וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההסתדרות נגד נציב רשות הכבאות: "מתבטא כמו במשטר האייתוללות"

ארגון הכבאים מאשים את הנציב שמחי בהימנעות מהסדרת שכר העובדים ועיכוב הגדלת תקציב הרווחה. ברקע חידוש צעדי המחאה שלח יו"ר הסתדרות המעו"ף מכתב חריג לנציב, שבו האשים אותו ב"התנהלות הרסנית" ואיים לפעול להדחתו. נציבות הכבאות: "הדברים אינם ראויים לתגובה"

עריכה: יאיר דניאל

המשבר בין הכבאים לבין נציב הכבאות רב-טפסר דדי שמחי שובר שיא נוסף. יו"ר ארגון הסתדרות המעו"ף, השייך להסתדרות הכללית, ארנון בר דוד שלח לפני יומיים מכתב לנציב שמחי, בו כתב כי יפעל להדיח אותו מתפקידו תוך הפעלת לחץ על השר לביטחון פנים גלעד ארדן ומנכ"ל משרדו משה אדרי.

בן דוד אף כתב לשמחי כי לא יתן יד "לרמיסת מערך הכבאות בישראל. לא נוכל לאפשר לך לעשות ככל העולה על רוחך. אני סבור כי כדאי שתסיים את תפקידך לאור כישלונותיך והתנהלותך הלעומתית וההרסנית למערך הכבאות בכלל ולמערכת יחסי העבודה בפרט". בהמשך כתב כי ארגונו "יפעל בכל האמצעים העומדים לרשותנו, ונפנה לכל מקבלי ההחלטות על מנת להתריע בטרם יעשה מאוחר מדי. אני קורא לשר לביטחון פנים ולמנכ"ל להיכנס לעובי הקורה ולהציל את מערך הכבאות ועובדיו".

לקריאה נוספת:
ההקלטות חושפות: קציני כיבוי בכירים אולצו להביע תמיכה בנציב
מרד הכבאים נמשך: הלוחמים הכריזו על "ניתוק מגע" מנציב הכבאות
מרד בטקס הסיום: עשרות כבאים מחו באמצע נאום נציב שירותי הכיבוי

כבאים חוסמים את בכניסה הראשית של נציבות כבאות והצלה בראשון לציון. 13 באוגוסט 2018. אירגון הכבאים, מערכת וואלה! NEWS
כבאים חוסמים את כניסת נציבות הכבאות בראשון לציון, היום (צילום: ארגון הכבאים)/מערכת וואלה! NEWS, אירגון הכבאים

מאז הרפורמה במערך הכבאות והכפפתו למשרד לביטחון פנים, נציגות הכבאים מנסה למנוע מהנציב שמחי לבצע מהלכים מבצעיים וארגוניים, ולשמר את כוחם בוועד העובדים. העובדים טוענים כי הם מנסים להגיע כבר תקופה להסכם באשר לתנאיהם הסוציאליים, ושמחי נעזר במשרד האוצר על מנת להרעות את תנאיהם. היום וכן ביום חמישי שעבר יצאו הכבאים להפגין וחסמו צירי תנועה מרכזיים, ואף שיבשו את פעילות מערך הקורסים וההכשרות, ומדורי כיבוי אש ורישוי עסקים בנציבות.

הכבאים דורשים להדיח את שמחי מתפקידו ומנמקים זאת בין היתר בהתנהלותו מולם. לטענתם, שמחי מנסה להפוך את ארגון העובדים למשטר צבאי תחת שלטון אימה שפועל בכוחניות כלפי העובדים, עסוק בתככנות, איומים והנהגת מדיניות של הפרד ומשול.

עוד באותו נושא

"הכבאים נשרפים": חסימות כבישים בת"א במחאה נגד נציב הכבאות

לכתבה המלאה
כבאים חוסמים את בכניסה הראשית של נציבות כבאות והצלה בראשון לציון. 13 באוגוסט 2018. אירגון הכבאות, מערכת וואלה! NEWS
שלטים בהפגנת הכבאים בראשון לציון, היום (צילום: ארגון הכבאות)/מערכת וואלה! NEWS, אירגון הכבאות

בתחילת המכתב מתארים בהסתדרות את הניסיונות לגשר בין ארגון הכבאים לנציב שמחי ללא הצלחה, כאשר לטענתם הוא מסרב כי המשרד לביטחון הפנים וההסתדרות יתערבו בגישור ההסכם. "אם ידם של הארגון וצ'יקו המנכ"ל יגעו בהסכם, אני קם והולך", אמר להם שמחי.

יתרה מזאת, במכתב עולות דוגמאות להתנהלות כוחנית של שמחי מול עובדיו. "איזה טוב עשית לטובת עובדות ועובדי מערך הכבאות. עובדות המערך אשר פנו אליך והסבו את תשומת ליבך לשכרן הנמוך נענו בתשובה חד משמעית: 'אם לא טוב לך, תעשי חישוב מסלול מחדש'".

דדי שמחי, נציב כבאות והצלה, 10 בינואר 2018. עומר שפירא, מערכת וואלה! NEWS
"משתמש בטרמינולוגיה של משטר אייתוללות". שמחי (צילום: עומר שפירא)/מערכת וואלה! NEWS, עומר שפירא

יו"ר הסתדרות המעו"ף בר דוד אף שאל את שמחי מדוע לא השתמש בכוחו על מנת לתת שכר לעובדי מערך הכבאות שהסכם השכר שלהם הסתיים מזה זמן רב, ולמה הוא לא מגדיל את תקציבי הרווחה של העובדים. "מצב הכבאות מעולם לא היה רע יותר. רוחם של עובדות ועובדי המערך בשפל חסר תקדים. מאז כניסתך לתפקיד אנחנו עדים להלך רוח של פחד, אימה וחוסר ביטחון", כתב בר דוד.

בר דוד אף הוסיף כי במהלך עבודתו שמחי משתמש בטרמינולוגיה של משטר האייתוללות האיראני, כגון "קציני המהפכה", "מהפכה" - ואף "מלחמה". בפנייתו לנציב הכבאות הוסיף כי "גם הסגל הבכיר מתפקד על דלתי ומתלונן על שלטון האימה".

מאות כבאים מכל רחבי הארץ מפגינים בשעה זו מול קרית הממשלה בתל אביב נגד נציב כבאות והצלה דדי שימחי, 6 באוגוסט 2018. ארגון הכבאים, מערכת וואלה! NEWS
מחאת הכבאים בתל אביב, בשבוע שעבר (צילום: ארגון הכבאים)/מערכת וואלה! NEWS, ארגון הכבאים

בהפגנה שקיימו היום הכבאים בנציבות הכבאות בראשון לציון, אמר יו"ר ארגון הכבאים אבי אנקורי כי "איבדנו כל אמון בנציב אשר שובר שיאים חדשים של אטימות, ניתוק וזלזול בלוחמי האש. פעולותיו האחרונות של הנציב עלולות לעלות בחיי כבאים וחיי אדם". לדבריו, הכבאים יעשו "הכל על מנת לשמור על מערך הכבאות ולמנוע את קריסתו, אבל הגיע הזמן שהגורמים הרלוונטיים יתערבו בנושא וישימו סוף למחדל".

מנציבות הכבאות וההצלה נמסר בתגובה למכתבו של בן דוד: "הדברים אינם ראויים לתגובה ואינם משקפים את המציאות. כבאות והצלה לישראל תמשיך לפעול ביתר שאת למען תושבי מדינת ישראל , להגן על תושבי העוטף, להציל חיים ורכוש, להתעצם ולפעול לשיפור התנאים ורווחתם של לוחמי אש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully