וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השוחד ב"שיכון ובינוי": אשת עסקים בכירה נחקרה באזהרה - ושוחררה

12.8.2018 / 19:08

יחד עם אשת העסקים נחקרה בכירה נוספת בחברה. על פי החשד, במסגרת הפרשה הועברו תשלומי שוחד לנציגי ממשל זרים שיועדו לאפשר ביצועם של מיזמי בנייה בהיקף של מאות מיליוני דולרים באפריקה. המשטרה בודקת אם ב"קבוצת אריסון", שקנתה את "שיכון ובינוי", ידעו על השוחד שניתן

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: איתי עמרם

אשת עסקים בכירה נחקרה מאז שעות הבוקר (ראשון) באזהרה במשרדי להב 433 בלוד במסגרת חקירת פרשת השוחד של חברת "שיכון ובינוי", שבה הועברו לכאורה תשלומי שוחד לנציגי ממשל זרים. בתום החקירה שארכה שעות רבות, אשת העסקים שוחררה בתנאים מגבילים, בהם איסור יציאה מהארץ ואיסור יצירת קשר עם מעורבים נוספים במשך שבועיים.

יחד עם אשת העסקים נחקרה גם בכירה נוספת בחברה. על פי החשד, תשלומי השוחד במסגרת הפרשה יועדו לאפשר ביצועם של מיזמי בנייה בהיקף של מאות מיליוני דולרים בקניה ובמדינות נוספות בעולם.

החקירה מתנהלת במשטרת ישראל בשיתוף עם רשות ניירות ערך, גורמי אכיפה בינלאומיים, ובליווי פרקליטות מיסוי וכלכלה. במסגרת חקירת הפרשה, נעצרו לחקירה שורת בכירים בהווה ובעבר בחברה. בין השאר, נעצרו יהודה אלימלך, לשעבר מנכ"ל "שיכון ובינוי אס.בי.איי. תשתיות" ("SBI - סולל בונה ארצות חוץ") מקבוצת שיכון ובינוי, מחליפו, רוני פאלוך ומנהל סניף קניה בקבוצה, אלכסנדר ישיש.

פרשת השוחד ב"שיכון ובינוי" -  אשת עסקים בכירה נחקרה במשך שעות תחת אזהרה ושוחררה בתנאים מגבילים. אתר רשמי
החקירה מסתעפת. אשת העסקים אחרי חקירתה/אתר רשמי

בסבב המעצרים השני, לפני כחצי שנה, נעצר רואה חשבון רובי לזרוב, המבקר של החברה, שלכאורה ידע על תשלומי השוחד לעובדי הציבור, סייע בהסתרת ואף "הדריך" לכאורה את איש הכספים בקניה כיצד להסוות את מנגנון השוחד.

לזרוב נעצר יחד עם שלושה מנהלים בכירים לשעבר בחברה - בהם מנכ"ל שיכון ובינוי לשעבר, עופר קוטלר - החשודים בביצוע עבירות של מתן שוחד לעובד ציבור זר, רישום כוזב במסמכי תאגיד, קבלת דבר במירמה, ועבירות על חוק איסור הלבנת הון. איש העסקים הישראלי-אמריקני נתי סיידוף רכש בשבוע שעבר משרי אריסון את השליטה ב-47.5% מ"שיכון ובינוי". הוא שילם על כך 1.1 מיליארד שקלים.

עוד בוואלה!

מוושינגטון ועד ניו מקסיקו: כמאה שריפות משתוללות ברחבי ארה"ב

לכתבה המלאה
משרד שיכון ובינוי בקריית שדה התעופה. google street view, מערכת וואלה! NEWS
משרדי שיכון ובינוי, בקריית שדה התעופה/מערכת וואלה! NEWS, google street view

חוקרי המשטרה והרשות לניירות ערך בודקים חשד כי הדרגים הניהוליים הבכירים ביותר בקבוצת אריסון היו מודעים לשוחד בחברת "שיכון ובינוי", שניתן בהיקפים גדולים לגורמי ממשל בקניה ובמדינות נוספות באפריקה, בתמורה לקידום זכיות של החברה במכרזים של תשתיות ובניה ביבשת השחורה.

החקירה החלה ביחידה הארצית לחקירות הונאה, אולם בעקבות החשד כי קבוצת אריסון נמנעה ממתן דיווח אמת לבורסה, הוכנסו לחקירה גם אנשי הרשות לניירות ערך.

בשבועות האחרונים נחקרו באזהרה בכירי קבוצת "שיכון ובינוי", בהם יו"ר מועצת המנהלים משה לחמני והמנכ"ל לשעבר עופר קוטלר, בחשד שקיבלו הנחיות מדרגים גבוהים יותר על הטיפול במכרזים. כעת נחקרות שתי נשות העסקים הבכירות, הנשאלות על היקף המעורבות של דרגי הניהול של קבוצת אריסון בפרשה.

(עדכון ראשון 10:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully