וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פעילי BDS טוענים: מנענו מספינה של צים לעגון בנמל בתוניסיה

16.8.2018 / 8:43

האונייה "קורנליוס איי", שייכת לחברה טורקית ומפליגה תחת דגל טורקיה, אולם מסלולה ויעדיה מופיעים באתר האינטרנט של צים. פעילי BDS טוענים כי קראו לממשלת תוניסיה שלא לאפשר לספינה להיכנס למים הטריטוריאליים של המדינה. צים: לא מדובר באונייה שלנו

עיצוב: אביחי ברוך

ארגוני BDS טוענים כי הצליחו לאלץ ספינת משא שעובדת עם "צים" לשנות את מסלולה, ולא לעגון בנמל ראדס שבתוניסיה. מנגד, מהחברה נמסר כי "האוניה עליה מדובר איננה אוניה של 'צים', לא חכורה על ידה וגם לא היה עליה מטען של החברה".

הספינה ששמה "קורנליוס איי" שייכת לחברה טורקית ומפליגה תחת דגל טורקיה, אולם לוח הזמנים של ויעדיה מופיעים באתר האינטרנט של "צים". לפי החברה, הסיבה היא כי "צים רוכשת לעיתים תאים להובלת מכולות על גבי אוניות של חברות ספנות אחרות. כך היה בעבר עם האוניה שעליה מדובר. עם זאת, בהפלגה המסוימת הזאת לא היה שום מטען של 'צים' על האונייה".

עוד בוואלה! NEWS:
בכיר מצרי ביקר בישראל; "הסכם הרגיעה צפוי להיחתם כבר מחר"
"הייתה מקור השראה": אלופת הריצה נהרגה בתאונת אופניים בחיפה

הבידיאס נגד אוניית חיל הים בתוניס- צילום מסך מאתר צים כולל העצירות בתוניס, 3 באוגוסט 2018. צילום מסך
מתוך לוח ההפלגות של חברת צים/צילום מסך

ב-5 באוגוסט, לפי לוח הזמנים שמופיע באתר "צים", האונייה הייתה אמורה להגיע לנמל ראדס שבתוניסיה. אלא שאז, ארגון בשם TACBI - שקורא לחרם אקדמי ותרבותי על ישראל - קרא לממשלת תוניסיה לא לאפשר לספינה להיכנס למים הטריטוריאליים של המדינה.

תוך ימים הצטרפה לקריאה גם התאחדות הפועלים הכללית של תוניסיה. המזכיר הכללי של האיגוד המקצועי, נור א-דין טבובי, הזהיר בהודעה לעיתונות כי אנשיו לא ירשו לספינה לפרוק את מטענה בנמל, ו"יחסמו כל ישות ציונית מלהיכנס לאדמת תוניסיה". בסופו של דבר הספינה אכן שינתה את מסלולה, ולא עברה בתוניסיה.

בימים האחרונים שונה המידע שמופיע באתר "צים" לגבי הספינה, כך שכל המסע המדובר - שכלל גם עצירות בשני נמלים בספרד - נמחק ממנו. לטענת החברה הסיבה היא כי האתר "מתעדכן בזמן אמת", אך לא ברור מדוע שונה מידע שכבר אז התייחס לעבר. לאחר פניית וואלה! NEWS בנושא הוסרה מהאתר האפשרות לגשת למסעות קודמים של הספינה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
הבידיאס נגד אוניית חיל הים בתוניס- צילום מסך ללא כפתור החיפוש של המסעות הקודמים ,15 באוגוסט 2018. צילום מסך
השינוי במסלול האונייה/צילום מסך

עו"ד נתי רום, מייסד ארגון לב-העולם שנאבק בחרם על ישראל, מסר בתגובה כי "לצערי זו לא הייתה הפתעה לשמוע את הידיעה. 'צים', כמו חברות ישראליות רבות, ממשיכות להיפגע מתנועות החרם שמפיצות שקרים על ישראל. תנועות החרם בתוניסיה מונעות שיתוף פעולה שבסופו של דבר יפגע רק באזרחי תוניסיה. זה גם מצטרף לסירובה של תוניסיה, שנבלם בלחץ המארגנים, לארח את זוכת השחמט הישראלית בתחרות הבינלאומית. ארגוננו ממשיך ליצור קשרים עם אזרחים ברחבי אפריקה שלא נכנעים לתכתיבי ה- BDS ורוצים לדעת את האמת לגביי המתרחש בישראל. אנחנו נדרשים להמשיך ולחזק את הקשרים שם. כולי תקווה כי השינוי ביחס לישראל בוא יבוא".

  • עוד באותו נושא:
  • צים
  • BDS

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully