וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יותר מ-200 אלף עקורים: צבא הודו מנסה לחלץ לכודים מהשיטפונות

בחילוץ הלכודים בהצפות בדרום הודו משתתפים מאות פלוגות כמו גם עשרות סירות ומסוקים. רבים מהתושבים עלו על גגות בתיהם כדי להינצל מהסחף שהרג 324 בני אדם. לפי החשש המצב עלול להחמיר ככל שיימשכו גשמי המונסון

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

צוותי ההצלה בהודו מגבירים היום (שבת) את מאמצי החילוץ של הלכודים בעקבות השיטפונות בקרלה שבדרום המדינה, שבהם נהרגו 324 בני אדם. מאות פלוגות של צבא הודו ועשרות סירות ומסוקים מסייעים בפינוי האזרחים כחלק מהתמודדות עם "ההצפות הכי גרועות במאה האחרונה", כפי שכונו בפי גורמים רשמיים. הרשויות מאמינות כי רבים מהתושבים עדיין תקועים על גגות בתיהם, שעליהם עלו כדי להינצל מהסחף וממפולות הבוץ.

השיטפונות וההצפות החלו לפני תשעה ימים ומאמצי חילוץ הלכודים נמשיכם בכל עת. יותר מ-200 אלף בני אדם נאלצו לעבור בעקבות האסון למחנות פליטים. בחלק מהעיירות ההצפות כה חמורות עד שמהאוויר לא ניתן כמעט לאתר בתים ומבנים.

עוד בוואלה! NEWS:
קרובי ההרוגים באיטליה החרימו ההלווייה הממלכתית: "מופע ראווה"
וטרינר מומחה מזהיר: "לא עושים די כדי למנוע את המוות הראשון מעכברת"
מזכ"ל האו"ם לשעבר קופי אנאן מת בגיל 80

יותר מ-200 אלף תושבי קרלה שבדרום הודו נעקרו מבתיהם בעקבות שיטפונות ב-18 באוגוסט 2018. רויטרס
חיפושים אחר הרוגים. ניצולי השיטפונות בדרום הודו/רויטרס
שיטפונות במחוז קרלה שבהודו, 17 באוגוסט 2018. רויטרס
מסוקים מסייעים בחילוץ בדרום הודו/רויטרס

קרישנה ג'יאן, בת 58, אמרה ל-BBC שהיא ישנה בביתה בעת שחברתה העירה אותה. "פתחתי את הדלת והמים זרמו פנימה", אמרה. "כשצעדנו לתוך הרחוב, המים היו בגובה הצוואר שלנו".

ג'וזף מולקאט, בעלים של עסק חקלאי, לכוד בתוך מבנה במשך כמה ימים ללא חשמל. "יש שבע משפחות בדירה הזאת עכשיו. אנחנו בטוחים ביחס לאחרים, אבל אין לנו חשמל", הוא סיפר לסוכנות רויטרס בשיחה בטלפון בעוד שהסוללה שלו הולכת ואוזלת.

ראש ממשלת הודו נרנדרה מודי טס מעל אחד האזורים שנפגעו באופן הקשה ביותר מגשמי המונסון ודן עם בכירים בנושא. קיים חשש שהמצב אף יחמיר ככל שיוסיפו הגשמים לרדת במהלך סוף השבוע. במקביל אניל ואסודבן, האחראי על הטיפול באסון התברואתי, אמר כי מתבצעת היערכות לתת מענה לקורבנות שיידבקו ממחלות המועברות במים.

יותר מ-200 אלף תושבי קרלה שבדרום הודו נעקרו מבתיהם בעקבות שיטפונות ב-18 באוגוסט 2018. רויטרס
הדרכים מוצפות. השיטפונות בדרום הודו/רויטרס
שיטפונות במחוז קרלה שבהודו, 17 באוגוסט 2018. רויטרס
חילוצי הניצולים מהשיטפונות/רויטרס

בסך הכול, מאז תחילת עונת הגשמים בהודו בחודש יוני, מתו כמעט אלף בני אדם ברחבי המדינה. קרלה חוותה עלייה של 37% בגשמים בהשוואה לממוצע בעונה. גידולים חקלאיים רבים נפגעו גם הם מההצפות, שכן מדובר באזור הנחשב לגורם ייצוא משמעותי בתחום הגומי, התה, הקפה והתבלינים.

קרלה נחשבת למרכז תיירות חשוב שאליו מגיעים תיירים מהודו עצמה ומהעולם. בעקבות השיטפונות, נעצרה הפעילות בנמל התעופה המרכזי בעיר קוצ'י עד 26 באוגוסט. באזורים רבים הופסקה גם תנועת הרכבות ונהרסו כבישים.

ראש ממשלת הודו נרנדה מודי טס מעל האזורים שנפגעו:

יותר מ-200 אלף תושבי קרלה שבדרום הודו נעקרו מבתיהם בעקבות שיטפונות ב-18 באוגוסט 2018. רויטרס
עיר מתחת למים בדרום הודו/רויטרס
שיטפונות במחוז קרלה שבהודו, 17 באוגוסט 2018. AP
השיטפונות בקרלה/AP
שיטפונות במחוז קרלה שבהודו, 17 באוגוסט 2018. רויטרס
השיטפונות בקרלה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully