וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סבב נוסף בקרבות הסחר: ארה"ב וסין הטילו מכסים הדדיים של 16 מיליארד דולר

23.8.2018 / 8:53

וושינגטון הטילה מסים של 25% על מכונות ומרכיבים אלקטרוניים סיניים, ובייג'ינג עשתה צעד דומה נגד תעשיית הרכב והמתכות האמריקניות. אלו מצטרפים למכסים על סחורות בשווי 34 מיליארד דולר שהוטלו בסבב הקודם

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

ארצות הברית וסין הטילו היום (חמישי) מכסים הדדיים על סחורות בשווי של כ-16 מיליארד דולר. זאת עם החרפת המאבק שמנהלת וושינגטון במדיניות הסחר של בייג'ינג, כשחברות שונות חוששות כי הצמיחה הגלובלית תיפגע כתוצאה מכך.

המכסים בגובה של 25% נכנסו לתוקף בזמן שנציגים בכירים של שתי המדינות ערכו בווושינגטון שיחות ראשונות אחרי חודשיים של נתק. לא נמסרו פרטים על הפגישה שהחלה אתמול.

המכסים, שהוטלו על תעשיית הרכב והמתכות מארצות הברית ועל מכונות ומרכיבים אלקטרוניים מסין, מצטרפים לאלו שנכנסו לתוקף בחודש שעבר. בסבב הקודם שווי הסחורות שעליהן הטילו שתי המדינות מכסים הדדיים הגיע ל-34 מיליארד דולר עבור כל אחת.

סין טוענת כי המכסים מפרים את תקנות ארגון הסחר הבינלאומי וכי היא תעתור נגדם. היא דחתה את הדרישות האמריקניות לצמצם את פיתוח תעשיית הטכנולוגיה הממשלתית שלה. שותפי הסחר של בייג'ינג אומרים כי פיתוח התעשייה מפר את מחויבויותיה לשוק חופשי וגורמים אמריקניים חוששים כי עליונתה של ארצות הברית בתחום תיפגע.

עוד בוואלה! NEWS:
טורקיה: "על ארה"ב לכבד את עצמאות מערכת המשפט שלנו"
תצלומי הלוויין מגלים: קוריאה הצפונית עצרה פירוק אתר שיגור טילים
"טראמפ שוקל להעניק חנינה למנהל הקמפיין שלו לשעבר"

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ ונשיא סין שי ג'ינפינג בביקור טראמפ באסיה, ביג'ינג, סין 9 בנובמבר 2017. רויטרס
משבר הסחר מחריף. טראמפ ושי, בשנה שעברה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully