וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות קדחת הנילוס: צעיר מאושפז במצב קשה מאוד בבאר שבע

בן 18 שנדבק בנגיף מאושפז ביחידה לטיפול נמרץ של בית החולים סורוקה כשהוא מונשם ומצבו מוגדר קשה מאוד. עד לשבוע שעבר נספרו השנה 57 חולים בקדחת, הנגרמת מעקיצת יתוש שעדיין לא נמצא לה חיסון. במרבית המקרים המחלה נחשבת לקלה וחולפת מאליה

מרכז רפואי סורוקה, באר שבע. ראובן קסטרו
צעיר אושפז בהמשך לעלייה בתחלואה. בית החולים סורוקה/ראובן קסטרו

צעיר בן 18 מאושפז ביחידה לטיפול נמרץ בבית החולים סורוקה שבבאר שבע עקב קדחת הנילוס המערבי - כך נמסר היום (שלישי) מבית החולים. הצעיר מונשם ומצבו מוגדר קשה מאוד.

בעדכון מצב החולים האחרון של משרד הבריאות נכתב כי מתחילת השנה הנוכחית ועד ל-16 באוגוסט, ביום חמישי בשבוע שעבר, אובחנו 57 חולים בקדחת הנילוס המערבי. 20 מתוכם עם חולים משוערים שנמצאה אפשרות הדבקה מבדיקות ראשוניות ועדיין לא אובחנו באופן ודאי. עוד נכתב כי בשבועות האחרונים ניכרת עלייה בהיקף התחלואה באנשים. השוואות על מספר החולים בהשוואה לממוצע השנים 2011 עד 2017 מראה על רמת תחלואה גבוהה משמעותית בחודשים יוני ויולי. לדברי משרד הבריאות, "חשיבות הניטור גבוהה בעיקר בעונה החמה ממאי עד נובמבר".

עוד בוואלה! NEWS:
דיווח: קורבין אירח בפרלמנט פעילי אסלאם קיצוני בולטים
רצח המשפחה בקולורדו: "האב חנק את האם אחרי שראה אותה הורגת את הילדות"
בשבוע הבא: איילון צפון ייחסם למשך יממה בשישי בשל הקמת גשר

יתוש. ShutterStock
מחלה דמוית שפעת המועברת על ידי עקיצת יתוש/ShutterStock

מנתוני משרד הבריאות עולה כי נמצאו 38 יישובים שבהם אובחנה תחלואה בקדחת הנילוס בבני אדם. באזור הצפון אובחנו חמישה חולים, באזור חיפה אובחנו 16 חולים, באזור המרכז אובחנו 18, באזור תל אביב אובחנו 15 ובאזור אשקלון אובחנו שני חולים. בבאר שבע ובערבה אובחנו חולה אחד, לא כולל הצעיר הנוסף שאושפז היום. בנוסף לכך, נמצאו 12 מקומות שבהם נמצאו יתושים הנגועים בנגיף ו-12 מקומות שבהם נמצאו בעלי חיים נגועים.

קדחת הנילוס היא מחלה קלה מאוד בדרך כלל, דמוית שפעת, החולפת מאליה. תקופת הדגירה, מרגע העקיצה ועד להתפתחות סימני המחלה, נעה בין חמישה ל-21 ימים והמחלה עצמה נמשכת לרוב בין שלושה עד שישה ימים. סיבוכים נדירים אפשריים הם דלקת חדה של המוח או דלקת קרום המוח, ולעיתים נדירות מסתיימת המחלה במוות.

הגורם לקדחת הוא נגיף המועבר לבני אדם ולבעלי חיים שונים על ידי עקיצת יתוש שניזון מעופות נגועים. לא קיים כיום חיסון נגד קדחת מערב הנילוס ולכן קיימת חשיבות רבה להימנעות מעקיצות יתושים. אם אדם נעקץ, עליו לנהוג כבכל עקיצה אחרת ולמרוח חומר המרגיע את תחושת הגירוד. במקרה של תגובה אלרגית חריפה או זיהום משני יש לפנות לרופא. במידה ומתפתחת מחלה חום דמוית שפעת - יש לפנות לרופא גם כן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully