וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ליברמן טעה בגדול": הנהגים שצריכים את כרם שלום מתנגדים להקלות

הודות לשקט הנוכחי בגבול רצועת עזה, נפתח מעבר כרם שלום למעבר כ-800 משאיות. הנהגים שפרנסתם נפגעה כשהמעבר היה סגור שמחו על חידוש התעסוקה, אך מחו על ההקלות שניתנו: "בלי הבנים אין מעבר". גורם מדיני: "לא תהיה הסדרה אמיתית עם חמאס ללא החזרת השבויים"

עריכת וידאו: ניר חן

גורם מדיני אמר היום (רביעי) בתום ישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני כי לא תהיה הסדרה אמיתית עם חמאס ללא השבת השבויים מרצועת עזה, וללא הבטחת השקט לאורך זמן. לדבריו, "השקט הנוכחי הוא תוצאה של פעילות תקיפה של צה"ל שתימשך בהתאם לצורך. השקט הושג בעקבות ההבנות שקידמו המצרים והאו"ם. לנוכח זאת חודשה פעילות מעבר כרם שלום ונפתח מרחב הדיג. ככל שההתחייבות הזאת תישמר, ניתן יהיה לטפל בסוגיות הומניטריות ובתוכן השבת בנינו ואזרחינו".

לאחר יותר מחודש שבו היה סגור, הגיעו מאות נהגים החל משעות הבוקר המוקדמות למעבר כרם שלום. פרנסתם של הנהגים נפגעה במהלך החודש שבו לא עבדו, והבוקר חזר כביש 232 לשגרה לאחר תקופה עם תנועה דלילה בלבד.

כ-800 משאיות נכנסו היום לרצועת עזה דרך המעבר. המשאיות נשאו מגוון סחורות וציוד, כמו מקררים, מלט, מוצרי קרמיקה, זכוכית, בטון ומזון.

עוד בנושא
בדרך להסדרה? מעבר כרם שלום נפתח הבוקר, אזור הדיג הורחב
בנט בהתקפה חריפה נגד ההסדרה עם חמאס: "אסור לתת פרס למחבלים"

מעבר כרם שלום 15 באוגוסט 2018. שי מכלוף
מעבר כרם שלום, הבוקר/שי מכלוף

הנהגים שהגיעו למעבר אחרי יותר מחודש דיברו על הפגיעה בפרנסתם. "חודש המשאית עומדת, זה היה קשה", סיפר רפי, שהגיע כבר בשעה חמש בבוקר למעבר "כדי לתפוס את המקום הטוב ביותר".

למרות החזרה המבורכת לשגרה - ואיתה הפקקים - הדעות בקרב הנהגים חלוקות בנוגע לשאלת פתיחת מעבר כרם שלום. חלקם, כמו יורם אברג'ל, מתנגדים למהלך. לדבריו, הוא הגיע לעבודה בגלל הוראה מהמנהלים שלו. "בלי החזרת הבנים שלנו לארץ לא צריך להכניס כלום, צריך לסגור את המעבר, בלי הבנים לא ממשיכים", אמר. "אני פה כי אני עובד אצל בעל הבית, ומה שהוא אומר לי אני עושה, אבל לא צריך להכניס להם כלום. היה סבב גדול ויהיו עוד הרבה סבבים צריך לסגור את המעבר. ליברמן טעה ובגדול, בלי הבנים אין מעבר".

שמעון, נהג אחר שהגיע הבוקר לכרם שלום, ציין כי פתיחתו מוצדקת משום שהפלסטינים הוכיחו כי ישנה רגיעה מצדם. "חשוב היה לפתוח, ליברמן צדק, אם הם יחזרו לעפיפונים ולרקטות נצטרך לסגור שוב, אבל אל תשכחו גם שמדובר בפרנסה של מאות משפחות מישראל, שכבר תקופה לא הביאו פרנסה הביתה", אמר.

בקיבוץ כרם שלום הסמוך למעבר שהו בשבוע שעבר התושבים במקלטים, וכעת, חלקם סבורים כי ניתן היה לחכות עם פתיחת המעבר. דניאל מטרי, תושב המקום, הסביר כי לדעתו היה צריך להיות שקט מוחלט כתנאי לפתיחה. "הבעיה היא כל ההתחייבויות וההסכמים שנוח ליפול אליהם. חמאס הולך להתחמש ואז הבלגן יחזור על עצמו. נשבר לנו מזה, זאת מלחמת התשה", אמר, והוסיף: "מה זה שלושה ימי שקט? אני לא חושב שהיו צריכים לפתוח את המעבר עד שלא יהיו תוצאות בשטח. גם אתמול היה בלון (תבערה - י"י), הם מרגילים אותנו שבלון אחד ביום זה בסדר, וזה ממש לא עובד ככה. חמאס מכתיב את הכללים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
מעבר כרם שלום 15 באוגוסט 2018. שי מכלוף
מעבר כרם שלום, היום/שי מכלוף
מעבר כרם שלום 15 באוגוסט 2018. שי מכלוף
מעבר כרם שלום, היום/שי מכלוף
מעבר כרם שלום 15 באוגוסט 2018. שי מכלוף
מעבר כרם שלום, היום/שי מכלוף
מעבר כרם שלום 15 באוגוסט 2018. שי מכלוף
מעבר כרם שלום, היום/שי מכלוף

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully