וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עקב סירוב ללחוץ ידי המראיינים: שוויץ דחתה בקשת אזרחות של זוג מוסלמי

הרשויות במדינה האירופית החליטו לסרב לבקשת האזרחות של בני זוג מצפון אפריקה שסירבו ללחוץ את ידיהם ולענות לשאלותיהם של מראיינים מהמגדר השני. בהודעת המדינה נמסר כי סיבת הדחייה היא כי חוסר כבוד לערך השוויון המגדרי

נשים מוסלמיות לבושות רעלה בבון שבגרמניה. AP
"הרגל דתי לא חורג מהחוק". אישה מוסלמית באירופה/AP

הרשויות בשוויץ החליטו בסוף השבוע לסרב לבקשת האזרחות של בני זוג מוסלמים לאחר שסירבו ללחוץ את ידי המראיינים בריאיון שעברו. לפי ההחלטה, הגבר והאישה לא לחצו את ידיהם של מראיינים מהמגדר ההפוך להם, ובכך "כשלו במתן כבוד לשוויון בין המינים". השניים, שהתראיינו לצורך קבלת האזרחות כבר לפני כמה חודשים, אף סירבו לענות לשאלות שהופנו אליהם על ידי בני המגדר השני.

בהודעה מטעם הרשויות בשוויץ נמסר כי אזרחי המדינה צריכים להיות מעורבים בקהילה ולהפגין חיבור למדינה, למוסדותיה ולחוקיה. הודגש כי הזוג לא התאים את עצמו לקריטריונים לאזרחות כשהגישו את הבקשה בעיר לוזאן. לא פורסמו פרטים לגבי בני הזוג, אך בכלי תקשורת מקומיים דווח כי מדובר במהגרים צפון אפריקה.

ראש עיריית לוזאן, גרגורי ג'נודף, אמר לסוכנות הידיעות הצרפתית כי חופש הדת "מקודש" בחוקי שוויץ, אך כי "הרגל דתי לא נופל מחוץ לחוק". לפי הרשויות, הזוג לא נשאל בנוגע לאמונתו, וגורמים רשמיים הדגישו כי בקשת האזרחות של השניים לא נדחתה עקב דתם, אלא בשל חוסר הכבוד לשוויון מגדרי.

זו לא הפעם הראשונה שבה סירוב ללחיצת ידיים עולה לדיון ציבורי בשוויץ. בשנת 2016, בית ספר במדינה החליט להעניק לשני תלמידים מוסלמים "פטור" מלחיצת ידיים עם מורים ומורות, זאת בעקבות סירובם ללחוץ את ידה של מורתם. הדבר גרם לסערה ציבורית ולעיכוב בתהליך אישור האזרחות של משפחותיהם. גם בצרפת נדחתה בקשת אזרחות של אישה מאלג'יריה לאחר שסירבה ללחוץ את ידו של גורם ממשלתי במהלך טקס קבלת האזרחות.

עוד בוואלה! NEWS
מזכ"ל האו"ם לשעבר קופי אנאן מת בגיל 80
"אין לי אמפתיה יותר ליהודים": חבר לייבור הושעה בשל התבטאויות אנטישמיות
לצלילי המוסיקה: הריקוד של פוטין בחתונת שרת החוץ של אוסטריה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully