וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבנים קרסו: 39 הרוגים בפיצוץ במצבור תחמושת בצפון סוריה

12.8.2018 / 18:12

הארגון הסורי לזכויות אדם דיווח כי הפיצוץ המסתורי אירע באזור מגורים בעיר סרמדה שבאידליב, ולפי כתב זר שהיה בשטח, שני בניינים התמוטטו. בימים האחרונים הגביר אסד את תקיפותיו באזור

צילום: שלומי גבאי, עריכה: שניר דבוש

לפחות 39 בני אדם נהרגו בפיצוץ במצבור נשק באזור שבשליטת המורדים בצפון-מערב סוריה - כך מסר היום (ראשון) הארגון הסורי לזכויות אדם. כתב של סוכנות הידיעות הצרפתית שנכח באתר הפיצוץ בסרמדה שבמחוז אידליב הגובל בטורקיה סיפר כי הפיצוץ גרם לשני מבנים להתמוטט.

אנשי הצלה של "הקסדות הלבנות" חילצו גופות רבות מההריסות, כולל של נשים וילדים, אך גם הצליחו לחלץ כמה אנשים בחיים. התחמושת הוחזקה במבני מגורים, אך לפי הארגון הסורי לזכויות אדם, שמושבו בבריטניה, סיבת הפיצוץ איננה ידועה.

אידליב היא המעוז האחרון הגדול של המורדים בסוריה, והשליטה בו מפולגת בין פלגים הנחשבים למתונים ונתמכים על ידי טורקיה, לבין תחריר א-שאם הג'יהאדיסטי, שנקרא בעבר ג'בהת א-נוסרה והיה חלק מאל-קאעדה.

מבני מגורים שקרסו בעקבות פיצוץ מצבוק נשק בעיר סרמדה, אידליב, סוריה, 12 באוגוסט 2018. טוויטר, אתר רשמי
שרידי המבנים שקרסו/אתר רשמי, טוויטר

בחודשים האחרונים אירעו סדרת פיצוצים והתנקשויות במחוז נגד גורמים בשורות המורדים. על חלקם קיבל אחריות ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש), שמפעיל תאים רדומים באידליב, אך אחרים היו תוצאה של לחימה פנימית בתוך האופוזיציה.

המשטר מחזיק בפיסת טריטוריה קטנה בדרום-מערב המחוז, ובימים האחרונים הוא הגביר את תקיפותיו האוויריות באזור לקראת מתקפה אפשרית. הנשיא בשאר אסד הבטיח להשיב לידיו את כל שטחה של סוריה, אולם נוכחותה של טורקיה באידליב צפויה להקשות על תכניותיו של אסד הנתמך בידי רוסיה.

(עדכון ראשון 16:27)

אנשי "הקסדות הלבנות" מחלצים ניצולים מההריסות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully