וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אין תחנות, אין מצלמות, אין שוטרים: כך נכשלה המלחמה בפשיעה במגזר הערבי

15.8.2018 / 16:00

פערי כוח אדם, מיעוט כתבי אישום וניצול לא נכון של בלשי משטרה: מבקר המדינה מצביע על שורת ליקויים בפעילות האכיפה והחקירה של תקריות ירי והחזקת אמצעי לחימה ביישובים ערבים. עוד נמצא כי המשטרה מתקשה לפתוח תחנות חדשות ביישובים אלה בשל מיעוט קרקעות והתנגדות תושבים

רוני אלשיך 8 בינואר 2018. ראובן קסטרו
הכריז על תכנית לתגבור במגזר. המפכ"ל אלשיך/ראובן קסטרו

מאז אירועי אוקטובר 2000 ודוח ועדת אור שבא בעקבותיהם עשתה משטרת ישראל מאמצים להפחתת השימוש באמצעי לחימה במגזר הערבי ואף גיבשה תכנית פעולה רחבה להתמודדות עם הפשיעה במגזר. אולם, בדוח "התמודדות משטרת ישראל עם החזקת אמצעי לחימה לא חוקיים ואירועי ירי ביישובי החברה הערבית וביישובים מעורבים" שמפרסם היום (רביעי) המבקר המדינה השופט (בדימוס) יוסף שפירא, מוצגת שורת ליקויים וקשיים ביישום הפעולות שהוביל פיקוד המשטרה בנושא.

מהדוח עולה כי המשטרה לא עומדת בקצב וכי אירועי אלימות חמורים שנעשה בהם שימוש באמצעי לחימה לא חוקיים מתרבים בקצב הולך וגובר בשנים האחרונות, הן מבחינת תדירותם והן מבחינת עוצמתם. 95% מתקריות הירי בשנים 2014-2016 באזורי מגורים היו ביישובים ערבים. בתקופה זו נרשמה עלייה של 37% בכמות התיקים שעסקו בחשיפת אמצעי לחימה (אמל"ח) ושיעור דומה בתיקים שעסקו בעבירות ירי.

עוד בוואלה! NEWS:
פעוטות חולים, מזון מקולקל וזוהמה: ליקויים ברשת המעונות הגדולה בארץ
איטליה מחפשת אשמים באסון קריסת הגשר: "אי אפשר למות ככה"
נציב קבילות החיילים מזהיר: "הקצינים בצה"ל יהפכו לבינוניים"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully