וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרי אריסון נחקרה בפרשת שיכון ובינוי: "לא דבק רבב בהתנהלותה"

12.8.2018 / 19:45

בפרשה נחקרה גם אפרת פלד, בכירה ב"אריסון השקעות". המשטרה חוקרת אם הבכירות ידעו על תשלומי שוחד שהועברו לכאורה מ"שיכון ובינוי" לנציגי ממשל זרים, שיועדו לאפשר מיזמי בנייה במיליוני דולרים באפריקה

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: איתי עמרם

אשת העסקים הבכירה שנחקרה היום (ראשון) בפרשת שיכון ובינוי היא שרי אריסון. החקירה ארכה שעות רבות במשרדי להב 433 שבלוד ובסיומה היא שוחררה בתנאים מגבילים, לפיהם בין השאר נאסר עליה לצאת לחו"ל וכן ליצור קשר עם מעורבים אחרים בפרשה. יחד עם אריסון נחקרה גם אפרת פלד, מנכ"לית אריסון השקעות.

מקבוצת אריסון נמסר זמן קצר לאחר שהסתיימה החקירה כי "שרי אריסון ואפרת פלד זומנו מבעוד מועד למשרדי להב 433. הן שיתפו פעולה באופן מלא וסמוכות ובטוחות כי לא דבק כל רבב בהתנהלותן - וכי זו גם תהא מסקנת גורמי האכיפה. לקבוצת אריסון אפס סובלנות לכל התנהלות בלתי תקינה. הקבוצה פעלה, פועלת ותפעל להטמעת סטנדרטים ערכיים גבוהים בכל עשייתה ותחומי השקעותיה בישראל ובעולם - ותמשיך בעשייה עם ערך מוסף לטובת הכלכלה, החברה והסביבה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אריסון בצאתה מהחקירה, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

החקירה מתנהלת במשטרת ישראל בשיתוף עם רשות ניירות ערך, גורמי אכיפה בינלאומיים, ובליווי פרקליטות מיסוי וכלכלה. במסגרת חקירת הפרשה, נעצרו לחקירה שורת בכירים בהווה ובעבר בחברה. בין השאר, נעצרו יהודה אלימלך, לשעבר מנכ"ל "שיכון ובינוי אס.בי.איי. תשתיות" ("SBI - סולל בונה ארצות חוץ") מקבוצת שיכון ובינוי, מחליפו, רוני פאלוך ומנהל סניף קניה בקבוצה, אלכסנדר ישיש.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
משרד שיכון ובינוי בקריית שדה התעופה. google street view, מערכת וואלה! NEWS
משרדי שיכון ובינוי, בקריית שדה התעופה/מערכת וואלה! NEWS, google street view

בסבב המעצרים השני, לפני כחצי שנה, נעצר רואה חשבון רובי לזרוב, המבקר של החברה, שלכאורה ידע על תשלומי השוחד לעובדי הציבור, סייע בהסתרת ואף "הדריך" לכאורה את איש הכספים בקניה כיצד להסוות את מנגנון השוחד.

לזרוב נעצר יחד עם שלושה מנהלים בכירים לשעבר בחברה - בהם מנכ"ל שיכון ובינוי לשעבר, עופר קוטלר - החשודים בביצוע עבירות של מתן שוחד לעובד ציבור זר, רישום כוזב במסמכי תאגיד, קבלת דבר במירמה, ועבירות על חוק איסור הלבנת הון. איש העסקים הישראלי-אמריקני נתי סיידוף רכש בשבוע שעבר משרי אריסון את השליטה ב-47.5% מ"שיכון ובינוי". הוא שילם על כך 1.1 מיליארד שקלים.

חוקרי המשטרה והרשות לניירות ערך בודקים חשד כי הדרגים הניהוליים הבכירים ביותר בקבוצת אריסון היו מודעים לשוחד בחברת "שיכון ובינוי", שניתן בהיקפים גדולים לגורמי ממשל בקניה ובמדינות נוספות באפריקה, בתמורה לקידום זכיות של החברה במכרזים של תשתיות ובניה באפריקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully