וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו ליועצו של טראמפ: "כל המדינות צריכות להגביר לחץ על איראן"

20.8.2018 / 10:24

ראש הממשלה קיים מסיבת עיתונאים עם ג'ון בולטון, שנכנס לתפקידו במרץ האחרון ומבקר בישראל לראשונה. "הצורך למנוע מאיראן נשק גרעיני בעדיפות גבוהה עבור ארה"ב. אלה איומים עולמיים - לא רק אזוריים", אמר בולטון. נתניהו: "ישראל מצדיעה לטראמפ"

צילום: אבי כהן, עריכה: יאיר דניאל

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר היום (שני) במסיבת עיתונאים משותפת עם היועץ לביטחון לאומי בבית הלבן, ג'ון בולטון, כי "כל המדינות צריכות ללכת בעקבות ארצות הברית ולהגביר את הלחץ על איראן כדי להפסיק את תוקפנותה". אתמול נפגש בולטון עם נתניהו במסגרת ביקורו שהחל אתמול וצפוי לארוך שלושה ימים, בפעם הראשונה שבה הוא מגיע לישראל מאז נכנס לתפקידו בחודש מרץ האחרון.

בולטון אמר כי "זה תענוג להיות כאן בבירת ישראל" והוסיף כי הוא מצפה לבקר בשגרירות החדשה. "הצורך למנוע מאיראן נשק גרעיני בעדיפות גבוהה מאוד עבור ארצות הברית", הוסיף. "לכן הנשיא פרש מהסכם הגרעין הרע, לכן אנחנו מטילים מחדש סנקציות, ומנסים לשכנע את חברינו באירופה לקחת צעדים חזקים יותר בתחום הטילים הבליסטיים מימון טרור והפעילות בתימן לבנון סוריה והאזור. אלה איומים עולמיים - לא רק אזוריים".

בולטון אמר לנתניהו: "הברית בין ישראל וארצות הברית ובין העמים שלנו מעולם לא היתה חזקה יותר. הנשיא טראמפ הפך את זה לאבן בסיס במדיניות שלו ואתה הפכת את זה לאבן בסיס של המדיניות שלך".

עוד בוואלה! NEWS:
העיתונאי ופעיל השלום אורי אבנרי הלך לעולמו בגיל 94
מחולל הסערות: מנהיג הלייבור בבריטניה נכח בכנס של חמאס בקטאר
מחבל פתח באש אל עבר כוח צה"ל בצפון רצועת עזה; אין נפגעים

פגישה בין ג'ון בולטון, היועץ לביטחון לאומי, ובנימין נתניהו, משרד רה"מ, ירושלים. טל שלו, מערכת וואלה! NEWS
"הברית שלנו מעולם לא הייתה חזקה יותר". נתניהו ובולטון, היום/מערכת וואלה! NEWS, טל שלו

נתניהו אמר לבולטון כי "תענוג לקבל את פניך בירושלים", זאת "במיוחד אחרי ההחלטה ההיסטורית של הנשיא טראמפ". הוא הודה לטראמפ גם על כך "שעזב את הסכם הגרעין הנורא. ישראל מצדיעה לנכונותו של הנשיא להטיל סנקציות, ואני מדבר בשם מדינות רבות באזור".

ראש הממשלה הוסיף כי "אין לישראל בת ברית טובה יותר מארצות הברית. תחת הנשיא טראמפ הברית חזקה מתמיד והביקור הזה נותן הזדמנות לתאם עמדות על איראן, סוריה, עזה ונושאים רבים אחרים".

במוקד הדיונים עומדות על הפרק איראן, סוריה ועזה. היום כתב בולטון בחשבון הטוויטר שלו כי היה טוב להיפגש עם נתניהו אתמול בערב. "תודה לך על האירוח", הוסיף. "אני מצפה להמשיך השיחות הפרודוקטיביות במהלך הימים הקרובים".

עוד באותו נושא

היועץ לביטחון לאומי בממשל טראמפ נחת בישראל: "מצפה לפגוש את נתניהו"

לכתבה המלאה

מתוך חשבון הטוויטר של בולטון:

בולטון צפוי להיפגש גם עם בכירי מערכת הביטחון, ראש המוסד יוסי כהן וראש המל"ל מאיר בן שבת - שבולטון מגיע לישראל כאורחו. יועצו של טראמפ נחשב לאוהד ישראל מובהק בעל עמדות ניציות במויחד בכל הנוגע לאיראן, למלחמה בטרור ולסוגיה הפלסטינית.

בולטון מבקר בישראל כחלק ממסע שהוא עורך באזור, במסגרתו הוא צפוי להגיע לז'נבה על מנת לפגוש את מקביליו הרוסים בהמשך לפגישת הפסגה בין טראמפ ובין נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בחודש שעבר, כאשר גם בשיחות אלה הוא אמור לדון בין היתר במצב בסוריה. בנוסף לכך, בולטון צפוי לבקר גם באוקראינה.

(עדכון ראשון: 10:19)

ראש הממשלה בנימין נתניהו עם היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב ג'ון בולטון, במעון רה"מ בירושלים, 19 באוגוסט 2018. חיים צח, מערכת וואלה! NEWS
"מצפה להמשך השיחות הפרודוקטיביות". נתניהו עם בולטון, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, חיים צח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully