וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האו"ם: סין מחזיקה במחנות לחינוך מחדש יותר ממיליון מוסלמים

11.8.2018 / 1:05

בדיון מיוחד פורסם דוח שהתבסס על שורה ארוכה של עדויות ולפיהן הממשל הקומוניסטי הפך את מחוז שינג'יאנג שבו חי המיעוט האויגורי ל"מחנה מעצר ענק אפוך מסתורין". לפי הדוח, המקום הפך "לאזור ללא זכויות"

צילום: CNN, עריכה: שניר דבוש

סין מחזיקה יותר ממיליון מוסלמים מקרב המיעוט האתני האויגורי במחנות מעצר סודיים - כך קבע אמש (שישי) דוח של האו"ם, שהתבסס על דיווחים מהימנים רבים, כהגדרתו. גאי מקדוגל, נציגה בוועד למיגור אפליה גזעית של האו"ם, ציטטה הערכות ולפיהן שני מיליון אויגורים ומיעוטים מוסלמיים אחרים נשלחו "למחנות פוליטיים לחינוך מחדש" במחוז שינג'יאנג האוטונומי שבמערב המדינה.

דגימות דנ"א וסוגי דם: סין מרחיבה את המעקב אחרי המוסלמים

"אנחנו מודאגים מאוד מהדיווחים הרבים והמימנים שקיבלנו ולפיהם בשם המאבק בקיצונות הדתית ושמירה על היציבות החברתית, המחוז הפך למשהו שמזכיר מחנה מעצר ענק אפוף מסתורין, סוג של 'אזור ללא זכויות'", אמרה בפתח דיון שגרתי על מצב זכויות האדם בסין, שיימשך יומיים ויעסוק גם במושבות הונג קונג ומקאו.

סין טוענת כי המחוז נתון לסכנה משמעותית מצד פעילי אסלאם קיצוני ובדלנים, המתכננים לבצע מתקפות כדי לגרום למתיחות בין המיעוט האויגורי המוסלמי ברובו לבין בני ההאן, הקבוצה האתנית השלטת בסין. המשלחת הסינית לדיונים, שיתחדשו ביום שני, לא הגיבה לדבריה של מקדוגל.

הנציגות האמריקנית באו"ם הביעה דאגה מהדיווחים על הדיכוי המחריף של האויגורים והמיעוטים המוסלמיים האחרים בסין. "אנחנו קוראים לסין לחדול מהמדיניות הלא יעילה שלה ולשחרר את כל אלו שנעצרו בצורה שרירותית", נכתב בחשבון הטוויטר של הנציגות.

לקריאה נוספת בנושא
הפגנה חריגה בסין: מאות מוסלמים מנסים למנוע הרס מסגד
המלחמה של סין בנצרות

סין הטילה הגבלות על האויגורים במטרה להיאבק באסלאם הקיצוני. רויטרס
נרדפים על ידי השלטונות. אויגורים במחוז שינג'יאנג, 2017/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully