וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החוקרים הטיחו בשרי אריסון: ידעת על השוחד - וגם פעלת

13.8.2018 / 10:06

בשיחה עם וואלה! NEWS אמר גורם במשטרה כי בחקירתה של בעלת השליטה בקבוצה הוצגו לה ראיות לכך שידעה על מתן השוחד לכאורה מצד בכירים בחברה. "היא נדרשה לתת הסברים", אמר. מקורב לאריסון: "אין מצב שהיא תיתן יד למעשה אסור"

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: איתי עמרם

חוקרי המשטרה והרשות לניירות ערך חושדים כי שרי אריסון לא רק ידעה על מתן השוחד לכאורה מצד בכירים בחברת "שיכון ובינוי" השייכת לקבוצת ההשקעות שבבעלותה, אלא ביצעה פעולות אקטיביות בפרשה. החוקרים אף הציגו לאריסון בחקירתה אתמול ראיות לכאורה בנושא זה. גורם במשטרה אמר בשיחה עם וואלה! NEWS כי החקירה מתמקדת במיקומה של אריסון "על הסקאלה שבין הידיעה לפעילות שמעבר". לדבריו, "הצגנו לה ראיות לכך שהיא פעלה מעבר והיא נדרשה לתת הסברים".

בשבועות האחרונים חקרה המשטרה באזהרה את כלל הדרג הניהולי הבכיר של "שיכון ובינוי" ובראשם יו"ר מועצת המנהלים משה לחמני והמנכ"ל לשעבר עופר קוטלר. מאז הפכה החקירה לגלויה ביצעה המשטרה פעילות מדורגת ומחושבת, וכן תחקורים ומעצרים מהדרג הנמוך המעורב לכאורה בפרשה ועד לראשי הפירמידה כאשר.

לקריאה נוספת:
השוחד ב"שיכון ובינוי": אשת עסקים בכירה נחקרה באזהרה - ושוחררה
בתום חקירה בינלאומית: נעצרו ארבעה חשודים במתן שוחד לפקידים זרים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אריסון מחוץ למטה יחידת להב 433 בלוד, אתמול/מערכת וואלה!, צילום מסך

חוקרי המשטרה העריכו מראש כי לחץ על דרגי הביצוע, בהם מנהלי הכספים ואנשי השיווק בחברה יובילו לאיסוף ראיות על דרגים בכירים יותר. במשטרה וברשות לניירות ערך בודקים את החשד כי פעילותה של אריסון בוצעה באמצעות מנכ"לית הקבוצה אפרת פלד, שנחקרה אתמול במקביל לה. "היא יד ימינה של שרי אריסון והכל עובר ונעשה דרכה", אמר גורם בסביבת צוות החקירה.

מנגד, גורם המקורב לאריסון אמר אתמול בשיחה עם וואלה! NEWS, "אני שם את הראש אם ישנה מעורבות הכי קטנה של שרי בפרשה. זו האישה הכי ישרה שאני מכיר. אין מצב ולו הקטן ביותר שהיא תיתן יד למעשה אסור, זו לא האישה. המשטרה תבדוק, תחקור ותגיע למסקנה הזאת".

עוד באותו נושא

שרי אריסון נחקרה בפרשת שיכון ובינוי: "לא דבק רבב בהתנהלותה"

לכתבה המלאה
משרד שיכון ובינוי בקריית שדה התעופה. google street view, מערכת וואלה! NEWS
משרדי חברת "שיכון ובינוי" בקריית שדה התעופה/מערכת וואלה! NEWS, google street view

בהודעה שמסרה קבוצת "אריסון השקעות" אמש נמסר כי בעלת השליטה והמנכ"לית פלד "זומנו מבעוד מועד למשרדי להב 433. הן שיתפו פעולה באופן מלא וסמוכות ובטוחות כי לא דבק כל רבב בהתנהלותן - וכי זו גם תהא מסקנת גורמי האכיפה. לקבוצת אריסון אפס סובלנות לכל התנהלות בלתי תקינה. הקבוצה פעלה, פועלת ותפעל להטמעת סטנדרטים ערכיים גבוהים בכל עשייתה ותחומי השקעותיה בישראל ובעולם - ותמשיך בעשייה עם ערך מוסף לטובת הכלכלה, החברה והסביבה".

במרכז החקירה עומד החשד כי בכירים בדרג הניהולי של הקבוצה היו מודעים למתן שוחד לכאורה מצד בכירים בחברת "שיכון ובינוי" במאות מיליוני דולרים לגורמי ממשל בקניה ובמדינות נוספות באפריקה, בתמורה לקידומה במכרזי תשתיות ובנייה. עד כה נחקרו בפרשה בין היתר יהודה אלימלך, לשעבר מנכ"ל "שיכון ובינוי אס.בי.איי. תשתיות" ("SBI - סולל בונה ארצות חוץ") מקבוצת שיכון ובינוי, מחליפו, רוני פאלוך, מנהל סניף קניה בקבוצה, אלכסנדר ישיש - וכן מבקר החברה רו"ח רובי לזרוב, בחשד שידע על תשלומי השוחד לעובדי הציבור, סייע בהסתרתם ואף "הדריך" לכאורה את איש הכספים בקניה כיצד להסוות את מנגנון השוחד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully