וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעקב מצולם ואיסור על זקן ורעלות: כך נאבקת סין במוסלמים קיצונים

1.4.2017 / 13:54

הממשלה בבייג'ינג מחריפה את ההגבלות על המיעוט המוסלמי, שטוען מצדו לאפליה ארוכת שנים, ועיגנה בחוק איסורים על שימוש בסממני זיהוי דתיים. במקביל, אלפי עמדות משטרה ומצלמות הוצבו ברחובות. התושבים מוחים: "מדובר במעקב המוני"

סין הטילה הגבלות על האויגורים במטרה להיאבק באסלאם הקיצוני. רויטרס
"אין שום קשר לביטחון, לקחו לנו את הפרטיות"/רויטרס

סין הטילה מגבלות על מיעוט מוסלמי המתגורר במחוז שינג'יאנג, במה שתואר כ"מלחמה בקיצוניות האסלאמית". במסגרת ההגבלות, חויבו אנשי קבוצת האויגורים, מוסלמים ממוצא טורקי המהווים כ-45% מאוכלוסיית האזור, לצפות בטלוויזיה הממלכתית.

כמו כן, נאסר עליהם לגדל זקן ולהתעטף ברעלות בפומבי. בעבר אמנם הוטלו איסורים דומים על המוסלמים במחוז, אולם כעת אלו מקבלים משנה תוקף בחוק.

איסור הוטל גם על הגעת ילדים לבתי ספר ממשלתיים, נישואים בטקס דתי ופגיעה מכוונת במסמכים ממשלתיים. מלבד זאת, נקבע כי עובדים במקומות ציבוריים כמו שדות תעופה ותחנות רכבת נדרשים לדווח למשטרה על אויגורים המתעטפים ברעלות ומפרים בכך את ההגבלות שהוטלו. השלטון אף הציע תגמול של כ-300 דולרים לאזרחים שידווחו על מפרי החוק, במסגרת תמריצים שנודעו לתרום למידע המודיעיני שאוספת הממשלה על אזרחיה המוסלמים.

עוד בוואלה! NEWS:
פרגוואי: מפגינים נגד הנשיא הציתו את בניין הפרלמנט
ההפתעה הקטלנית שמכין צה"ל לציידי הטנקים של חיזבאללה
דיווח: דאעש פיתח פצצות שיכולות לחמוק מבידוק בנמלי תעופה

סין הטילה הגבלות על האויגורים במטרה להיאבק באסלאם הקיצוני. רויטרס
גורמי הביטחון טענו כי לא מדובר בצעד פוליטי/רויטרס

בעוד אנשי הקבוצה טוענים כי הם סובלים מאפליה קשה לאורך שנים, הממשלה הסינית גורסת כי מדובר בקיצוניים האחראים לפיגועים קטלניים במחוז. מנגד, ארגוני זכויות אדם הבהירו כי התסיסה בקרב האויגורים היא תגובה למדיניות הדיכוי של הממשלה וכי ההגבלות החדשות עלולות אף לדחוף אותם למעשים קיצוניים נוספים.

בתקשורת הממלכתית אמרו כי האמצעים שננקטו, יחד עם הצבת אלפי עמדות משטרה חדשות ברחובות בחודשים האחרונים, "נועדו לשמור על תחושת הביטחון של התושבים". מצלמות אבטחה המעבירות חומרי וידאו למשטרה הותקנו לאחרונה בתוך עסקים וברחובות. לטענת בעל עסק בעיר קשגאר, "אין שום קשר לביטחון, שכן מדובר במעקב המוני". לדבריו, "אין לנו פרטיות יותר. הממשלה רוצה לבדוק מה אנחנו עושים". מנגד, גורם ביטחוני סיני אמר לרויטרס כי ההגבלות מהוות אמצעי אבטחה חדש, שאינו נובע ממניעים פוליטיים, אלא מתבסס על מודיעין חדש שהתקבל.

העימותים בין האויגורים לממשל החריפו בשנת 2009, אז נהרגו כ-200 בני אדם בעימותים אלימים. מאוחר יותר ב-2014, נכנסה קבוצה של שמונה טרוריסטים לתחנת רכבת בעיר קונמינג, דקרה למוות 29 נוסעים ופצעה כ-140. בפיגוע דקירה נוסף באותה השנה, נהרגו עשרות אזרחים. שום גוף לא לקח אחריות על האירועים, אולם לטענת הרשויות האחראים לפיגוע היו האויגורים.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
סין הטילה הגבלות על האויגורים במטרה להיאבק באסלאם הקיצוני. רויטרס
מהווים כ-45% מאוכלוסיית האזור. האויגורים/רויטרס
סין הטילה הגבלות על האויגורים במטרה להיאבק באסלאם הקיצוני. רויטרס
אלפי עמדות בידוק הוצבו ברחובות הערים/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully