וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"טענות שקריות": נתניהו ומנהיג מפלגת הלייבור בקרב ציוצים

13.8.2018 / 23:40

ראש הממשלה גינה את ג'רמי קורבין לאחר שנחשפו תמונות שבהן הוא נראה מניח זר על קברי מחבלים בתוניסיה. "פעולותיו דורשות גינוי בפה אחד", אמר נתניהו. "מה שדורש גינוי נרחב הוא ההרג של יותר מ-160 מפגינים פלסטינים ברצועת עזה", ענה קורבין

צילום: רויטרס, עריכה: יוסי אלטר

ראש הממשלה בנימין נתניהו תקף הערב (שני) את מנהיג מפלגת הלייבור בבריטניה ג'רמי קורבין, לאחר שנחשפה תמונה שלו מחזיק בזר בסמוך לאנדרטה לזכר חלק מהאחראים לפיגוע באולימפיאדת מינכן ב-1972, שבו נרצחו 11 ספורטאים. "הנחת הזרים של קורבין על קברי מתכנני הטבח במינכן, וההשוואה שערך בין ישראל לנאצים דורשות גינוי בפה אחד - מימין, שמאל וכל מה שביניהם".

מנהיג הלייבור, שזכה לאחרונה לביקורת בעקבות טענות על דעות אנטישמיות במפלגת הלייבור, ענה לנתניהו כי "טענותיו על הדברים שאמרתי ועשיתי הן שקר. מה שדורש גינוי בפה אחד הוא ההרג של יותר מ-160 מפגינים פלסטינים ברצועת עזה מאז חודש מרץ, בהם גם עשרות ילדים".

עוד בנושא
מנהיג הלייבור בבריטניה: ממשלה בראשותי לא תהווה איום ליהודים
התמונות חושפות: מנהיג הלייבור ביקר בקבר המחבלים מהטבח במינכן

מנהיג מפלגת הלייבור, ג'רמי קורבין במהלך עצרת במרכז לונדון 25 בינואר 2018. רויטרס
קורבין/רויטרס

קורבין הכחיש היום כי הניח זר לזכר המחבלים שתכננו את הטבח במינכן, אך הודה כי נכח באירוע שהתקיים בתוניסיה. בתגובה ראשונה לסערה שגרם קורבין, המואשם על ידי הקהילה היהודית בבריטניה באנטישמיות, אמר לרשת "סקיי ניוז: "אכן הונח זר על ידי חלק מהמשתתפים בטקס לזכרם של אלו שנהרגו בפריז ב-1992". לדבריו, "נכחתי בזמן הנחת הזר. אני לא חושב שהייתי ממש מעורב זה".

בדבריו התייחס קורבין לחיסול של בכיר באש"ף שאירע בפריז, ויוחס על ידי הפלסטינים למוסד. עם זאת, בישראל אומרים כי הוא חוסל במסגרת סכסוכים פנימיים. בלייבור התעקשו כי קורבין השתתף בטקס בבית הקברות בתוניס ב-2014 - שנה לפני שהפך למנהיג המפלגה - כדי לחלוק כבוד עם הרוגי מבצע "רגל עץ" של ישראל בתוניסיה ב-1985. עם זאת, בתמונות הוא נראה עומד עם זר פרחים ליד האנדרטה לזכר המחבלים ממינכן.

עוד באותו נושא

קורבין: השתתפתי בטקס לזכר מתכנני הטבח במינכן - אך לא הנחתי זר

לכתבה המלאה
ראש הממשלה, בנימין נתניהו בפתח ישיבית הממשלה 15 ביולי 2018. אלכס קולומויסקי, מערכת וואלה! NEWS
נתניהו/מערכת וואלה! NEWS, אלכס קולומויסקי

קורבין עומד במרכז סערה סביב טענות על היחס כלפי יהודים במפלגתו, שבראשה הוא נבחר לעמוד שנה אחרי שצולמו תמונות אלה. ארגונים יהודיים ביקרו אותו על מה שהם תיארו כ"סובלנותו כלפי האנטישמיות בלייבור". קורבין פנה אל חברי המפלגה היהודים בסרטון שבו הבטיח לסלק את האנטישמיות במפלגה "לעד". בתגובה קראה תנועת הלייבור היהודית למעשים ולא למילים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully