וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טורקיה: "על ארה"ב לכבד את עצמאות מערכת המשפט שלנו"

23.8.2018 / 0:56

דוברו של ארדואן תקף את ארה"ב בהצהרה שמסר לסוכנות רויטרס, על רקע הסכסוך בין וושינגטון ואנקרה על מעצרו של הכומר האמריקני ברונסון: "טורקיה לא תישאר בשקט אל מול מתקפה על מערכות הכלכלה והמשפט שלה. התערבות ארה"ב בתהליך המשפטי - בלתי מתקבלת על הדעת"

עריכה: יאיר דניאל

דוברו של ארדואן, איברהים קאלין, דוברו של נשיא טורקיה, קרא הלילה (רביעי) לארה"ב לכבד את עצמאות השיפוט של טורקיה, זאת על רקע הסכסוך בין שתי המדינות בעניין מעצרו של הכומר האמריקני אנדרו ברונסון. "בטורקיה מתקיים שלטון חוק והמקרה של הכומר האמריקני אנדרו ברונסון הוא עניין משפטי. קיים תהליך משפטי מתמשך הנוגע לאיש זה", אמר קאלין בתגובה שמסר לסוכנות רויטרס.

"זה מובן מאליו שאנחנו מוצאים את ההתעלמות האמריקנית מהתהליך המשפטי בלתי מתקבלת על הדעת", הוסיף קאלין וטען כי הפעולות של ארצות הברית מנוגדת לערכים הבסיסיים של ברית נאט"ו. תגובתו של הדובר מגיעה לאחר דברי היועץ לביטחון לאומי של ארצות הברית ג'ון בולטון לפיהם טורקיה עשתה "טעות גדולה" כאשר החליטה שלא לשחרר את ברונסון, ובכך חזר על דברים דומים שאמר מוקדם יותר השבוע נשיא ארה"ב טראמפ.

קאלין תקף את בולטון, שהעיר גם על מצב הכלכלה של טורקיה, ואמר כי הערות אלו מוכיחות שארצות הברית מערבת את בת בריתה במלחמת סחר עולמית. "לטורקיה אין כוונה לפתוח במלחמה כלכלית עם אף גורם, אך היא לא יכולה, בכל מקרה, להישאר בשקט כשהיא עומדת בפני התקפה על מערכות הכלכלה והמשפט שלה", אמר.

נשיא ארה"ב טראמפ ונשיא טורקיה ארדואן בפסגת נאט"ו בבריסל, יולי 2018. AP
ארדואן וטראמפ בפסגת נאט"ו, יולי 2018/AP

טראמפ שלל השבוע את האפשרות כי יוותר לטורקיה כדי להשיג את שחרורו של ברונסון. לדבריו, הוא לא מודאג מכך שמכסי המגן שהטיל על אנקרה יובילו לפגיעה בכלכלה האירופית.

בריאיון שהעניק לסוכנות הידיעות רויטרס מהחדר הסגלגל, הוסיף טראמפ כי הוא היה סבור שהגיע להסכם עם נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן, כשעזר לשכנע את ישראל לשחרר את אברו אוזקן, אזרחית טורקייה שהואשמה בסיוע לחמאס. הוא אמר כי הוא חשב שארדואן ישחרר בתמורה את ברונסון.

טראמפ הכריז לפני כשבועיים על הטלת מכסים על טורקיה כצעד ענישה על סירובה לשחרר את הכומר, הנאשם בתמיכה בניסיון ההפיכה הכושל במדינה ב-2016. ברונסון שוהה כיום במעצר בית, אליו יצא בחודש שעבר לאחר כשנתיים של מאסר. הסנקציות האמריקניות הובילו לצניחה בערך הלירה הטורקית. בתגובה על הטלת המכסים, טורקיה הכפילה בעצמה מכסים על כמה מוצרים אמריקניים, כמו מכוניות, אלכוהול וטבק, בתגובה למה שתיארה אנקרה "מתקפות אמריקניות מכוונות" נגד כלכלת המדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully