וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תצלומי הלוויין מגלים: קוריאה הצפונית עצרה פירוק אתר שיגור טילים

23.8.2018 / 6:00

לאחר שחשף בחודש שעבר את עבודות הפירוק באתר השיגור בסוהאי, גילה מכון המחקר "North 38" כי קוריאה הצפונית עצרה את העבודות במקום, בעוד "הרכיבים שהוסרו נותרו בערימה" - זאת בניגוד להתחייבויות שהביעה פיונגיאנג בפסגה בסינגפור ביוני האחרון. בבית הלבן טרם הגיבו

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

(טראמפ לפני כשבועיים: "אנחנו מתקדמים יפה מאוד עם קוריאה הצפונית")

תצלומי לוויין מהשבוע שעבר מגלים כי קוריאה הצפונית עצרה את עבודות הפירוק באתר שיגור טילים בסוהאי שבמערב המדינה - כך דיווח הלילה (חמישי) מכון המחקר "38 North". הפסקת הפירוק עומדת בניגוד למחויבות שהביעו קוריאה הצפונית וארצות הברית בפסגה שנערכה בסינגפור ביוני האחרון.

מכון המחקר שחשף את הצילומים ציין כי אמנם נעשתה התקדמות משמעותית בפירוק האתר מחודש יולי עד תחילת חודש אוגוסט, אך "הרכיבים שהוסרו בעבר נותרו בערימה על הקרקע". עוד נמסר כי מאז מתחילת החודש "לא נראו עבודות פירוק משמעותיות" באתר.

עוד בוואלה! NEWS
קרשים, אבנים וניסיונות דריסה: פצועים בקטטה בגליל התחתון
אחרי שנה של שתיקה: מנהיג דאעש קורא לאנשיו להמשיך להילחם
טורקיה: "על ארה"ב לכבד את עצמאות מערכת המשפט שלנו"

מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און בסיור במפעל למכשור רפואי, אוגוסט 2018. רויטרס
הפירוק עומד בניגוד להסכם. קים ג'ונג און/רויטרס

הפרסום אודות עצירת העבודות מגיע על רקע ספקות לגבי נכונותה של קוריאה הצפונית לשתף פעולה עם דרישות ארצות הברית לוותר על נשקה הגרעיני. הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית אמרה השבוע כי לא מצאה סימן לכך שקוריאה הצפונית הפסיקה את פעילות הגרעין.

בתמונות אוויריות קודמות שצולמו בחודש שעבר ניתן לזהות פירוק הדרגתי של חלקים במתקני האתר, שעל פי ההערכות מילא תפקיד משמעותי בפיתוח הטכנולוגיות של תכנית הטילים הבין-יבשתיים של קוריאה הצפונית. מכון המחקר ציין כי ניתן להעריך כי העבודות לפירוק המתקן נמשכו כשבועיים נכון למועד הצילום הקודם, ובמהלכן נראית נוכחות של כלי רכב רבים ושל מנוף גדול במקום.

דונאלד טראמפ וקים ג'ונג און חותמים על מסמך הבנות, 12 ביוני 2018. רויטרס
הביעו מחויבות לפירוז מנשק גרעיני. טראמפ וקים ג'ונג און/רויטרס

כזכור, בפסגה שהתקיימה בסינגפור בין נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ומנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און, הביעו השניים מחויבות לפירוז חצי האי הקוריאני מנשק גרעיני. לאחר הפסגה אמר שר החוץ של ארצות הברית, מייק פומפאו, כי הוא מקווה לראות "פירוק משמעותי" של הארסנל הגרעיני של פיונגיאנג עד 2020.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully