וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איומים, כתבי אישום והתערבות יועמ"ש - המרוץ לעיריית רמת השרון מתחמם

29.8.2018 / 20:47

שישה מועמדים בהם ראש העיר לשעבר שהורשע במרמה, ראש העיר הנוכחי שאיימו על חייו ועוד ארבעה שרוצים לשנות את עתיד העיר השתתפו באירוע חגיגי של קמפיין "לא מצביעים שחיתות" בשיתוף התנועה לאיכות השלטון ואתר וואלה! NEWS ויסבירו מדוע הם צריכים להוביל את רמת השרון

אינפו - בחריות ברמת השרון. מערכת וואלה! NEWS
המועמדים לראשות עיריית רמת השרון/מערכת וואלה! NEWS

שלושה חודשים לפני שתושבי רמת השרון יגיעו אל הקלפיות, השתתפו הערב (רביעי) ששת המועמדים לראשות העירייה באירוע חגיגי של "לא מצביעים שחיתות" - קמפיין ארצי של התנועה לאיכות השלטון בשיתוף אתר וואלה!NEWS למאבק בשחיתות בשלטון המקומי ולקידום שלטון נקי ואיכותי. במהלך האירוע הציגו המועמדים את ה"אני מאמין" שלהם בנושאי המלחמה בשחיתות וחתמו על אמנה בה הם מתחייבים לפעול בשקיפות, לשמור על טוהר המידות, להימנע מניגוד עניינים ולא למעול באמון שהציבור נתן בהם. עוד מתחייבים החותמים להימנע מניגוד עניינים, קבלת טובות הנאה, ומינויים פוליטיים.

אבי גרובר, ראש העיר המכהן, מונה לפני כשנתיים וחצי לאחר שקודמו, יצחק רוכברגר, הורשע בעבירות מרמה והפרת אמונים. מאז שנבחר קידם ראש העיר פרויקטים מגוונים בעיר בהם פתיחת בתי ספר חדשים ושיפור תשתיות הכבישים. עם זאת שמו של גרובר הוזכר בשתי פרשיות מרכזיות בהן ריסוס כתובות "תג מחיר" על בניין מגוריו והצמדת קליעי אקדח לרכבו עם פתק בו נכתב "תג מחיר - בקרוב". אז, טענו בסביבת ראש העיר שהאיומים הגיעו ככל הנראה בעקבות סירובו להקים במות נפרדות לציבור הדתי ומאבקו בישיבת ההסדר הלא חוקית שהוקמה בעיר. גרובר תמך בעמדתו והודיע למנהלי ישיבת הסדר "ישיבת רמת השרון", שהם יפונו ממתחם הישיבה בתוך חודש - הודעה שעוררה סערה גדולה. בתגובה פתחו מנהלי הישיבה בקמפיין נרחב "רמת-שרונים לא שונאים" ששיאו היה במכתב שהועבר לראש העיר מטעמו של הרב הראשי לישראל, הרב דוד לאו, בבקשה למנוע את סגירתה של הישיבה.

עוד בנושא בוואלה! NEWS
לאחר שהורשע במרמה ראש עיריית רמת השרון יודיע: אתמודד בבחירות
לא מצביעים שחיתות: בבחירות המקומיות הקרובות בוחרים נקי
לא מצביעים שחיתות - הבחירות הנקיות מגיעות לעיר ירוחם

מסע"ת של התנועה לאיכות השלטון, כיכר העצמאות, רמת השרון  
(אבי גרובר, ראש העיר המכהן). התנועה לאיכות השלטון, מערכת וואלה! NEWS
אבי גרובר, הערב/מערכת וואלה! NEWS, התנועה לאיכות השלטון
אבירם גרובר ראש עיריית רמת השרון. 27 בינואר 2016.. פייסבוק, צילום מסך
אבי גרובר, ראש המועצה הנוכחי של רמת השרון/צילום מסך, פייסבוק

בחודש אפריל האחרון נחשף בוואלה! NEWS כי בכוונתו של ראש העיר הקודם, יצחק רוכברגר, שהורשע בעבירות מרמה, להתמודד שוב על תפקיד ראש העיר. כמה ימים לאחר הפרסום, אישר רוכבגר את מועמדותו: "בשל אהבתי לרמת השרון ותושביה ובשל פניות רבות מתושבים המבקשים ממני להציג מועמדותי, בכוונתי להודיע על התמודדותי לראש העיר בהתאם להוראות החוק והפסיקה, ומתוך כוונה לשוב ולשרת אתכם נאמנה כפי שעשיתי במהלך 12 שנות כהונתי כראש העירייה שלכם", כך כתב בדף הפייסבוק שלו. על מנת להתגבר על האתגר המשפטי, הגיש רוכברגר בקשה לאשר לו לרוץ, אך טרם נענה בעקבות חוסר איוש בתפקיד הקובע. פרקליטיו טוענים כי מאחר ואינו ישב בכלא אין מניעה משפטית בהתמודדותו.

גזר דין של יצחק רוכברגר. צילום מסך
יצחק רוכברגר. מתמודד לראשות העירייה ומול גורמי המשפט/צילום מסך

אנשי צבא מול חברי מועצה ותיקים- אלו ארבעת המתמודדים הנוספים

בנוסף לגרובר ורוכברגר ישנם ארבעה מועמדים נוספים שרוצים לקבל את התפקיד הנכסף. אחד המועמדים המסקרנים ביותר הוא רמי בר-לב, איש עסקים במקצועו ואלוף משנה במילואים. בר-לב שירת במספר תפקידים במהלך שירותו הצבאי שהאחרון בהם היה ראש מטה מחוז דן בפיקוד העורף במשך 13 שנים ממנו השתחרר בדרגת אל"מ. "כאיש חינוך במשך 9 שנים, איש עסקים כ-27 שנים וקצין בדרגת אל"מ במיל' כ-37 שנים, יש לי את הניסיון והכישורים הדרושים לניהול עיר", אמר בר-לב. "אני אוהב אדם ופתרונות. העיר זקוקה להכנסות כתנאי הכרחי לשגשוגה ואני משוכנע ביכולתי לעשות זאת. העיר תעבור למסלול של צמיחה כלכלית שתביא עמה בשורת צמיחה הנוגעת לאורחות החיים של תושבי רמת השרון". עוד הוסיף כי בעקבות תפקידו הצבאי יש לו ניסיון והכרות עמוקה עם התחום המוניציפאלי.

מועמדים נוספים שינסו לקבל את קולם של תושבי העיר הם חברי המועצה טל עזגד ועידן למדן. עזגד נולד בקיבוץ ניר עם בעוטף עזה והגיע לשרון לפני 28 שנים. בשנים האחרונות כיהן במספר תפקידים במחלקת הרכש של משרד הביטחון, ניהל חברות כוח אדם והקים פרויקט לנהיגה מונעת. לפני 16 שנים הכניס את רגלו גם לזירה המוניציפלית כשמונה לעוזרו של ראש העיר הקודם רוכברגר ואף כיהן כסגן ראש העיר. שרוכברגר יצא לנבצרות מונה עזגד לתפקיד יושב ראש ועדת התכנון והבנייה בעיר וכן עמד בראש אגודת הספורט.

עידן למדן, יו"ר סיעת מרצ-ירוקים ברמת השרון, הגיש גם הוא את מועמדותו לתפקיד. למדן מכהן כחבר בכמה ועדות בעיר, משמש דירקטור באגודת הספורט העירונית וחבר בוועדה המעודדת הקמת עסקים חברתיים ועוד. במסגרת פעילותו במועצת העיר, פועל לעידוד שיתוף הציבור בתהליכי קבלת החלטות, למאבק בכפייה הדתית ושמירה על צביונה הייחודי של העיר. לפני חודשיים פנה למדן ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, על מנת שייקבע אם התמודדותו של איציק רוכברגר בבחירות לראשות עיריית רמת השרון הינה חוקית. "מי שהורשע וטרם חלפו 7 שנים ממועד סיום ריצוי העונש אינו ראוי, ויכול להטות ולהטעות את הציבור", אמר למדן, "התערבותו המיידית של היועץ המשפטי לממשלה נדרשת בכדי להבהיר לרוכברגר, או לאחרים שכמותו, כי התמודדותם אינה חוקית ואינה אפשרית. לחילופין, צריך להבהיר כבר עכשיו את חוקיות המועמדות והטעמים לכך בכדי שציבור הבוחרים יוכל לשקול את הנימוקים מבעוד מועד ומועמדים שונים יוכלו לכלכל צעדיהם בהתאם".

עידן למדן. מתוך חשבון הפייסבוק של עידן למדן, מערכת וואלה! NEWS
המתמודד עידן למדן: "מי שהורשע אינו ראוי לתפקיד"/מערכת וואלה! NEWS, מתוך חשבון הפייסבוק של עידן למדן

גם אילן כהן הכריז כי יתמודד בבחירות לראשות העירייה, ופתח בקמפיין נגטיבי נגד ראש העיר גרובר בו הוא מציג את הדברים הרבים שלטענתו לא נעשו בעיר והוא מתחייב לעשות, אם יבחר לראשות העירייה.

כהן ניהל את אגף הבחירות במפלגת העבודה בתקופתו של יצחק רבין ז"ל, כיהן במשך שנים ארוכות במספר תפקידים במשרד ראש הממשלה (המוסד) וכיועץ בכיר לשר הבינוי והשיכון, והוא בעל עבר עשיר של תפקידי ניהול במגזר הציבורי ודירקטור בחברות הגדולות במשק. כיום הוא מכהן כמנכ"ל בחברה במגזר העסקי.

המועמד האחרון הוא רוני בלקין, בנו של ראש המועצה המיתולגי בעיר פסח בלקין. בלקין שירת שנים רבות בצבא בתפקידים שונים ולאחרונה, קיבל דרגות תת אלוף מהרמטכ"ל גדי איזנקוט במסגרת תפקידו במילואים כראש מטה התכנון של אוגדה 98. לאחר שחרורו התמנה בלקין כסמנכ"ל פעילות חוץ של קבוצת "נקסטקום" והוביל מטעם החברה שורה של ‏מיזמים ופרויקטים בינלאומיים בתחומי האנרגיה והתשתיות בעשרות מדינות ברחבי העולם. "בחמש השנים האחרונות אני מסתכל על רמת השרון ורואה קיפאון", אמר בלקין. "ישנן הרבה סיבות בהם הנבצרות של רוכברגר, השנתיים ששירה ששימשה כממלאת מקום ניסתה לנהל וכעת עם אבי גרובר שלא מצליח להזיז את הדברים. לא קורה כלום וזה אומר שהעיר הולכת אחורה".

במסגרת הקמפיין ואיתו האירוע שייערך היום בבית הספר "קלמן" בעיר, גם הציבור נקרא לחתום על עצומה הדורשת מהמועמדים לאמץ את האמנה נגד השחיתות. "תראו למועמדים שאמון הציבור הוא לא משחק ואכפת לכם מהתנהלות הנבחרים", אמרו בתנועה לאיכות השלטון. "השחיתות בשלטון המקומי הפכה לרעה חולה כשעוד ועוד ראשי ערים מזומנים לחדרי החקירות, מואשמים בפלילים ואף מורשעים. השחיתות הזאת היא לא גזירת גורל, אם כולנו נחליט שאנחנו לא מצביעים עבור מי שמעל באמון שלנו פעם אחת תהיה לנו את היכולת לעשות שינוי".

(עדכון ראשון 19:42)

רוני בלקין. מערכת וואלה! NEWS
רוני בלקין. ממשיך את דרכו של אביו/מערכת וואלה! NEWS
מסע"ת של התנועה לאיכות השלטון, כיכר העצמאות, רמת השרון  
(רוני בלקין, מתמודד לראשות העיר). התנועה לאיכות השלטון, מערכת וואלה! NEWS
רוני בלקין, הערב/מערכת וואלה! NEWS, התנועה לאיכות השלטון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully