וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשרות אלפי לוחמים מיומנים: צבא המורדים שמקים ארדואן כדי לבלום את אסד

12.8.2018 / 22:23

המורדים הסורים מקימים "צבא לאומי" בסיוע טורקיה, שעלול להוות מכשול ארוך-טווח עבור הנשיא אסד. המאמץ להקים כוח מאוחד נמצא בלב התכניות של האופוזיציה להבטיח טריטוריה בצפון-מערב המדינה, שנותרה המעוז הגדול האחרון של המורדים בסוריה

צילום: רויטרס, עריכה: איתי עמרם

המורדים הסורים מקימים "צבא לאומי" בסיוע טורקיה, שעלול להוות מכשול ארוך-טווח עבורו של השליט בשאר אסד - בהנחה שהם יצליחו לסיים את הפילוג ביניהם. המאמץ להקים כוח מאוחד נמצא בלב התכניות של האופוזיציה להבטיח טריטוריה בצפון-מערב המדינה, שנותרה המעוז הגדול האחרון של המורדים בסוריה.

הנוכחות הטורקית בשטח עזרה במניעת מתקפה של המשטר, שהבטיח להשיב כל "סנטימטר" משטחה של סוריה, אך יתקשה לעשות זאת בצפון-מערב המדינה גם אחרי שרשרת הניצחונות שלו. טורקיה תמכה בכוחות הסורים לא רק בבנייה מחודשת של בתי ספר ובתי חולים. לפחות חמישה סניפים של רשות הדואר הטורקית נפתחו באזור.

עוד בוואלה! NEWS:
מבנים קרסו: 39 הרוגים בפיצוץ במצבור תחמושת בצפון סוריה
מטוס התרסק באינדונזיה: כל הנוסעים נהרגו, רק ילד בן 12 שרד
בריטית נעצרה עם בתה בת ה-4 בדובאי - כי שתתה יין בטיסה

לוחמי ה"צבא הלאומי" בחסות טורקית בטקס הסיום בעיר אל-באב בסוריה. רויטרס, רויטרס
לוחמי ה"צבא הלאומי" בטקס הסיום בעיר אל-באב בסוריה/רויטרס, רויטרס

קולונל הייתם אפיסי, מפקד "הצבא הלאומי", אמר כי הצבת הכוח הייתה משימה לא פשוטה במהלך השנה האחרונה. "אנחנו נמצאים בהתחלה. נתקלנו בהרבה בעיות אבל אנחנו פועלים על מנת להתגבר עליהם", אמר אפיסי.

לאחרונה נאלץ אפיסי להורות ללוחמים להפסיק "לפתוח באש באופן אקראי", ללבוש מדים ולשתף פעולה עם משטרה צבאית חדשה שמייצגת את "כוח החוק והצדק". בנוסף, הכוח ספג תקיפה ב-5 באוגוסט בה נפצעו כמה חיילים במהלך טקס הסיום שלהם בעיר אל-באב. אפיסי אמר כי התקיפה בוצעה על ידי "אויב המהפכה". התוקף זוהה אך אפיסי סירב לציין במי מדובר.

"הצבא הלאומי" מונה 35 אלף לוחמים שמוצבים באחד האזורים הגדולים ביותר בו נהרגו מאות אלפי בני אדם וממנו נאלצו להתפנות 11 מיליון איש במהלך שבע השנים האחרונות.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
מפקד ה"צבא הלאומי" בחסות טורקית, הייתם אפיסי. רויטרס, רויטרס
מפקד "הצבא הלאומי", הייתם אפיסי/רויטרס, רויטרס

רבים מהמאמצים לאיחוד המורדים נכשלו, לעיתים על ידי יריבים מקומיים ולעיתים על ידי מדינות חיצוניות שגיבו את המורדים במלחמה בסוריה. הצבא הלאומי עשוי להיות שונה בשל נוכחותה של טורקיה באזור.

צבא טורקיה נכנס לצפון-מערב סוריה בשני מבצעים. בפעם הראשונה במבצע שהחל בשנת 2016, במהלכו הסיג את כוחות המורדים מהאזור שבין עזאז וג'רבלוס. במבצע השני הצליח הצבא לכבוש את מחוז אפרין מידי המיליציות הכורדיות בתחילת 2018.

לוחמי ה"צבא הלאומי" בחסות טורקית בטקס הסיום בעיר אל-באב בסוריה. רויטרס, רויטרס
הצבא מונה 35 אלף לוחמים/רויטרס, רויטרס

האזור חשוב עבור טורקיה מפני שכוחות הכורדים מהווים עבורה איום לאומי. טורקיה רואה במיליציות כהרחבה של מפלגת הפועלים הכורדים (PKK) שערכה התקוממויות במדינה במשך שלושה עשורים.

יחד עם זאת, אסד אמר כי טורקיה כובשת את סוריה באופן לא חוקי. "כל התמיכה עבור הצבא הלאומי מגיעה מטורקיה, אין מדינות אחרות ששותפות לכך", הוסיף. אסד ציין כי לצבא הלאומי הוגדרו שלושה אויבים: אסד עצמו, מפלגת הפועלים הכורדים ודאעש.

טורקיה הקימה גם 12 מוצבים במחוז אידליב שנמצא דרום-מערבית למחוז איפרין, בהמשך להסכם שנחתם עם רוסיה ואיראן. המטרה המוצהרת למהלך זה היא לקיים הסכם שימנע הסלמה באזור. בתוך כך, אסד ציין כי אידליב עשויה להיות המטרה הבאה שלו. גם אפיסי אמר כי הצבא הלאומי יכול לפעול במהירות באזור אם יהיה בכך צורך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully