כי הוא סמוך ובטוח שהשוטרים ושבית המשפט יעשו את עבודתם נאמנה ויגיעו למסקנות הנכונות. "זה חשוב מאוד כי למשטרה ולבית המשפט יש את הכוח למנוע הישנות של מקרים כאלה בעתיד", אמר אביו של הפצוע. "בהחלטות כאלה מצויות הצמתים שיכולות למנוע עוד הרוגים ועוד פצועים. כנגד זה, עורך דינו של אותו נהג שכל מה שעושה זה לנסות למצוא תירוצים וכל מיני דברים כדי למנוע את חקר האמת".

הורי של אילון שלו-אמסלם  במהלך הדלקת נר זיכרון בזירת התאונה בש"י עגנון 30 ביולי 2018. אור רביד, מערכת וואלה! NEWS
ההורים בזירת התאונה, הערב/מערכת וואלה! NEWS, אור רביד
הדלקת נר זיכרון לזכר אילון שלו-אמסלם בן ה- 13 שנהרג בתאונה בש"י עגנון, תל אביב 30 ביולי 2018 
אביו של דניאל חכמי, גיא.. אור רביד, מערכת וואלה! NEWS
הדליק נר. גיא, אביו של דניאל חכימי שנפצע בתאונה שבה נהרג אילון/מערכת וואלה! NEWS, אור רביד

במהלך האירוע שלו-אמסלם ודניאל חכימי, שנפצע באורח בינוני, פונו לבית החולים איכילוב לאחר שנפגעו מכלי הרכב ברחוב רחבעם זאבי בצפון העיר. בבית החולים נלחמו על חייו של שלו-אמסלם, שנפצע תחילה אנושות, אך לבסוף נאלצו לקבוע את מותו.

בעוד שעורך דינו של בר זכאי טוען כי התאונה אירעה כתוצאה מהתפוצצות צינור מים, שגרמה לו לאבד שליטה על הרכב, במשטרה מעריכים כי בדמו של בן זיקרי הייתה כמות אלכוהול פי 2 יותר מהכמות המותרת, אולם בר זכאי סירב לעבור בדיקה נוספת. בית משפט השלום החליט אתמול להאריך בשלושה ימים את מעצרו של אלי בר זכאי, לאחר שהחוקר טען שהתגלה חשד חדש לשיבוש חקירה מצד הנהג.

הארכת המעצר של הנהג שדרס את אילון שלו אמסלם, 29 ביולי 2018. צילום מסך מלייב ניב אהרונסון, צילום מסך
הנהג החשוד בדיון בהארכת מעצרו בתל אביב/צילום מסך, צילום מסך מלייב ניב אהרונסון

אילון הובא אתמול למנוחות בבית העלמין בקריית שאול. אמו ספדה לו: "היית הפרח שלי. הייתה לך 'פרי ספיריט'. היית משתגע אם היה נגרם חוסר צדק - ונגרם לך חוסר צדק. לא השתוללתם, רק הלכתם על המדרכה. אני מנסה להיאחז בכך שלא סבלת ונהרגת במקום". היא הוסיפה: "האחיות שלך אומרות לי: 'למה זה מגיע לאילוני שלנו? אנחנו מתגעגעות אליו'".

מוקדם יותר באותו היום הוריו של החשוד פרסמו מכתב, בו הודיעו כי יתרמו למען נזקקים בשמו של אילון, ואמרו כי הם כואבים את כאב הוריו של ההרוג.

(עדכון ראשון: 18:24)

תאונת דרכים תל אביב רחוב רחבעם זאבי 27 ביולי 2018. תיעוד מבצעי מד"א, אתר רשמי
חשד לתוצאה של נהיגה תחת השפעת אלכוהול. זירת התאונה/אתר רשמי, תיעוד מבצעי מד"א

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully