וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פשרה בקואליציה או פיזור הכנסת: כל התרחישים בדרך לבחירות

13.8.2018 / 16:17

נתניהו הודיע לראשי הקואליציה כי אם לא יושגו עד לחודש הבא הסכמות על חוק הגיוס ייקבע מועד להקדמת הבחירות. במערכת הפוליטית מעריכים כי מדובר בניסיון ללחוץ על ליצמן להתפשר - אך באוויר מרחפת האפשרות לפיזור הכנסת כבר בנובמבר

צילום:רוני כנפו עריכת וידאו:ניר חן

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע אתמול (ראשון) לראשי הקואליציה כי אם לא יסכימו על פתרון לחוק הגיוס בתוך שבועיים, הוא יקדים את הבחירות. בשל הפגרה מהכנסת שתימשך עד סוף חודש אוקטובר הקרוב, הסבירות שנתניהו יפזר את הכנסת ויכריז על יציאה לבחירות בעוד כשבועיים נמוכה ביותר - אלא אם יחליט להביא במהלך הפגרה לדיון והצבעה על חוק מיוחד לפיזור הכנסת. לכן, במערכת הפוליטית מעריכים כי האיום שהשמיע בישיבת ראשי הקואליציה נועד להפעיל לחץ על סגן שר הבריאות יעקב ליצמן להגיע להסדר בחוק הגיוס.

מועצת גדולי התורה של סיעתו של ליצמן "אגודת ישראל", הפלג החסידי במפלגת יהדות התורה, צפויה להתכנס בשבועיים הקרובים כדי לגבש את רשימת השינויים שאותה הם דורשים להכניס בחוק הגיוס. "אחרי גיבוש הרשימה, הכדור יעבור לידיו של ראש הממשלה", אמר גורם בסיעה. "אם יסכים לשינויים - מה טוב ומה נעים. אם לא, ישראל תלך לבחירות. לא נוכל להתפשר בסוגיה כה עקרונית".

הפגנת חרדים כנגד מעצר עריקים, בני ברק , 6 באוגוסט 2018. ראובן קסטרו
הפגנת הפלג הירושלמי בבני ברק נגד מעצר עריקים מצה"ל, בשבוע שעבר/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully