וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשימת טלפונים של שרים וח"כים הופצה ברשתות החברתיות - ועוררה סערה

19.8.2018 / 13:35

שרים וח"כים שמבלים בימים אלה את ימי הפגרה בחופשת הקיץ, הופתעו לקבל מאות שיחות מאזרחים. הסיבה: רשימת הטלפונים שהפיץ הפעיל החברתי ברק כהן - "כדי שכולם ייהנו". ח"כ השכל כינתה את מפיצי המספרים "מנוולים", אך ח"כ אורן חזן דווקא בירך על היוזמה: "תתקשרו חופשי"

גזר דין נגד עו"ד ברק כהן בגין פרסומים בפייסבוק והעלאת סרטונים ליוטיוב בגנותו של שוטר, 28 בינואר 2018. יותם רונן
"כדי שכולם ייהנו". עו"ד ברק כהן מפיץ רשימת הטלפונים/יותם רונן

בימים האחרונים רבים מהשרים וחברי הכנסת נהנים מפגרת הקיץ בכנסת. חלקם ממשיכים לעבוד, אך אלה שמנצלים את הזמן לחופשה קצרה מהעבודה לא ציפו לקבל מאות שיחות מאזרחים בעקבות רשימת טלפונים שפרסם עו"ד ברק כהן, פעיל חברתי, בדף הפייסבוק שלו.

עו"ד כהן, ממקימי קבוצת "באים לבנקים", גיבש רשימה ארוכה של מספרי הטלפון של חברי הכנסת "כדי שכולם ייהנו". הוא הסביר לעוקביו כי "אין מי שלא נדרש למספר טלפון של חבר/ת כנסת מתישהו, בעניין כלשהו. כחלק משירות לציבור ערכתי רשימה מסודרת של כל המספרים שברשותי. תהיו סולידריים ותפיצו כדי שכל אזרח יוכל להנות מתקשורת זמינה עם משרתיו".

עוד בוואלה! NEWS
אישום נגד האם מירושלים שהתעללה בבנה: "הזריקה לו אינסולין חמש פעמים"
מות החיילת במסיבה בדרום: המארגנים חששו להפסיד כסף - ולא פינו לבית החולים
ברקע משבר חוק הגיוס: ועדת הבחירות המרכזית כבר נערכת לפעילות

מתוך הטוויטר של עו"ד ברק כהן

הפרסום של עו"ד כהן תפס תאוצה ברשתות החברתיות, הופץ בקבוצת ווטסאפ, בטוויטר וגרר תגובות רבות במקומות נוספים אבל לא כל נציגי הציבור אהבו את היוזמה. אלה שמספרם במשרד מתפרסם באינטרנט באופן רשמי לא ציפו לקבל לסלולרי הישיר שלהם מאות שיחות, גם כאלה שעונות להגדרה של "הטרדה מיותרת", כלשונם.

ח"כ שרן השכל מהליכוד הגדירה את מפיצי המספרים "מנוולים" וטענה כי מאז פרסום הקובץ כמות השיחות ההזויות הייתה אדירה ברמה בלתי אפשרית. "עד לרגע זה מאז שנכנסת לכנסת עניתי לכל שיחה שקיבלתי", אמרה השכל, "רבות מהשיחות היו של אזרחים במצוקה שחיפשו סיוע. לצערי, לא אענה יותר למספרים לא מזוהים. מי שצריך סיוע מוזמן לפנות ליועצת שלי".

לעומתה, חבר סיעתה, ח"כ אורן חזן, אמר כי הוא מודה לעו"ד כהן על כך שהפיץ את המספרים של הח"כים. "בזכותו זכיתי לגלות שוב כמה אהדה ואהבה יש לי מדן ועד אילת ולאסוף קהל תומכים ענק שהצטרף לדרך. אני כאן בשבילכם, תרגישו חופשי להתקשר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
אורן חזן נואם בעצרת התמיכה והזדהות בשכונת נתיב האבות, גוש עציון 26 בנובמבר 2017. הלל מאיר/TPS, מערכת וואלה! NEWS
ח"כ אורן חזן: "אני כאן בשבילכם, תרגישו חופשי להתקשר"/מערכת וואלה! NEWS, הלל מאיר/TPS

בין היתרונות והחסרונות - קובץ המספרים כלל בתוכו גם טעויות לא מעטות במספרי הטלפונים של חברי הכנסת. דוגמה לכך היא של ראשת האופוזיציה ח"כ ציפי לבני מהמחנה הציוני שתחת שמה פורסם מספר טלפון של מישהי אחרת שמוטרדת, ולכן פנתה לבני לעוקביה בטוויטר שלא להטריד אותה ולהפיץ את ההודעה.

ח"כ איילת נחמיאס ורבין (המחנה הציוני) הגיבה בתחילה בקלילות לפרסום. "הנייד שלי זמין לכל מיום שנבחרתי", אך בהמשך ביקשה לא להתקשר באמצע הלילה או לא לנתק בלי לומר מילה. בנוסף סיפרה נחמיאס ורבין כי במהלך השבת התקשר אליה אזרח פעמיים בזמן שהייתה בחופשה משפחתית "ישראלים וישראליות אהובים - תתקשרו. אני פה אבל לא כדי לעבוד עלי אלא כדי שאעבוד איתכם".

  • עוד באותו נושא:
  • הכנסת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully