וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבני בראש, פריג' ונגוסה אחריה: שיאני הטיסות בכנסת ישראל

15.8.2018 / 9:04

על אף שמושבי הקיץ והחורף נמשכו כשמונה חודשים בלבד, ח"כים רבים ניצלו את מעמדם וטסו לחו"ל על חשבון ימי עבודתם. שיאנית הטיסות בתקופה זו הייתה יו"ר האופוזיציה החדשה ששהתה בחו"ל 30 ימים. מתוך 20 שיאני טיסות: רוב לחברי כנסת מהאופוזיציה

צילום: רוני כנפו, עריכת וידאו: ניר חן

על אף שכנסי הקיץ והחורף של הכנסת ה-20 נמשכו כשמונה חודשים בלבד היו ח"כים שניצלו את מעמדם וטסו לחו"ל על חשבון ימי עבודתם - כך נחשף היום (רביעי) לראשונה בוואלה! NEWS על פי נתוני הכנסת. שיאנית הטיסות בתקופה זו הייתה יו"ר האופוזיציה החדשה ציפי לבני מהמחנה הציוני. לבני שהתה בחו"ל 30 ימים בשבע טיסות שונות. טיסותיה אושרו על ידי ועדת האתיקה אף שמומנו על ידי גופים חיצוניים כמו ג'יי סטריט, קרן היסוד בטורונטו ואייפק.

הנתונים שנאספו מאגדים שני סוגים של נסיעות חברי כנסת - הראשון, נסיעות שקיבלו אישור של ועדת האתיקה. הוועדה מאשרת את כל הנסיעות במימון של גופים חיצוניים או במימון עצמי כמו נסיעות שמטרתן מתן הרצאות והשתתפות בכנסים, אך לא בכובע הרשמי המייצג את כנסת ישראל.

הסוג השני של הנסיעות מתייחס לנסיעות רשמיות של הכנסת, הנחשבות לציר חשוב בקידום יחסיה של ישראל בזירה הבינלאומית. נסיעות אלה מנוהלות על ידי המחלקה לקשרי חוץ של הכנסת, שכפופה ליו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, ומרכזת את הפעילות הבינלאומית במשכן.

עוד בוואלה! NEWS:
התפרצות העכברת בצפון: הנחלים סגורים - המטיילים בורחים
נסראללה מתרברב: "חיזבאללה חזק היום יותר מצה"ל"
היסטוריה בארה"ב: טרנסג'נדרית תתמודד על תפקיד מושלת ורמונט

ח"כ ציפי לבני  ויו"ר הכנסת, יולי אלדלשטיין בדיון על חוק הלאום בכנסת, 8 באוגוסט 2018. דוברות הכנסת – נעם ריבקין פנטון, מערכת וואלה! NEWS
30 פעמים בשבע טיסות שונות. לבני/מערכת וואלה! NEWS, דוברות הכנסת – נעם ריבקין פנטון

זו אינה הפעם הראשונה בה לבני קוטפת את המקום הראשון ברשימת הח"כים שמרבים לנסוע לחו"ל על חשבון ימי העבודה. מלשכתה נמסר בתגובה כי "לבני גאה להיות מוזמנת כמדינאית מוערכת ובעלת שם עולמי לייצג את ישראל ואת העמדות בשבילן נתן בה הציבור את אמונו. כך היא גם פוגשת משלחות ושרים שמגיעים לישראל בתיאום ולבקשת משרד החוץ. זהו חלק משליחותה הציבורית".

אל המקום השני הגיעו שני ח"כים: עיסוואי פריג' ממרצ ואברהם נגוסה מהליכוד. כל אחד מהם שהה בחו"ל למשך 24 ימים בטיסות שונות. נגוסה שהה בין היתר חמישה ימים במשלחת רשמית מטעם הכנסת בקרואטיה וכן 12 ימים בארה"ב במימון של ארגון אמריקני שמטרתו לעזור ליהודי אתיופיה. פריג' למשל טס לסין למשך חמישה ימים במימון הממשלה המקומית.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
אינפו שיאני הטיסות בכנסת. מערכת וואלה!
אינפו שיאני הטיסות בכנסת/מערכת וואלה!

ח"כ רוברט אילטוב מישראל ביתנו וח"כ מיכל רוזין ממרצ ניצבים במקום השלישי כאשר כל אחד מהם שהה 23 ימים בחו"ל בתקופה בה הכנסת עבדה. אילטוב שהה במדינות רבות באמצעות מימונים שונים של השגרירות הבינלאומית בירושלים, רפובליקת אזרבייג'ן וגופים חיצוניים נוספים. רוזין שהתה בשתי משלחות רשמיות מטעם הכנסת - באיסלנד שלושה ימים ובליטא חמישה ימים, אך הרבתה גם לטוס במימון גופים חיצוניים כמו נסיעתה לרואנדה ואוגנדה שמומנה על ידי קרן רוזה לוקסמבורג. נסיעה זו זכתה לביקורת רבה מצד הימין בישראל.

למקום הרביעי הגיע ח"כ אכרם חסון מכולנו ששהה במשך 18 ימים בחו"ל. חסון היה בתקופה זו ברומניה, מוסקבה, גרמניה, גיאורגיה וארצות הברית. אחריו, במקום החמישי, ניצבים הח"כ לשעבר יצחק הרצוג מהמחנה הציוני וח"כ עודד פורר מאותה מפלגה שטסו לחו"ל למשך 17 ימים. במקום השישי ניתן למצוא את ח"כ ישראל אייכלר מיהדות התורה ששהה במשך 16 ימים בחו"ל במימון ארגון שובו, רשת חינוך חרדית וחסידות בעלז אליה הוא משתייך.

טסים כדי לייצג את האינטרס הישראלי

חברי הכנסת סתיו שפיר, מיכל בירן וחיליק בר מהמחנה הציוני הגיעו למקום השביעי עם 15 ימים בחו"ל כל אחד. במקום השמיני מצאנו את חברי הכנסת יוסף ג'אברין מהרשימה המשותפת, אמיר אוחנה מהליכוד, ויו"ר יש עתיד יאיר לפיד שכל אחד מהם שהה בחו"ל במשך 14 ימים. אל המקום התשיעי, עם 13 ימי שהייה בחו"ל, הגיעו חברי הכנסת אלעזר שטרן ויואל רזבוזוב מיש עתיד, עמיר פרץ ויואל חסון מהמחנה הציוני ורחל עזריה מכולנו. חלק מהם נסעו במשלחות רשמיות של הכנסת.

ח"כים רבים מנצלים את הפגרות הארוכות מהם הם נהנים מדי שנה על מנת לטוס ברחבי העולם. חלקם מסבירים כי במהלך הנסיעות יש להם את ההזדמנות לייצג את האינטרס הישראלי ולקדם סדר היום שלהם, אולם הנתונים חשפו את משך הזמן בו שהו בחו"ל בזמן מושב החורף והקיץ כלומר, בזמן עבודה. על אף חשיפה זו, טיסותיהם של שרים וסגני שרים אינן גלויות באתר הכנסת והממשלה ולכן הרשימה לא כוללת אותן.

מתוך 20 שיאני טיסות בשני המושבים האחרונים של הכנסת הנוכחית, 13 הם חברי כנסת מהאופוזיציה. חברי הכנסת נוהגים להסביר כי לרוב מדובר בטיסות קצרות שנערכות בסופי שבוע בהם הם כמעט ולא מקיימים דיונים במליאה או בוועדות.

חבר הכנסת עיסאווי פריג' בכנסת, 18 ביולי 2018. ראובן קסטרו
ממשל סין מימן את נסיעותו למשך חמישה ימים. ח"כ פריג'/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully