וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דגימות דנ"א וסוגי דם: סין מרחיבה את המעקב אחרי המוסלמים

13.12.2017 / 18:57

במסווה של תכנית בריאות לכלל הציבור, הרשויות במחוז שינג'יאנג, שבו אירעו עימותים אלימים עם בדלנים מוסלמים, החלו לאסוף מידע ביומטרי על כלל האוכלוסייה. "הפרה בוטה של הנורמות הבינלאומיות"

סין הטילה הגבלות על האויגורים במטרה להיאבק באסלאם הקיצוני. רויטרס
הרשויות מדכאות את התרבות המקומית. תושבים אויגורים בשינג'יאנג/רויטרס

הרשויות בסין החלו לאסוף דגימות דנ"א ומידע ביומטרי אחר מכלל אוכלוסיית מחוז שינג'יאנג, שבו מתגוררים מוסלמים – כך דיווח היום (רביעי) ארגון משמר זכויות האדם, שכינה את המדיניות הפרה חמורה של החוק הבינלאומי.

מאות אנשים נהרגו בשנים האחרונות במחוז האוטונומי שבמערב המדינה בעימותים בין האויגורים, קבוצת מיעוט אתנית שרובה מוסלמית, לבין קבוצת הרוב ההאן הסינים. בבייג'ינג מטילים את האשמה במעשי האלימות על קבוצות בדלניות הפועלות באזור למען הקמת מדינה עצמאית.

בעקבות האלימות, נקטו הרשויות צעדים ביטחוניים, כולל פריסת כוחות משטרה רבים, לצד דיכוי תרבותי ודתי והפעלת אמצעי מעקב נרחבים.

לקריאה נוספת בנושא
מעקב מצולם ואיסור על זקן ורעלות: כך נאבקת סין במוסלמים קיצונים
הרשויות בסין למוסלמים: מסרו את ספרי הקוראן - או שתענשו

סין הטילה הגבלות על האויגורים במטרה להיאבק באסלאם הקיצוני. רויטרס
כוחות רבים נפרסו במחוז בעקבות עימותים אלימים/רויטרס

לפי ארגון משמר זכויות האדם שבסיסו בניו יורק, מסמך ממשלתי הראה כי המשטרה המקומית אחראית לאיסוף תמונות, טביעות אצבע, זיהוי קשתיות עיניים ומידע על משק הבית. רשויות הבריאות אמונות על איסוף דגימות דנ"א ומידע על סוגי הדם כחלק מתכנית "בדיקות רפואיות לכולם".

"תכנית האיסוף מכלל האוכלוסייה, כולל דגימות דנ"א, היא הפרה חמורה של הנורמות הבינלאומית סביב זכויות אדם, והיא אפילו יותר מטרידה מאחר שהיא נעשית במסווה של תכנית בריאות חינם", מסרה מנהלת האגף האחראי על סין בארגון, סופי ריצ'רדסון.

עוד באותו נושא

31 נהרגו בסין בפיגוע בשוק הומה במערב המדינה

לכתבה המלאה

התושבים חוששים מלהיות מסומנים

לפי התכנית שפורסמה ביולי באינטרנט על ידי הממשל המקומי בעיר אקסו, מטרותיה העיקריות הן לאסוף מידע ביומטרי מכל האנשים בני 12 עד 65 ולאמת את הרכב אוכלוסיית המחוז במטרה ליצור מאגר מידע. עוד נאמר כי יש לאסוף מידע על "גורמים אינדיבידואליים בעלי עדיפות גבוהה" – מונח שבו משתמש הממשלה כדי לתאר גורמים שהיא מגדירה סיכון ביטחוני - ללא קשר לגילם.

בתכנית נקבע כי על עובדי הממשל "לשמור בתוקף על זכויותיהם החוקיות של התושבים", אולם היא לא מציינת את הצורך ליידע את התושבים על הקמפיין או כל אפשרות לסרב לקחת חלק בו.

בארגון משמר זכויות האדם ציטטו תושב במחוז שסיפר כי הוא חושש להיות מסומן כגורם "לא נאמן פוליטית" אם הוא לא ישתתף בתכנית. לדברי התושב, שלא זוהה בדוח של הארגון, הוא לא קיבל שום תוצאות על אותן בדיקות רפואיות לכאורה.

לפי התקשורת הממלכתית, ההשתתפות בתכנית היא מבחירה. סוכנות הידיעות הרשמית שינחואה דיווחה בחודש שעבר כי כלל 18.8 מיליון התושבים במחוז עברו בדיקות רפואיות.

דובר משרד החוץ של סין לו קנג האשים את ארגון משמר זכויות האדם בהצהרות "שקריות". לדבריו, המצב באזור נותר יציב. גורמים רשמיים במחוז סירבו להגיב לדיווח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully