וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"קהל שבוי": עבודות הקו לירושלים הותירו נוסעים ברכבת על הרציפים

12.8.2018 / 10:50

עומס בקרונות, עיכובים בהגעת הרכבות ואיסור על העלאת אופניים - אלה חלק מההשלכות של סגירת מסילות ברחבי הארץ על הנוסעים המסתמכים על רכבת ישראל כדי להגיע למחוז חפצם. "למה צריך לפתוח ככה את השבוע?"

צילום: אנשי הדממה

שיבושים נרחבים בתנועת הרכבות הבוקר (ראשון) הוציאו מהנוסעים הזעומים תגובות חריפות, בפתח שבוע העבודה. "אין מקום ברכבת, דוחסים אנשים, כזה עוד לא היה, אפילו אצלכם, מסוג הדברים שיש בהודו וסין. העלה לי קונוטציות לא נעימות מההיסטוריה", כתב בפייסבוק הנוסע ארז דין, שנאלץ לעמוד בצפיפות ודחוק לאורך הנסיעה.

המחזה הזה אינו צפוי להשתנות במהלך השבוע הקרוב. חברת רכבת ישראל הודיעה בשבוע שעבר על כוונה לסגור החל מלילה מסילה אחת מבין שתיים במקטע המסילות שבין תחנות תל-אביב לתחנות מודיעין למשך שבוע ימים, עקב עבודות תשתית לקראת פתיחת הקו המהיר לירושלים. בתחנת לוד למשל, נאלצו נוסעים הנוהגים להתפלל את תפילת שחרית מדי בוקר ברכבת להתפלל ברציף בשל השיבושים שנכפו עליהם.

עוד בוואלה! NEWS:
דגלי פלסטין ורבבות מפגינים: מחאת חוק הלאום בתל אביב
שרי אריסון נחקרה בפרשת שיכון ובינוי: "לא דבק רבב בהתנהלותה"
מנהיג ה-KKK וניאו-נאצים: עצרת הימין שמדאיגה את וושינגטון

נוסעים שנתקעו על הרציף בתחנת הרכבת בלוד בשל עומסים, 12 באוגוסט 2018. קבוצת "מדברים תקשורת", מערכת וואלה!
מתפללים על הרציף בתחנת לוד, הבוקר/מערכת וואלה!, קבוצת "מדברים תקשורת"

לצערם הרב של הנוסעים סגירת המסילה במרכז השפיעה כבר הבוקר על לוחות הזמנים ברחבי הארץ. "לא ידעתי שפתחו סאונה ברכבת", סיפר בשיחה עם וואלה! NEWS נ', אזרח עובד צה"ל שעושה את דרכו מדי בוקר מתחנות חיפה לאחד הבסיסים במרכז הארץ.

"הגעתי כמו בכל יום ראשון לתחנת חיפה מרכז השמונה, שם אני תופס רכבת מהירה לתחנות תל אביב, בדרך כלל בשעות האלה יש מקומות ישיבה, שלא נדבר על רציפים יחסית פנויים, אך לצערי המצב היה קשה מאוד", סיפר נ'. "כבר מהרגע שנפתחו הקרונות ראינו בעיקר שאין מקום לזוז, וישיבה בעת הנסיעה היא בגדר חלום. לא הגיוני שבכל פעם שברכבת יצאו לתקופה של עבודות תשתית, הנוסעים הפשוטים יפגעו מכך, נמאס להגיע לצבא רטובים מזיעה, לא מספיק הטמפרטורות גבוהות בחוץ, עכשיו גם מד העצבים עולה, למה אנחנו צריכים לפתוח ככה את השבוע".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

השיבושים בקו בירושלים השפיעו גם על שאר הארץ

בהודעה שהפיצו ברכבת ישראל על השיבושים הצפויים נכתב כי העבודות לקראת פתיחת הקו המהיר לירושלים ישפיעו על מסלולן וזמינותן של הרכבות הפעילות. "בקו נהריה-תל אביב-נתב"ג-מודיעין יעבור הקו לפעול אחת לשעה ולא פעמיים בשעה", נכתב בלקוניות. בשל כך, הרכבת הראשונה מדי שעה מנהריה תופעל כסדרה, והרכבת השנייה בכל שעה, תסיים ותתחיל את נסיעתה בתחנת תל אביב סבידור מרכז. החברה ציינה בהודעה כי תפעיל מערך היסעים בחינם בין תחנת סבידור לתחנת נתב"ג.

גם הנוסעים בקו כרמיאל-באר שבע ירגישו את השיבושים בשל העבודות. הנוסעים אל ומתחנות כרמיאל ואחיהוד יעשו שימוש בקו חיפה-כרמיאל ויאלצו להחליף רכבות בתחנת חיפה מרכז השמונה. וכך גם נוסעי הקווים בין נתניה לרחובות ולאשקלון ומנתניה לבית שמש.

נוסעים שנתקעו על הרציף בתחנת הרכבת בלוד בשל עומסים, 12 באוגוסט 2018. קבוצת "מדברים תקשורת", מערכת וואלה!
נוסעים ממתינים על הרציף בתחנת לוד, הבוקר/מערכת וואלה!, קבוצת "מדברים תקשורת"

במהלך ימי העבודות יתגבר משרד התחבורה את קווי התחבורה הציבורית הסדירים. ברכבת אף ציינו כי עקב השינויים ותדירות הרכבות שתקטן בקווים, דבר שיוביל לעומסים, הם לא יאשרו להעלות אופניים מכל סוג שהוא לרכבות, באף תחנה בשעות העומס, משש ועד תשע בבוקר ומשלוש אחר הצהריים ועד שבע בערב.

דן אריאל שעובד במפרץ חיפה הפנה אצבע מאשימה לשר התחבורה והמודיעין ישראל כץ. "הוא בשנת בחירות ויעשה הכול כדי לפגוע בקולות העתידיים שלו", האשים אריאל. "הוא הבטיח שתהיה בקרוב רכבת מהירה לירושלים והוא יעשה הכול כדי שתהיה לפני שנגיע לקלפיות. אז מה אם הוא טעה והטעה שהעבודות יסתיימו עד פסח, עכשיו הוא הבטיח סוכות, לא משנה שאנחנו נוסעי הרכבת הסובלים, קהל שבוי של ממש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully