וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבע שנות מאסר נגזרו על שאול שמאי המורה הפדופיל מתל אביב

עונשו של שמאי נגזר לאחר שהודה והורשע בהסדר טיעון בביצוע מעשים מגונים באחת מתלמידותיו. הורים בבית הספר מתחו ביקורת: "העונש אינו מספק, לא רואים סיבות להקל בעונשו בזמן שהפרקליטות דרשה עונש כבד יותר"

צילום: אבי כהן, עריכה: שניר דבוש

בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר היום (שני) שבע שנות מאסר על שאול שמאי, המורה שהודה והורשע בביצוע מעשים מגונים בתלמידותיו בהתאם להסדר טיעון. בנוסף לכך, נגזרו עליו מאסר על תנאי ופיצוי של 25 אלף שקלים לכל המתלוננות.

במסגרת ההסדר, הוסרו מכתב האישום שהוגש נגד שמאי ששימש כמורה מחליף, עבירות הנוגעות הדחה בחקירה ומעשה מגונה בפומבי. בנוסף לכתב האישום שהוגש בבית המשפט המחוזי בתל אביב, נגד הנאשם הוגש כתב אישום שני לבית משפט השלום בעיר בגין איסור עיסוק במוסד לאחר הרשעה בעבירת מין.

משלא הושגה הסכמת הצדדים בנוגע לעונש ביקשה הפרקליטות לגזור על שמאי בין שמונה לעשר שנות מאסר, אולם לבסוף הסתפק בית המשפט בשבע שנות מאסר.

10 מתלוננות- הוארך מעצרו של שאול שמאי, המורה החשוד בביצוע עבירות מין בתלמידות בבי"ס בת"א. אבי כהן
שאול שמאי במהלך משפטו בשנה שעברה/אבי כהן

מפרקליטות מחוז תל אביב (פלילי) נמסר כי העונש "משקף את חומרת העבירות ומהווה הרתעה לכל מי ששלומם וביטחונם של ילדינו מופקדים בידיו, לבל ינצל את תמימותם של הילדים, חוסר האונים והמרחק מהעין כדי לפגוע בהם".

בעקבות החלטת בית הדין, הורים בבית הספר בו הועסק שמאי בתל אביב מתחו ביקורת על חומרת העונש שנגזר עליו. "העונש אינו מספק, ואני סבור שהורים רבים חושבים כמוני", טען עמרי, הורה הנמנה עם הנהגת ההורים בבית הספר, שבנו למד בכיתה בה לימד שמאי. "בזמן שהפרקליטות דורשת בין שמונה לעשר שנות מאסר, אני לא רואה שום סיבה למה להקל ראש ולהכניס אותו רק לשבע שנים. אני לא רואה שום נסיבות מקלות שבגינן יש להקל בעונשו ולתת יום פחות ממה שהפרקליטות דורשת. כמו כן, גזר הדין מעלה נקודות שאנחנו ההורים טוענים זמן רב ועדיין לא התקבלו תשובות בנוגע לכשל המערכתי במשרד החינוך ובבית הספר עצמו".

מהמועצה לשלום הילד נמסר: "בכוונתנו לפנות לפרקליטות בדרישה לערער על קולת העונש. מדובר במקרה חמור ביותר של פגיעות קשות שנעשו בבית הספר, במקום בו היו הקטינות צריכות להיות הכי מוגנות ובטוחות ועל ידי מי שהיה אמון על שלומן ובגד באמון זה. גם הפעם, העונש שנקבע בגזר הדין אינו משקף את חומרת העבירות ואת הפגיעה הקשה בקטינות בהן פגע והוא גם אינו מביא לידי ביטוי את הפגיעה הקשה שנגרמה לקטינים האחרים, עליהם היה אחראי הפוגע. הגיע הזמן בו תונהג מדיניות ענישה ברורה ולא מתפשרת כלפי כל מי שפוגע בקטינים והמסר המועבר לציבור יהיה ברור וחד משמעי".

עוד באותו נושא

שאול שמאי הוא המורה החשוד בהטרדת תלמידות: "חשש שפגע בנוספות"

לכתבה המלאה
שאול שמאי החשוד בעבירות מין בקטינות, בהארכת מעצרו 13 ביוני 2017. אבי כהן
הורשע במעשים מגונים במסגרת הסדר טיעון. שמאי במהלך משפטו בשנה שעברה/אבי כהן

על פי כתב האישום, החל מאוקטובר 2016 או בסמוך לכך ועד תחילת חודש יוני השנה, שימש הנאשם מורה ומחנך של כיתה ב' בבית ספר בתל אביב. במהלך התקופה, בכמה הזדמנויות, ביצע הנאשם בארבע תלמידות הכיתה, בנות שבע-שמונה, סדרה ארוכה של מעשים מגונים שלא בהסכמתן.

המעשים בוצעו במהלך השיעורים בכיתה, ובפני שאר התלמידים בכיתה. הנאשם הושיב את התלמידות על ברכיו, הכניס ידיו מתחת לבגדיהן ונגע באיברים האינטימיים שלהן, לעיתים חרף התנגדותן הפיזית והמילולית.

  • עוד באותו נושא:
  • שאול שמאי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully