וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הורים עתרו לבג"ץ: "לפטר את מנהלת בית הספר שבו פעל המורה הפדופיל"

21.6.2018 / 12:00

הורי התלמידים עתרו נגד עיריית תל אביב ומשרד החינוך בדרישה לפטר את המנהלת לאחר "אובדן אמון מוחלט ובלתי הפיך". הורים טוענים כי המנהלת לא בדקה את עברו של שאול שמאי, וטענו לשורה של מחדלים שבהם לא פעלה, בהם ראתה בין היתר את מעשי המורה בחצר בית הספר

צילום:ניב אהרונסון עריכת וידאו:ניר חן

כעשרים הורים מבית ספר "נעמי שמר" בתל אביב שבו לימד המורה שאול שמאי עתרו היום (חמישי) לבג"ץ נגד משרד החינוך ואגף החינוך בעיריית תל אביב בדרישה לפטר את מנהלת הבית ספר מתפקידה, לאחר מה שהם מכנים "אובדן אמון מוחלט ובלתי הפיך". ההורים טענו כי יש לפטרה לאור התנהלותה בפרשה שבה התגלה כי המורה הטריד מינית את ילדיהם, וכן הגילויים כי מעשיו כבר אירעו בבית ספר אחר בראשון לציון ולמרות זאת הועסק בבית הספר מבלי שנעשתה כל בדיקה יסודית בעניין.

בעתירה שהוגשה באמצעות עו"ד דפנה הולץ לכנר נגד מנכ"ל משרד החינוך שמואל אבואב, מנהלת מחוז תל אביב במשרד החינוך, חיה שיטאי, מנהלת אגף החינוך בעיריית תל אביב שירלי רימון ומנהלת בית הספר עצמה נכתב כי הוגשה "לאור מכלול מרכיבי התנהלותה בפרשת הפדופיל שאול שמאי, אותו העסיקה בבית ספרה במשך שנה וחצי, החל מחודש דצמבר 2015 ועד לחודש יוני 2017, ולאור האקלים הסביבתי הקשה שנוצר והגיע לכדי אובדן אמון מוחלט ובלתי הפיך של הורי ילדי בית הספר במנהלת הנוכחית, שאינם מאפשרים את תפקודו התקין של בית הספר".

עבריין מין סדרתי - 7 שנות מאסר נגזרו על שאול שמאי, מורה בביה"ס בת"א, בגין עבירות של מעשים מגונים בתלמידותיו. אבי כהן
שמאי/אבי כהן

שמאי שימש מורה מחנך קבוע בשתי שנות לימודים רצופות, הוא הורשע במאי האחרון בנסיבות אינוש בשש ילדות ובית המשפט גזר עליו שבע שנות מאסר. בעתירה מפורטים שורה של מעשים של מנהלת בית הספר הנחשבים בעיניהם למחדלים שבגינם משרד החינוך צריך להביא לסיום תפקידה בבית הספר. החל מההחלטה לשבץ אותו כמורה מחנך קבוע לכיתה ב' והן להימנעותה מסילוקו לאלתר של הפדופיל עת ראתה במו עיניה את מעשיו, על פי עדותה במשטרה בהתנהגויותיו הפסולות עם הילדות בחצר בית הספר.

"כיצד ייתכן שמנהלת בית הספר המחויבת בשמירת שלומם וביטחונם הפיזי והנפשי של הילדים במוסד החינוכי, תראה מראות כאלו של מורה המצמיד אליו ילדות בחצר ובמקום לפעול כמתחייב על פי הדין ועל פי המצפון והמוסר ולעצור מיידית את העסקתו תוך הגשת תלונה דחופה במשטרה, היא "פונה אליו" ואומרת לו שהדבר לא מקובל עליה, משום שזה יכול להתפרש לא טוב. לו הייתה פועלת לעצור את העסקתו, כל הטירוף הזה היה נפסק רב קודם לכן ולא נמשיך יום אחר יום במשך שתי שנות לימוד כמחנך", אמרו ההורים עם הגשת העתירה.

עוד באותו נושא

ההורים יעתרו לבג"ץ: "לפטר את מנהלת בית הספר של המורה הפדופיל"

לכתבה המלאה
בית הספר בצפון תל אביב בו המורה נחשד בעבירות מין בקטינים 7 ביוני 2017. ראובן קסטרו
בית הספר שבו לימד שמאי בתל אביב/ראובן קסטרו

לפי טענות ההורים כפי שמובאים בעתירה, המנהלת העסיקה את שמאי למרות שהיה חסום בכל מערכות המחשוב. במשרד החינוך מטעם אגף המשמעת וטוהר המידות, של החשוד לביצוע עבירות מין ולמרות שניתנה לה הוראה מפורשת שלא להעסיקו. על מנת לעקוף את אותה חסימה במערכת, העסיקה המנהלת את שמאי על בסיס מקום שעתי צעד שמהווה הפרה בוטה של הוראות חוזר מנכ"ל. בנוסף הוא לא נדרש להציק תעודת יושר עם כניסתו לתפקיד בבית הספר. תעודת היושר הוצגה רק למעלה משנה מתחילה מועד העסקתו. העותרים מוסיפים כי עד היום משרד החינוך מסרב למסור כיצד אדם שנגדו מתנהל הליך פלילי במעשה מגונן בקטין מועסק כמורה מחליף מבלי שאף אחד במערכת החינוך לא התריע או מנע את זה. גם לאחר שהמחדל נחשף המשכו במשרד החינוך לא לחקור או לבצע פעולה כנגד האחראים על שמירת הילדים.

עוד נכתב בעתירה כי "עולה בברור כי שוועתם של ההורים כלל אינה נשקלת על ידי משרד החינוך ואגף החינוך בתל אביב והיא אף לא היוותה שיקול מלכתחילה. שכן מיד עם פרוץ הפרשה, בתוך 11 יום בלבד הודיעו אותם גורמים באופן חד צדדי ונחרץ עוד בטרם שמעו את כלל הגורמים ואת כל השיקולים הרלוונטים בנושא, כי מנהלת בית הספר תמשיך בתפקידה, מאז ועד עצם היום הזה לא הועילו כל הפניות, הבקשות והפגישות שקיימו עמם ההורים וניכר כי דעתם של המשיבים לא סטתה ולו במעט מעמדתם הראשונית, עליה הצהירו מיד בתחילה, כמי שמתבצר בעמדותיו. ההורים מציגים, בכאב רב מנשוא, את חוסר יכולתם המובהקת להמשיך ולהפקיד את ילדיהם, מדי יום ביומו, בידיה של המנהלת. מן הדברים עולה זעקתם וניכר כי זו תחושה אותנטית האוחזת בהם ואינה מרפה".

  • עוד באותו נושא:
  • שאול שמאי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully