וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אנשים יפים כשהם מחייכים": המחווה לאחיה שטבע למוות בירדן

12.8.2018 / 8:15

אחרי שאיבדו את חברם, אחיה ערקי בן ה-14, חבריו לתנועת הנוער במושב בני ראם החליטו לקרוא לקייטנה על שמו. הם סיפרו עליו כי "היה לו לב זהב, הוא שם את החברים לפניו". אביו ספד לו: "החלטנו להמשיך את החיים, צריך להסתכל על החיים ממקום של תקווה ואור"

צילום: המרכז הרפואי זיו

שבוע אחרי שאחיה ערקי בן ה-14 טבע למוות במי אתר הירדנית שבנהר הירדן, החליטו חבריו מתנועת הנוער במושב בני ראם לבצע עבורו מחווה מיוחדת במינה. במושב, שבתחומי המועצה האזורית נחל שורק שבשפלה, נפתחה קייטנת איל"ן המסורתית. זה יותר מעשור שהמדריכים מלווים את חניכי האיגוד הישראלי לילדים נפגעים בפעילויות מגוונות ברחבי הארץ. אחיה היה אמור להיות השנה אחד מהמדריכים בעצמו - ובמושב החליטו כי מעתה תיקרא הקייטנה על שמו.

לדברי נירית, חברת המושב ואחת ממארגנות הקייטנה, "אחיה היה עלם חמודות שטבע בירדנית רק בשבוע שעבר. הוא היה צריך להיות מדריך בקייטנה. ההחלטה לקיים את הקייטנה לא הייתה פשוטה אבל הייתה נכונה. לא להאמין איזה כוחות נפש יש לבני הנוער".

עוד בוואלה! NEWS:
בלגיה שוברת שיאים: ילדים בני 9 ו-11 מתו בהמתת חסד
קיבוץ רפאים: אחרי הרקטות - התושבים שנמלטו בניסיון למצוא שקט
דיווח: איראן ערכה ניסוי בטיל בליסטי לפני חידוש הסנקציות

אחיה ערקי קפץ מגשר לירדנית ה-1 באוגוסט 2018. -, מערכת וואלה! NEWS
"השמחה והכרת התודה היו התכונות המאפיינות שלו". ערקי/מערכת וואלה! NEWS, -

במהלך ימי הקייטנה התבקשו חבריו של אחיה להגיד מי הוא היה בשבילם. בין היתר סיפרו עליו כי: "היה לו לב של זהב. הוא היה שקט וצנוע מאוד. לא ניסה להתבלט בכוח למרות שהיה מאוד מוכשר מבחינה מוזיקלית ואתלטית. הוא היה ילד טוב, הייתה לו את הדרך שלו והוא לא היה נגרר. בחיים לא היית שומעת אותו מקלל".

חבריו הוסיפו כי אחיה "תמיד הקפיד לקום לכל תפילה, אפילו בחופש. גם כשעושים שטויות הוא לא היה נגרר, היה לא כוח רצון מטורף, אם היה ננעל על משהו היה עושה אותו שמסיים. ילד טוב ממש ותמיד שם את החברים לפניו ותמיד עם חיוך. השמחה והכרת התודה היו התכונות המאפיינות שלו". הם אמרו כי הם ייקחו את ממנו את השמחה ואת כוח הרצון שהיו לו, אך בעיקר את המוטו שלו: "אנשים יפים יותר כשהם מחייכים - אז תחייכו". חבריו אמרו כי "לא נשכח אותו לעולם".

עוד באותו נושא

אסון בטיול בצפון: אחיה בן ה-14 קפץ ראש לירדנית - וטבע למוות

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
מסורת של יותר מעשור. קייטנת איל"ן בבני ראם/מערכת וואלה, צילום מסך

החברים נזכרו איך נולד המפגש עם אחיה שהסתיים באסון. "העלינו תמונה לאינסטגרם שאנחנו בירדנית. אחיה שלח הודעה: 'חכו לי, אני מגיע'. ההורים שלו הקפיצו אותו ונפגשנו". בהמשך היום, הם סיפרו, "אחיה רצה לעשות סלטה אחורית, ואמר שהוא קצת חושש. כשהוא קפץ הוא פגע באחד מהנערים שהיו במים, ומהפגיעה נפתח לאותו הבחור הראש. כולנו יצאנו מהמים והתחלנו לטפל בבחור שנפגע ובמקביל חיפשנו את אחיה".

הם הוסיפו: "רק אחרי דקות ארוכות החלטנו לחפש גם במים. לא האמנו שהוא שם. המים היו מאוד עמוקים ועכורים. כמה מאיתנו החליטו לצלול, עד שהרגישו אותו בקרקעית ומשו אותו החוצה. הוא כבר איבד דקות יקרות".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
אחיה היה אמור להיות מדריך - הקייטנה נקראה על שמו/מערכת וואלה, צילום מסך

בערב יום חמישי שבו הגיע המחזור הנוכחי של הקייטנה לסיומו, אביו של אחיה, הרב יניב ערקי, נשא דברים והצליח לרגש את הנוכחים. "החלטנו להמשיך את החיים. אחיה השאיר לנו משנה והמשנה שלו אומרת - אל תיתן לעולם לשנות את החיוך שלך, אלא תן לחיוך שלך לשנות את העולם. כדי לשנות את חוסר הוודאות שקיים בעולם, צריך להסתכל ממקום של תקווה ושל אור. איך מתקדמים כשאומרים לך כשהילד שלך נפטר? אנחנו לא שואלים למה זה קרה אלא מה צריך לעשות כדי להתקדם קדימה".

האב הוסיף כי "זה לא ברור מאליו שחבר'ה כאלה צעירים עם מעטפת כזאת גדולה מצליחים להגיע למקומות כאלה גבוהים". בסיום האירוע המארגנים ביקשו להודות למארגנים, המתנדבים, תושבי המושב וראש המועצה אלי אסקוזידו על עזרתם בהפעלת הקייטנה שתיקרא מעתה על שמו של אחיה ערקי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
טיול ג'יפים של משתתפי הקייטנה/מערכת וואלה, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
פעילות בקייטנה/מערכת וואלה, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully