וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברקע משבר חוק הגיוס: ועדת הבחירות המרכזית כבר נערכת לפעילות

17.8.2018 / 10:48

בעוד הוויכוח בין המפלגות החרדיות על החוק נמשך ומאיים להפיל את הממשלה, פרסמה הוועדה מכרזים לגיוס עובדים. מנכ"לית הוועדה מכחישה כל קשר בין הדברים: "המהלך הזה לא קשור לאם הבחירות יתקיימו בזמן או בעוד חודשיים או שלושה, אנחנו בונים מאגר לעובדים פוטנציאליים"

צילום:רוני כנפו עריכת וידאו:ניר חן

ברקע משבר חוק הגיוס בממשלה, ועדת הבחירות המרכזית לכנסת נערכת לבחירות הבאות - כך נודע לוואלה! NEWS. אגף מינהל ומשאבי אנוש של הוועדה פרסם אתמול (חמישי) מכרזים לגיוס עובדים לתקופת הבחירות לכנסת. בהודעה נכתב "יובהר כי הבחירות לכנסת ה-21 צפויות להתקיים ביום 5 בנובמבר 2019, אך מועדן עלול להשתנות בהתאם לדין".

הוועדה בהודעתה הזמינה את הציבור להגיש מועמדות לתפקידים שונים, בהם רכזי לשכה, מרכז תקשוב ותשתיות, מרכז טכנולוגי לשיבוץ נציגי סיעות, מרכז בכיר לגיוס מזכירים, מרכז בכיר לגיוס עובדים ומרכזי הדרכה. "המועמדים שיימצאו מתאימים", נכתב בהודעה, "אפשר ויועסקו בתפקידים האמורים בתקופה שתחילתה כשלושה חודשים שלפני יום הבחירות לכנסת ה-21".

חרדים מצביעים בבחירות 2015. AP
לקראת בחירות?/AP

בתגובת לפניית וואלה! NEWS הכחישה מנכ"לית ועדת הבחירות המרכזית לכנסת אורלי עדס כי הוועדה נערכת לבחירות שיתקיימו מוקדם מהצפוי. "המהלך הזה לא קשור לאם הבחירות יתקיימו בזמן או בעוד חודשיים או שלושה", כלשונה. "בשנה האחרונה, במסגרת תוכנית עבודה לצורך ההיערכות, אנחנו בונים מאגרים של עובדים פוטנציאליים".

עדס אמרה כי "בעבר, ברגע שהיו מכריזים על בחירות, היינו חוזרים לבעלי התפקידים מהעבר, ולעתים היו כאלה שסירבו לעבוד פעם נוספת בשל אילוצים מסוימים, והיינו פונים למועמדים חדשים. מאגר העובדים הזה הוא חלק מהפקת לקחים, כדי לא להגיע למצב שבו אנחנו מתחילים לעבוד רק ברגע ההכרזה על הבחירות".

פרסום המכרזים מגיע כאמור על רקע משבר חוק הגיוס, המאיים להביא לפירוק הממשלה ולהליכה לבחירות. בש"ס ויהדות התורה קיימים חילוקי דעות האם צריך לקדם את החוק החדש בהקדם ללא שינויים משמעותיים, או לחתור לבחירות כך שאחריהן יוכלו להשיג חוק טוב יותר. בעוד שבסיעת "דגל התורה" ובש"ס סבורים כי יש לקדם אותו בכפוף לשינויים מינוריים, ב"אגודת ישראל" - הסיעה הנוספת המרכיבה את מפלגת יהדות התורה - סבורים כי יש לערוך בחוק שינויים משמעותיים, וככל שאלה יעוררו התנגדות, יש ללכת לבחירות.

עוד באותו נושא

פשרה בקואליציה או פיזור הכנסת: כל התרחישים בדרך לבחירות

לכתבה המלאה
וואלה TALK הראיון המרכזי עם יעקב אילון והרב יעקב ליצמן. ראובן קסטרו
נתניהו הבהיר כי הכדור "נמצא בידיים של ליצמן"/ראובן קסטרו

הרב שלום כהן, מנהיגה הרוחני של ש"ס, אמר בימים האחרונים כי החוק "בכפוף לתיקונים שביקשנו, הוא הטוב ביותר שיכול להיות וחבל שמעכבים אותו". לדבריו, "צריך לשמר את עולם התורה". ביומיים האחרונים נעשים מאמצים לתווך פגישה בין הרב כהן לאדמו"ר מגור, זאת במטרה לרכך את התנגדותו החריפה של האחרון לחוק הגיוס במתכונתו הנוכחית.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בישיבת ראשי הקואליציה האחרונה כי הוא מעוניין למצוא פתרון לחוק הגיוס ולאפשר לממשלה להמשיך ולכהן, אך הבהיר כי הכדור "נמצא בידיים של ליצמן". לדברי נתניהו, "צריך לדעת איפה ליצמן בעניין הגיוס. אם יש רצון של החרדים להגיע לפשרה ניתן לצלוח את זה. צריך לראות אם יש רצון כזה". עד כה לא ברור האם מועצת גדולי התורה של סיעת "אגודת ישראל" תתכנס לדיון מיוחד על נוסח החוק או שבסיעה יסתפקו בסבב שיחות בין החברים בה תוך החלטה מוסכמת על כולם. בשבועיים הקרובים ייבחנו בקואליציה את רצון הסיעות החרדיות, ואם לא יושגו הסכמות, ראשי הקואליציה יסכימו ביניהם על מועד לבחירות.

  • עוד באותו נושא:
  • חוק הגיוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully