וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר עתירת ההורים: מנהלת ביה"ס שבו לימד המורה הפדופיל התפטרה

21.8.2018 / 10:10

בתום מאבק הורי התלמידים בבית הספר בתל אביב שבו לימד שאול שמאי, שנידון לשבע שנות מאסר בחודש מאי, פסק בית המשפט המחוזי בתל אביב כי החלטת משרד החינוך להותיר את המנהלת בתפקיד הייתה שגויה. במכתב להורים כתבה המנהלת כי היא "כואבת עד עמקי הנשמה את שאירע"

צילום:ניב אהרונסון עריכת וידאו:ניר חן

לאחר מאבק ארוך של הורי התלמידים בבית הספר "נעמי שמר" בתל אביב שבו לימד המורה הפדופיל שאול שמאי להחלפת מנהלת המוסד - ואף פנייתם לבג"ץ בנושא - הודיעה הבוקר (שלישי) המנהלת על פרישה מתפקידה ומעבר לתפקיד חינוכי חדש. משרד החינוך סירב תחילה לפטר את המנהלת, ענת מני, לאחר שבחקירת המשטרה בעניינו של שמאי לא עלו כל האשמות נגדה.

במכתב ששלחה להורים כתבה מני כי היא "גאה על השנים שבהן הגענו להישגים והצלחות משמעותיות של הילדים בתחומים רבים". היא הוסיפה כי "אירועי השנה האחרונה על כל חלקיה היו קשים, מורכבים ומטלטלים" וכי היא "כואבת עד עמקי הנשמה את אשר אירע".

לקריאה נוספת:
הורים עתרו לבג"ץ: "לפטר את מנהלת בית הספר שבו פעל המורה הפדופיל"
עקב עדויות נוספות: תפתח מחדש חקירת המורה הפדופיל שאול שמאי

בית הספר בצפון תל אביב בו המורה נחשד בעבירות מין בקטינים 7 ביוני 2017. ראובן קסטרו
בית הספר "נעמי שמר" בתל אביב/ראובן קסטרו

במענה לעתירת ההורים מחודש יוני - שהועברה לדיון בבית המשפט המחוזי בתל אביב בשבתו בית משפט לעניינים מנהליים - קבע השופט ארז יקואל בחודש שעבר כי החלטת המשרד להמשיך להעסיק את המנהלת לאחר חשיפת מעשיו של שמאי הייתה שגויה ולוקה בפגם מנהלי ואין להותירה על כנה. פסיקתו הובילה למעשה את מני להודיע על סיום תפקידה.

עוד באותו נושא

שבע שנות מאסר נגזרו על שאול שמאי המורה הפדופיל מתל אביב

לכתבה המלאה
צילום מסך של הודעתה של מנהלת בית הספר נעמי שמר בתל אביב להורים, על עזיבתה. מערכת וואלה!
ההודעה ששלחה המנהלת להורים/מערכת וואלה!
עבריין מין סדרתי - 7 שנות מאסר נגזרו על שאול שמאי, מורה בביה"ס בת"א, בגין עבירות של מעשים מגונים בתלמידותיו. אבי כהן
שמאי בבית המשפט, בחודש מאי/אבי כהן

בחודש מאי האחרון הורשע שמאי באינוס שש ילדות ונידון לשבע שנות מאסר. יומיים לאחר החלטת בית המשפט התגלו תלונות נוספות מצד תלמידים אחרים שטענו כי גם הם הותקפו על ידו. לאחר חשיפת הפרשה דרשו עשרות הורים ממשרד חינוך להחליף את מנהלת בית הספר, אולם זה התנגד לכך. בעקבות זאת הוגשה העתירה לבג"ץ נגד שורת גורמים במשרד החינוך, בהם מנכ"ל המשרד שמואל אבואב, מנהלת מחוז תל אביב חיה שיטאי, מנהלת אגף החינוך בעיריית תל אביב שירלי רימון ומנהלת בית הספר עצמה.

בעתירת ההורים פורטו שורת מעשים שביצעה המנהלת, שאותם הגדירו כמחדלים שבגינם על משרד החינוך לסיים את העסקתה - בהם שיבוצו של שמאי כמחנך בכיתה ב' והימנעותה מסילוקו לאחר שראתה כיצד הוא מתנהג ליד תלמידות בחצר בית הספר, כפי שהעידה במשטרה. עוד טענו ההורים כי לא ברור כיצד מורה שחסום במערכת השכר ויש לו הרשעות קודמות עובד ומלמד תלמידות בכיתות ב' וג' ופוגע בהן.

  • עוד באותו נושא:
  • שאול שמאי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully