וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצל מאמצי ההסדרה: ישראל סגרה את מעבר ארז בשל המשך ההפגנות בגדר

המעבר בצפון רצועת עזה ייסגר פרט למקרים הומניטריים - זאת בעקבות המשך קיום ההפגנות האלימות לאורך גדר הרצועה. אמש: מאות תושבי עוטף עזה הפגינו נגד הממשלה

צילום: שי מכלוף, עריכת וידאו: ניר חן

מעבר ארז בצפון רצועת עזה נסגר היום (ראשון) לכניסת תושבים, למעט במקרי חירום הומניטריים. מלשכת שר הביטחון אביגדור ליברמן נמסר כי הסגירה הגיעה בעקבות הערכת מצב ובשל המשך ההפגנות האלימות על גדר המערכת בסוף השבוע. כלי תקשורת פלסטיניים דיווחו הלילה על עצם הסגירה - שעות לפני הודעתו של ליברמן.

ביום שישי האחרון, אלפי מפגינים פלסטינים השתתפו בהפגנות בגבול רצועת עזה שנערכו בצל הדיווחים על מגעים להסכם רגיעה מול חמאס. משרד הבריאות בעזה הודיע כי שני פלסטינים נהרגו בעימותים עם צה"ל ו-270 נפצעו, שמתוכם עשרות מירי והאחרים משאיפת גז מדמיע. באזור בארי שבעוטף עזה פרצו שתי שריפות כתוצאה מבלוני תבערה שאליהן הוזנקו צוותי כיבוי, קק"ל, רשות הטבע והגנים וצה"ל.

עוד בוואלה! News:
ראשי הרשויות ידרשו בפגישת חירום: "עזרו להחזיר את התיירות לצפון"
דיווח: היועץ המשפטי של הבית הלבן משתף פעולה עם חקירת טראמפ
תהדיה מינוס: חמאס נצר את האש אך ממשיך בהפגנות על הגדר

מחסום ארז. אילן אסייג, הארץ, מערכת וואלה! NEWS
ייסגר פרט למקרי חירום הומניטריים. מעבר ארז/מערכת וואלה! NEWS, אילן אסייג, הארץ
אלפי פלסטינים מפגינים בגבול רצועת עזה ב-17 באוגוסט 2018. רויטרס
עימותים בגבול הרצועה, יום שישי/רויטרס

בשבועות האחרונים נעשים מאמצים להגיע להסכם רגיעה מול חמאס בתיווך מצרים והאו"ם. על פי הדיווח ברשת "אל-מיאדין" המקורבת לחיזבאללה, הסכם הרגיעה שיחתם צפוי לכלול הפסקת אש למשך שנה וכינון נתיב ימי בין רצועת עזה לקפריסין בפיקוח ישראלי. עוד דווח כי קטאר תיקח חלק בהסכם, ותממן את שכרם של עובדי המשרדים הממשלתיים בעזה במקום הפלסטיני. גורם ישראלי אישר את הדיווח בנושא זה.

ביום רביעי האחרון נפתח מחדש מעבר כרם שלום, בהתאם להחלטת שר הביטחון אביגדור ליברמן. כמו, מרחב הדיג ברצועה הורחב לתשעה מיילים מקו החוף.

אמש, מפגינים מיישובי עוטף עזה הגיעו לכיכר רבין בתל אביב כדי למחות על "אזלת יד הממשלה" בהתמודדות עם האיומים מרצועת עזה ובקריאה להגיע להפסקת אש ארוכת טווח ולא להסדר זמני בלבד. המפגינים קראו כי "על הממשלה להתעורר הדרום כולו בוער, ארצי מולדתי, ואדמתי בוערת, עד מתי עד מתי אדמתי בוערת".

מעבר כרם שלום 15 באוגוסט 2018. שי מכלוף
מעבר ארז בשבוע שעבר/שי מכלוף

אמש דווח בכלי תקשורת ערביים כי מצרים מתכננת להעביר את הסכם הסדרה בין ישראל וחמאס גם אם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן יסרב לכך. עוד דווח כי אבו מאזן סירב להיפגש עם ראש המודיעין המצרי עבאס כמאל בביקורו באזור. הוא אף הביע את התנגדותו למהלך המצרי בכך שהתקשר ושוחח עם נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן כדי שילחץ למנוע בסדרה ללא מעורבות הרשות הפלסטינית.

בסוכנות "סווא" דווח כי אבו מאזן אמר בנאום בישיבה של המועצה המרכזית של אש"ף כי "הפיוס הפלסטיני משמעותו אינה הודנה, הסדרה, וסיוע הומנטרי. הודענו על עמדה זאת למצרים.הפיוס הוא החזרת האחדות הלאומית כפי שהיתה". לדברי אבו מאזן, לא תהיה מדינה נפרדת ברצועת עזה, העם הפלסטיני צריך להיות מאוחד בעם ובאדמה".

(עדכון ראשון: 2:25)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully