וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלחמת הסחר מחריפה: סין קראה לארה"ב "להתייחס בהוגנות למשקיעים"

14.8.2018 / 8:48

עם סיום חופשתו חתם טראמפ על חוק חדש המחזק את הוועדה האמריקנית המפקחת על השקעות זרות. בייג'ינג מסרה בתגובה כי היא תבחן את החקיקה והוסיפה כי עליה למנוע ממנו "להפוך למכשול להשקעה ולשיתוף פעולה". בין שתי המעצמות נרשמו בעבר הטלות מכסים הדדיות

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

מלחמת הסחר בין ארצות הברית לבין סין רשמה עליית מדרגה כשנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ חתם אמש (שני) על חוק חדש לפיקוח על השקעות זרות. החוק החדש מחזק את ועדת ההשקעות זרות בארצות הברית (CFIUS), האחראית לקבוע האם השקעות מסוימות מהוות איום על הביטחון הלאומי.

משרד הסחר של סין מסר בתגובה כי הוא יבחן את תוכן החוק תוך מתן תשומת לב מרבית להשפעתו על חברות סיניות. עוד נמסר מטעמו כי "על ארצות הברית להתייחס באופן הוגן למשקיעים סין ולמנוע מוועדת ההשקעות הזרות בארצות הברית להפוך למכשול עבור השקעה ולשיתוף פעולה בין חברות אמריקניות וסיניות".

הנשיא האמריקני חתם על החוק בבסיס הצבאי האמריקני "פורט דראם" בניו יורק בדרכו בחזרה לוושינגטון מהחופשה בת 12 הימים שאותה העביר במועדון הגולף שלו בניו ג'רזי. על פי הטענות, הסמכויות הנרחבות שניתנות לוועדה במסגרת החוק החדש מכוונות לסין באופן ישיר.

עוד בוואלה! NEWS:
"טענות שקריות": נתניהו ומנהיג מפלגת הלייבור בקרב ציוצים
דקר חברה לעבודה בצוואר רק כי חייכה: "המשסף מאינטל" ישוחרר
3,000 שוטרים יפנים במצוד אחרי חשוד שגנב נעליים משוטר - ונמלט

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ ונשיא סין שי ג'ינפינג בביקור טראמפ באסיה, ביג'ינג, סין 9 בנובמבר 2017. רויטרס
"מלחמת הסחר הגדולה בהיסטוריה". טראמפ עם נשיא סין שי ג'ינפינג/רויטרס

בין שתי המדינות, הנחשבות לכלכלות הגדולות בעולם, גברה המתיחות בחודשים האחרונים בעקבות החלטת וושינגטון להטיל מכסי מגן על ייבוא סחורות. בחודש שעבר הציג הממשל האמריקני רשימת מוצרים בשווי כולל של 200 מיליארד דולר שעליהם יוטלו מכסים בשיעור של 10% ובהם פירות ים, צמר וירקות. פחות משבוע לפני כן הטילה ארצות הברית מכסים על סחורות נוספות בסיניות בשווי 34 מיליארד דולר ונענתה באופן מיידי במכסים בשווי זה.

סין האשימה בעבר את ארצות הברית בכך שפתחה ב"מלחמת הסחר הגדולה בהיסטוריה הכלכלית". המהלך של טראמפ הוא חלק מהאג'נדה הפרוטקציוניסטית שלו, שבמסגרתה הוא מערער על מדיניות הסחר החופשי שעיצבה את השווקים בעשורים האחרונים. החשש הוא שהסחר והצמיחה העולמיים ייפגעו כתוצאה מאי-הוודאות הנובעות מהמחלוקת בין המעצמות. בנוסף לסין, טראמפ הטיל לאחרונה מכסים על בעלות בריתה של ארצות הברית ובהן האיחוד האירופי, קנדה ומקסיקו.

עוד באותו נושא

פקיד ישראלי בכיר: "הסכם הרגיעה עם חמאס כמעט מוכן לגמרי"

לכתבה המלאה
נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בביקור בבסיס הצבאי פורט דראם בניו יורק ב-14 באוגוסט 2018. רויטרס
חתם על החוק עם חזרתו מהחופשה בניו ג'רזי. טראמפ בבסיס פורט דראם/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully