וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הייתה מקור השראה": אלופת הריצה נהרגה בתאונת אופניים בחיפה

15.8.2018 / 22:35

המשטרה מוסיפה לחקור את נסיבות התאונה שבה מתה נעה חייט, בת 20, אלופת טריאתלון לנוער וריצת מדרגות. הנהגת הפוגעת נחקרה במשטרה ובוחני תאונות סקרו את זירת התאונה. "כל שנה היא הייתה זוכה במירוץ - עשתה הכול כל כך בקלות"

צילום: זק"א, עריכה: ליר שפיגלר

הצעירה שנהרגה בתאונת הדרכים בדרך פרויד בחיפה היום (רביעי) היא נעה חייט, תושבת העיר בת 20 שהייתה בעברה אלופת ישראל בריצת מדרגות לנוער. "זה יום עצוב מאוד, היא הייתה בחורה מדהימה שהייתה מקור השראה לרבים כל כך", ספד לה דידי נישליס, יזם מרוץ המדרגות החיפאי. "כל שנה היא הייתה זוכה במרוץ. את הכול היא הייתה עושה כאילו כל כך בקלות".

המשטרה מוסיפה לחקור את נסיבות התאונה, שבה פגעה נהגת בת 33 בחייט שרכבה על אופניה. הנהגת הובאה הערב לחקירה ובוחני תאונות דרכים בדקו את זירת התאונה, שאליה הגיעו אף סגן מפקד מחוז חוף יוסי חמו ואנשי ארגון זק"א ובהם קצין המבצעים של זק"א צפון חזקי פרקש. במכונית ניכרת פגיעת האופניים הקשה בדלת הנוסע, מימין.

פרמדיק מד"א יואל לוינגר והחובש הבכיר איתי לשד סיפרו כי אופניה של חייט היו מוטלים על הכביש והיא שכבה לידם כשהיא ללא הכרה. "אזרחים שהיו במקום החלו לסייע לה ולבצע פעולות החייאה בסיסיות", הוסיפו. "הענקנו לה טיפול רפואי וביצענו פעולות החייאה, מצבה היה קריטי ולאחר זמן קצר נאלצנו לקבוע את מותה".

עוד בוואלה! NEWS:
"נוצרה פאניקה": יותר מהעכברת, השמועות מחסלות את התיירות בצפון
"יום שישי השחור" בצוק איתן: לא תיפתח חקירה על הקרב ברפיח
הקובלנה אינה מקובלת: כשהרמטכ"ל ונציב הקבילות הולכים ראש בראש

נעה חייט בת 20 שנהרגה בעת שרכבה על אופניים ונפגעה מרכב בחיפה, 15 באוגוסט 2018. ניר עמוס, מערכת וואלה! NEWS
"הייתה עושה הכול כל כך בקלות". חייט/מערכת וואלה! NEWS, ניר עמוס

נעה הייתה בתם הבכורה של טניה ואלון ואחותם של עידן, קרינה ולילי. היא רצתה ללמוד כלכלה באוניברסיטה ולהמשיך בעיסוק בספורט. "הספורט בשבילה היה הכול", אמר אביה. "מגיל ארבע היינו כבר לוקחים אותה לבריכת מכבי והיא החלה להתאמן בשחייה, אחר כך באה הריצה והטריאתלון והיא הכירה את אילן, שהפך למאמן האישי שלה והוביל אותה לעוד ועוד הישגים".

בעת התאונה רכבה לאימון אישי באצטדיון סמי עופר. לאחרונה נהגה לרכב על אופניים של חברתה לנבחרת, ולכן במשטרה חשבו בהתחלה כי החברה היא זו שנפגעה. האב אמר כי את הטלפון שבישר רעות קיבל לפנות ערב: "אמרו לי תבוא. הייתה תאונה". הגופה נשלחה למכון לרפואה משפטית באבו כביר. טרם נמסר מועד הלווייתה.

בנוסף להיותה אלופת ישראל לנוער בריצת מדרגות ארבע שנים ברצף, הייתה חייט אלופת ישראל לנוער בריצה שלוש שנים ברצף. כמו כן, היא הייתה סגנית אלופת ישראל לטריאתלון לנוער. לפני חודש וחצי זכתה במקום השלישי באליפות ישראל לבוגרות. "השאיפה שלה הייתה להגיע למקומות הגבוהים, שאפנו להגיע איתה לאולימפיאדה", סיפר אילן גולדמן, מאמנה האישי.

עוד באותו נושא

צעירה בת 20 שרכבה על אופניים נהרגה מפגיעת כלי רכב בחיפה

לכתבה המלאה
נעה חייט בת 20 שנהרגה בעת שרכבה על אופניים ונפגעה מרכב בחיפה, 15 באוגוסט 2018. אילן גולדמן, מערכת וואלה! NEWS
חייט/מערכת וואלה! NEWS, אילן גולדמן

גולדמן, ששימש כמאמנה של נעה בשנים האחרונות, אמר עליה כי "היא הייתה הספורטאי הכי מסור והאדם הכי טוב שהכרתי, פרח שכולו טוב". הוא סיפר על דרכה מספורטאית בתחילת דרכה ל"שם שכל ספורטאי בארץ מכיר": "הייתה לי הזכות לגדל אותה כספורטאית מאז הייתה ילדה, לאורך הצמתים שבדרך ולקיחת ההחלטות שלה, וללוות אותה לכל ההישגים שלה. היא הגיעה כשחיינית אלמונית וחיפשה ספורט אחר ותוך שנה-שנתיים כמטאורית הפכה לשם דבר. אחרי שנה כבר הייתה אלופת הארץ ומגיל 15 קטפה תואר אחר תואר".

לדברי גולדמן, "הספורט היה מרכז חייה והוביל את כל ההחלטות שלה לאורך הדרך. ראינו אותה ממשיכה עד גיל שלושים. חלמנו יחד איתה על אולימפיאדה. היא השקיעה המון. היא הייתה מתאמנת באופן יומיומי, לפעמים פעמיים, לפעמים שלוש פעמים ביום". הוא אף הוסיף כי נעה "הייתה מודעת לסכנות עם אופני הכביש, שהן למרבה הצער חלק מהספורט שלנו. היא הכירה אותן, היא ספורטאית מנוסה וידעה כמובן לתפעל היטב את האופניים ובעצמה אימנה ילדים להימנעות מסכנות. זה מה שהופך את כל העניין לעוד יותר טרגי".

"אני המום ובוכה על לכתה של נעה. איזו אבידה", אמרה מנכ"ל אגודת מכי חיפה, רועי שווץ. "ילדה מקסימה, ספורטאית מצוינת ומצטיינת, מהטובות שיש. הספורט היה כל חייה. בטריאלתון הייתה בשורה הראשונה. זה הלם מוחלט, היא הלכה מאיתנו בטרם עת".

"אישית אני מכיר אותה כשנתיים אבל ההיסטוריה שלה אצלנו במועדון התחילה עוד קודם", סיפר שווץ. "היא הייתה חלק ממחלקת הטריאלתון וגם ייצגה אותנו כאצנית למרחקים בינוניים וארוכים. בנוסף היא עבדה אצלנו כמדריכת שחייה במחלקת הטריאלתון ואימנה את הילדים הקטנים. נזכור אותה כילדה מקסימה, אחת ויחידה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
זירת התאונה, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ניכרת פגיעה בדלת הנוסע. המכונית המעורבת בתאונת האופניים/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully